Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under april 2011

Av Marie - 5 april 2011 13:32

Jag gick ner på banken och coop samt apoteket vid 10 gjorde det jag skulle sen förbi blåkulla på vägen hem. Kom hem och bestämde med Amalia att vi ska ses i Gävle på lördag och fika och prata. Ska bli kul och träffa henne. Tiden sen jag kom hem har spenderats framför Greys Anatomy men har ingen fokusering så går sådär och titta. Ska nog bara lägga mig och glo på skit på tv tills läkaren ringer se om jag kan få nå bättre smärtlindring för armen och axeln dom dära brufen dödar min mage mer än den redan gör ont.


Känner mig som en vissen gurka eller nått idag. Skulle behöva skaffa en vår jacka oxå min skinjacka är jue så jävla kort tyckte inte den var det i höstas men nu känns den stor runt om och kort på längden men vågar fan inte beställla för vet inte vad jag har för storlek vinterjackan är 42 och föstor skinnjackan tror jag oxå är 42 och rätt okej lite stor men rädd att 40 blir för litet eller för tight i axlarna.Får kanske kika i gävle på lördag.


Nu ska jag rasa ihop i soffan.

Av Marie - 5 april 2011 07:53

Vaknade kl 7 och kände bara för att stoppa i mig en ny omgång sömnpiller och somna om. Hade inte alls nån lust och vakna men låg och klia på Ozzy som kom och prata en stund. Sen gick jag upp och fixade kaffe gav katterna påsmat. Satte mig vid tvn och datorn med kaffe och saftsoppa så jag kunde ta mina mediciner och nu ska jag nog bädda ner mig i soffa och hoppas att denna dag inte blir lika jävlig som går dagen. Men jag ha förberett mig med min fina tröja för att vara på säkra sidan:


Läkaren ska ringa vid 16 och om det blir okej väder eller främst om jag orkar ska jag gå ner på banken innan 15 och byta bank såg på näte att jag ff är skriven på banken i Avesta. Sen fixa sån kort nummer för när man ringer telefon banken så jag slipper trycka hela kontonummret när jag ringer. Men allt det dära får vi se om det blir av just nu känner jag för att gå och gräva ner mig.


Av Marie - 4 april 2011 19:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 4 april 2011 18:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 4 april 2011 17:02

Dagen började lugnt sen framåt förmiddagen sa det PANG och ångesten slog till med all kraft, precis som att den hade laddat hela helgen för att attacker mig idag. Har promenerat runt och försökt skingra den och mörda den med piller.


En sak som är extra jobbbig idag är allt sladder på magen och låren och även på sidan av magen och bak på ryggen. Jag vill få bort det nu, men för att kunna ta lån hos human finans måste min sista betalningsanmäkrning bort och den försvinner inte fören 3/7 vilket är hundra år bort när man mår illa av att se sig själv varje dag nu. Och hitta nån som vill stå på lånet tills jag kan ta över det är inte det lättaste. Mamma tjänar för dåligt och vem annars jag skulle fråga vet jag inte. Ingen liten grej man ber någon om. Jag har kommit på att jag kan åka på konsultation i juni och sen få operations tid men det är också för länge när det är NU jag mår skit av att se mig själv. Kan inte få bara buken gjord inom landstinget tidgare heller om jag så ville för dom kräver fyra månaders stabilitet för att psyk ska skriva intyg på att jag är okej.


Kanske skulle ta och köra hem operation som Oscar erbjudit sig och göra?

Nja tror inte det blir så bra bra. Men om nån känner för att skänka mig ca 140 000 annars så är det välkommet oxå.


Nu ska jag plåga ner resten av glaset med saftstsoppa, åt en knapp dl Riktig mat på eftermiddagen. Vågade inte äta mera efter så lång tid utan. Men det gick bra.

Av Marie - 4 april 2011 10:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 4 april 2011 09:01

Haft en underbar helg med min sötnos B2 Ja eller Marie om vi ska vara noga men eftersom vi båda heter Marie så blir det krångligt när vi är bland folk så vi döpte oss till B1 och B2 och jag fick bli B1 för jag är äldst. Vi åkte till Falun igår för att B2 skulle komma hem och så skulle vi fika med Ninis det var rejält skit väder på väg dit tjock dimma nästan hela vägen sen på slutet öste regnet ner så man knappt såg vägen. Men vi kom fram=) Och trevligt hade vi. Jag hade lite dimma bitvis hem.


Vi lyckades även lösa en stor del av mitt mag problem i helgen, jag får ont av saker med socker i!Dricka saker med socker går bra men inte äta.Flott som pizza och hamburgare går okej men en lite godis eller en kaka så protesterar magen dirket. Så nu vet jag vad jag ska undvika. Iafall för ett tag.


Och i går kväll och natt har min arm och axel gjort så ont så jag knappt kunnat sova. Tog en vanlig ipren men hjälpte inte. Så nu när jag vakna 7.30 av att dom körde betong borr hos Vice Värden väntade jag in tiden sen ringde jag FLE och klaga på medicin doseringen av Brufen så läkaren ska ringa mig imorn sen om vi kan ändra den till som det står i bipacksedeln så kanske dom hjälper mera hela dygnet.


Nej nu ska jag ringa Lena hon ringde när jag väntade samtal från FLE så sa att jag skulle ringa upp men var upptaget när jag försökte.


Sen är det medicin 11.30 och järn 13. Så får bli promenad där emellan ingen ide och gå hem och vända.

Av Marie - 1 april 2011 23:40

Nu har jag fin besök av sötaste Marie här. Vi har druckit kaffe och energi dryck pratat och slö kollat på tv. Sen har vi hunnit med att leka frisör också hon har toppat mitt hår. Slapp jag betala frisören dyra pengar för det.


Nu kollar vi på Grease och är nostalgiska. Det är skönt och ha henne här som sällskap. Fixar inte att åka bort själv men skönt och slippa sitta hemma själv och så mycket bättre sällskap kunde jag inte fått=)

Och på söndag ska jag ev köra hem henne så ska vi fika med Ninis om hon hinner=)


Nu blir det babbel energidryck och Grease


Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards