Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Marie - 6 april 2011 16:49

För engång skulle gjorde jag inte direkt vad impulsen sa mig, jag tog inte alla tillgängliga tabletter utan jag satte mig och maila Gunn hur jag kände och vad jag hade och tillgå och tog en extra lugnande sen klistrade jag fast röven i soffan tills hon svarade.  Hennes svar var att jag skulle komma ner med alla mediciner direkt eller imorn bitti. Jag valde att komma direkt för jag litade inte på mig själv ens till imorn bitti.Så jag stoppade ner allt i väskan och gick ner hon berömde mig för att jag inte tog den "vanliga" utvägen utan larmade och gjorde som jag gjorde. Nu får jag bara kämpa mot det andra som kan hända. Får ta timme för timme eller kvart fö kvart och kämpa. Gunn fråga om jag skulle gå på gruppen imorn hade tänkt  skita i det för jag vet inte hur mkt ork jag har till att höra andra prata om problem. Men Gunn fick mig att tänka som så att jag får något och göra några timmar så ska gå iafall. Och om jag har slut på stes tills dess kan dom hjälpa mig få flera fram till fredag. Hon tyckte även jag skulle försöka börja skriva mera men får se hur det går med det. Här skriver jag jue men inte i dagboken jag har med dit. Men ska nog klottra lite i den också.

Av Marie - 6 april 2011 16:41
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 6 april 2011 15:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 6 april 2011 14:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 6 april 2011 13:50

Besöket på psyk idag gick väl inte riktigt som jag tänkt mig. Hade hoppats på positiva besked om höjning av dom mediciner som jag sagt till om innan. Sen var det jue voxran som jag mailade Gunn om imorse som ger mig såna jävla biverkningar. Men jag mår skit utan den. Hon hade pratat med läkaren om det och han hade sagt att fick jag dom biverkningar jag har så ska jag så klart sluta med den men nått nått får jag inte fören han fått träffa mig och det förstår jue jag oxå, lika dom andra medicinerna vill han inte ändra på utan en "träff" så Gunn hade en läkar tid åt mig, den 20/4 om TVÅ JÄVLA VECKOR hur fan ska jag fixa två veckor utan antidepp när jag höll på kapitulera en dag utan? Sen dom andra medicinerna som borde höjas. Men det är väl bara att käka max dos stesolid och genomlida det hela. För dom ska inte tro att jag inte tänker utnyttja det jag har när dom ger mig en tid två veckor fram. Okej att denna läkare inte jobbar hela veckorna men Lite tidigare kunde han säkert ha klämt in mig. Får väl se på fredag när jag ska till Gunn hur jag mår. Just nu botar jag ångest deluxe med stesolid och kaffe.


Gick ner på stan efter att jag fått mina mediciner och inhandla en mini ryggsäck jag kan ha när jag ska till psyk så jag slipper släpa på min stora för dosett och vatten flaska och kan gå långpromenader efter åt utan att ha en axelväska som dödar min nacke och rygg för att den är så tung.


Det är 13 grader varmt och sol men kan knappt njuta av det. Men funderar på att parkera mig på balkongen i solen med kaffet och kedje röka lite. Fast jag har slutat röka så egentligen är det inbillning att jag röker.Men allt för att döda ångesten nu. Innan den dödar mig

Av Marie - 6 april 2011 08:39

Jag har svurit och muttrat över att SJ är så sega på att betala ut mina värdebevis jag skulle ha för att mina resor till och från malmö blev försenade, tyckte att jag bara fått mail om att dom behandla ärendena.Sen fick jag för mig att kolla mailen nogrannare nyss och se om det stod nått om Hur länge man kunde få vänta. DÅ såg jag att det stod värdebevis kod i mailet oxå XD så jag har värdebevis på 699 kr. Nu kan jag lätt åka till Eggby när vi hittar nått passande tillfällle=)


Var även inne på att åka till Umeå för dom pengarna men dom verkar ha tagit bort det direkta nattåget dit man lär till Uppsala och byta, det gör väl iofs inget men ska jag få ihop t/r resa för dom pengarna lär jag boka resa nu för slutet på maj typ.Och ingen som vet Nu hur jag mår Då. Jag vågar inte planera så långt i framtiden.


Men ska planera lite med söta systersonen när jag ska komma dit han sa jue åt mig när dom åkte hem i fredags att jag skulle komma Snart så. Får se när det blir då. Så bestämde han att jag och Caroline skulle hitta på något=)


Kan vara skönt och komma bort lite oxå även om jag inte mår hundra men då har jag människor runt mig som jag litar på och känner mig trygg med och är inte så långt hemifrån.

Av Marie - 6 april 2011 07:19

Då var vi framme vid veckans vikt igen då. Det märks på vågen att jag inte får i mig så mycket riktig mat men ändå är det inte så farligt som jag trodde det skulle vara gått ner 1.1kg sen förra veckan så nu är jag nere på 70.4 kg. 4 hg till så har jag tappat 90 kg från det som jag vet om som min max vikt men den kan jue ha varit högre utan att jag vet om det för att jag inte hade nån våg som tålde min vikt. Men jag räknar 160kg som min max vikt. Idag chansade jag och tog "tuggande" frukost första gången på säkert 2 veckor. Ett par dubbla smörgåsrån med smör och ost. Får hoppas magen inte slår slint helt nu. Men har jue fått i mig lite mat under senaste veckan iafall. Men ska ta det sakta och har jue kommit fram till att det är saker med mycket socker magen inte gillar verkar det som.

Ovido - Quiz & Flashcards