Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Marie - 1 juni 2011 18:10

Idag har jag varit duktig och både bytt sängkläder, tvättat ett täcke, och dammsugit, sen varit på blåkulla och bytt sängkläder åt mamma också, lämnade en glad Ozzman där också för han var helt vild här hemma och for högt och lågt och satt på balkongen och prata så misstänkte att han ville ut i det fria och det ville han, vi hade ytterdörren öppen medan jag böt mammas sängkläder och han gick in och ut och när vi satt i soffan och prata så ropade vi båda på honom och fråga vad han gjorde där ute då kom han in och pratade hela vägen in gosade lite med mormor sen la han sig i mitt knä ett tag men hade sen bråttom ut igen i grönskan, när jag åkte hem smög han runt i buskarna och spejade. Så nu får han ha semester i några dagar när det ändå ska bli fint väder=) Jag och Sessan har tjej dagar och myser.


Kom på mig själv med att le stort idag när en person skrev på face chatten, jag gillade henne första och enda gången jag träffat henne men inte tänkt mera på det sen dess men idag kom jag på mig själv som sagt men inget mera speciellt med det, men hon ville ta med sig en gemensam kompis och komma och hälsa på när det passar alla tre. Och det ska bli trevligt=) Jag har inga förväntningar men man vet jue aldrig hihi.


Borde ta och äta lite nu, har jue faktiskt en ost och skink sallad i kylen jag fick av Shero när vi hade hämtat Alex på dagis, mat vid minst tre tillfällen åt mig=)


Ska nog lägga i sängkläderna i maskinen och ta och äta lite sen får vi se vad som händer i kväll. Kanske en promenad senare om jag orkar. Känns så nu iafall kanske kolla på Biggest Loser UK först. Imorn tänkte jag försöka sova länge men lär vakna 5 bara för det. Inga planer alls för imorn, röd dag och allt. Kanske en sväng på stan och kolla den gigantiska våryran haha.


Borde ta mig till ÖB nån dag och köpa dammsugar påsar iafall.

Av Marie - 1 juni 2011 11:37

Fick veta när jag hämta medicin att läkaren beviljat mig nitrazepam vid behov det var skönt, så hämtade ut dom efter att jag varit på möte på FK, jag frågade Gunn om det inte stod "hämtas och handas av ssk"  på receptet för läkaren brukar skriva så. Men hon var helt säker på att han inte skrivit så denna gång, men väl på apoteket så stod det såklart det, så hon på apoteket ringde psyk och fick godkännande att jag fick hämta dom. Så ska jag lämna in dom i eftermiddag. Och självklart hade han skrivit en förpacknings storlek som inte ingick i högkostnadsskyddet så fick betala för dom. Men ska receptet förnyas sen får han fan skriva den storleken som ingår, dom förvaras jue ändå på psyk. Tänker inte betala massa för nått jag kan få gratis. Men nu kommer jag säkert sova bra bara för att jag har piller vid behov. Men får inte ta dom så ofta för läkaren gillar inte kombon concerta och benso. Men vid nödfall går bra.


Mötet på FK gick också bra, hon uppdaterade nån plan som var sen början på 2009 men det mesta stämde sen visade hon vad hon skrivit till aktivitetsersättningen och har jag tur är den godkänd och klar inom en vecka och har jag otur tar det flera veckor med semetrar hos dom som bestämmer och sånt. Men jag håller tummarna för att det går fort=) Vore skönt att få det klart, hon skulle skriva att jag skulle få för 2 år till också.


Nu blir det dricka upp kaffet sen diska. Borde äta också, köpte en modifast bar på apoteket för att det var mellanmåls dags, dom är verkligen inte höjdar goda!


Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards