Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Marie - 8 april 2011 10:55

Det var längesen nu men igår var det tydligen dags för en gränspsykos igen. Jag minns att jag började kolla på "du är vad du äter" och tog mina 20 mediciner samt en 10 mg stes för att bara 8 mg trilafon inte gör mig trött. Har tagit den kombon förut utan problem. Men från igår kväll minns jag inget mer än att jag nångång i natt försökte ta av mig en filt jag inte hade på mig.


Vaknade med kompress på armen som jag inte har nått minne av, men hade helt klart skurit mig. Vet inte mer vad jag kan ha gjort för minnet är helt tomt. Totalt raderat från strax efter 20 tills jag vaknade första gången vid 5 men somna om ganska snabbt och lika vid 6 sen vakna jag vid 7 och blev mera riktigt vaken och såg min arm. Gick upp och satte på kaffe och tog ett glas saftsoppa och gav katterna mat.


Pratade med Gunn om det hela när jag var där. Hon tror att jag går in i gränspsykos för att jag är för utmattad eftersom jag äter för dålligt. Så min hemläxa till måndag är att äta 5 gånger om dagen och helst två måltider fast föda. Får se hur det går men ska försöka. Sen undrar hon ff hur jag kan stå på  benen med alla mina mediciner men konstaterade att jag väl behöver dom nu men om hon själv stoppa i sig en bråkdel av dom skulle hon inte ens stå på benen. Och nån snabbare läkar tid gick inte och få för läkaren är borta tills den veckan jag har tid. Så får stå ut timme för timme med max dos stesolid. och så mat mat mat.

Av Marie - 8 april 2011 07:52

Det känns som att jag vill hoppa över den hära dagen ändå har jag inte varit vaken mer än en timme. Men imorn får jag iafall göra något. Jag får åka till Gävle och träffa sötnosen Amalia. Ska bli skönt med en dag och göra något men jag är inställd på att den kan komma och bli jobbig men jag har vb medicin med mig. Ja eller jag ska och hämta om en timme. Och min jävla arm gör ont men jag hoppas Orudisen hjälper bättre idag än igår. i natt har det iafall inte gjort lika jävla ont som igår natt. Skulle behöva dammsuga här hemma men tror inte min arm gillar att dra runt på dammsugaren. Får kanske göra ett försök senare ändå är jävligt med katthår här.


Igår va det mkt ångest och trodde inte jag skulle somna på en trilafon men en 10a stes till den så däcka jag. Men vaknade 5 lyckades somna om vakna 6 lyckades somna om sen 7 och då gav jag upp.


Ska ner till Gunn kl 9 efter det blir det promenad, var sol nyss men den försvann men den kanske hinner hitta tillbaka, blåser iafall inte storm idag.


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och fortsätta slöa med nyhetsmorgon och göra nått åt mitt bångstyriga hår orkar inte platta det nu.

Ovido - Quiz & Flashcards