Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Marie - 11 april 2011 19:19

Idag blev det mycket promenerande, först till centralen och hämta tågbiljetterna, sen upp till psyk och hämta medicin sen upp på stan och byta batteri i mammas klocka, sen till blåkulla och byta sängkläder åt mamma sen hem. Var hemma en liten stund sen smsa jag Svump och hörde om han ville dricka kaffe det ville han så gick dit Gick några timmar på skit snack.Massa trevligt. När jag var där smsa även Crisse att hon följer med mig på torsdag:D Weehoo skönt och slippa åka själv.


Jag kom och tänka på tidigare idag att jag ville räkna ut hur mycket jag gått ner av min vikt i procent så frågade på face om nån visste och fick svar. Så nu har jag räknat ut det, har gått ner 56.25% UTAN hud reducering. Får se hur många kg hud dom plockar bort och vad procenten blir efter åt.


Jag är fan mera nyfiken på hur många kg hud dom kommer ta bort än resultatet haha

Har lovat Ingela att ta med henn på återbesöket sen också=)


På onsdag ska jag till Dollar store igen med mamma och Hillevi. Blir mkt farande nu. Men imorn håller jag mig hemma och får fin besök av en karl;)

Av Marie - 11 april 2011 10:18

Jäss pratade med Akademikliniken för ett tag sedan och nu har jag en tid på torsdag kl 14 för att fladddra med mage och lår inför en kirurg. Och jag är inte orolig att han kommer neka mig operation eftersom kirurgen i Uppsala sa att jag behövde göra cirkulär buk och låren. Så ska mest visas upp allt och se om jag får en operations tid snart. Hon jag prata med sa att man kunde få det allt från ett par veckor efter besöket till runt en månad. Jag tänker ta så fort jag bara  kan. Sen hoppas jag att pappa inte bara fylle svamla om banklån i fredags ifall jag blir nekad lånet jag får svar på i veckan. Borde bli lite billigare än jag räknat med oxå för jag har jue räknat buk och lår enligt priserna på sidan och gör man flera saker samtidigt blir det jue billigare för man redan är sövd och utnyttjar en operations sal.


Får åka tåg dit och leta mig fram för pappa hade inte tid och köra. Får se hur det går. Men det löser sig säkert. Vore skönt med sällskap dock. Har frågat Crisse se om hon kan.


Snart kanske allt mitt sladder på mage och lår är borta:D

Av Marie - 11 april 2011 08:29

Ringde akademi kliniken direkt kl 8 för att boka tid för konsultation men dom i receptionen var upptagna så hon i växeln tog ett meddelande så skulle nån ringa upp mig under dagen. Jag hoppas det blir snart.


Ringde kronolle sen oxå fått brev om att dom ska se om dom kan dra nå pengar av mig för nån skuld som jag inte ens vet vad det är. Dom hade kö men sen sa en röst att dom kunde ringa upp så valde det. Men inte heller dom har ringt än.


Jag hoppas akademi kliniken har tid för konsultation hyfsat snart sen op tid inte långt efter det. Men med min tur får jag väl vänta.


vaknade vid 6 imorse med en skit ond axel och arm så var bara och gräva sig upp ur bolltäcket och sätta på kaffe ta ett glas saft soppa och ta medicinerna. Vet att jag kommer få ont före 20 ikväll nu men då får jag ta en burana. Magnet röntgen av halsryggen står det på brevet till den 26 tycker dom borde röntga axeln oxå men det tyckte tydligen inte läkaren för han var säker på att det kommer från nacken efter den gamla bil olyckan.


Fick tidigare tid för att hämta medicin iafall så 12.45 ist för 16 lite bättre när man är utan stes. Ångesten har smygit fram idag oxå. Men när jag hämtat medicin ska jag gå ner på stan och få batteri bytt i mammas klocka sen upp till henne och byta sängkläder åt henne medan hon fållar upp mina byxor för jag och hennes symaskin kommer inte överens.


Nej nu ska jag stirra på telefonen tills den ringer.

Ovido - Quiz & Flashcards