Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Marie - 28 april 2011 16:53

Ringde operationskordinator på Akademikliniken imorse för att höra hur allt gick, dom hade fått alla papper så hon skulle prata med kirurgen under dagen och höra av sig, vid 15.45 ringde hon, då var det så att dom inte fick ta över pengarna  från Uppsala så hon tyckte jag skulle göra framsidan hos landstinget sen komma och göra resten hos dom. Förklara att jag vill ha allt gjort samtidigt på ett och samma ställe och att jag då betalar allt själv. Men då var kirurgen aaabsolut tvungen och ringa mig. Så hon skulle be honom ringa mig imorn. Sa att han och jag kom överens om den biten redan när vi var där och jag är medveten om kostnaden. Men det gick inte in i henne. Så han får väl ringa imorn så ser vi vad han säger.


Har maila V-ås via mina vårdkontakter också, får i slut ändan är det dom som bestämmer om pengarna för framsidan Uppsala har fått pengarna från dom så klart inte Uppsala bara kan ge bort dom. Det försökte jag oxå säga människan men hon hade så bråttom. Dom verkar älska att strula till allt på Akademikliniken, början nästan ångra att jag valde dom. Men dom hade iafall fått läkarintyget och det var dom nöjda med.


Får se vad morgondagen utvisar. Men idag har varit en mindre okej dag så strul med dom dära gör inte saken bättre. Först imorse var vi till V-ås med mamma inför hennes finger operation och hon hade snurra till tider så vi visste knappt om vi skulle hinna hem till min mupp grupp men det gjorde vi, och när jag väl var på den snacka dom så mkt trams och det var så många som prata att jag fick ångest och gick hem när dom andra gick på promenad. Började känna av gränspsykos drag igen. Så tog mina eftermiddags mediciner plus stesolid och la mig och vila. Sen körde jag Sara till och från dagis.


Nu sitter jag här i mjukis kläder med en mugg kaffe och funderar på om jag behöver ta en cicordinol redan nu eller om jag ska fixa det ändå. Kanske bättre och ta det säkra före det osäkra.

Ovido - Quiz & Flashcards