Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 2 juni 2011

Av Marie - 2 juni 2011 17:43

Jag tog en seg start på dagen, klev inte ur pyjamasen fören framåt 13, låg i soffan med Sessan och kollade på Greys Anatomy och gosade med henne och drack kaffe efter att jag tillbringat nån timme på face chatten med C. Hon är massa trevlig och prata med=)


Sen gjorde jag mig i ordning och gick till blåkulla och var lite social med mamma och gosade med Ozzman som är där. Fick ugnsstekta kyckling klubbor det var rätt gott men läskig kryddning på dom men tog man bort skinnet slapp man den smaken. Sen när jag gick hem tog jag en runda runt fagersta hallen  och när jag kom upp på ringvägen hade Alex sett mig en bit bort så han och Sara stod och skrek på mig på sin balkong och bara för att mina bästa hörlurar hade gått sönder när jag skulle ha dom när jag gick så jag fick ta ett par sämre så hörde jag dom skrika för engång skull så jag blev uppbjuden men var tvungen och hem och medicinera innan jag kom dit.

Satt där ett tag och prata innan Saras svägerska kom för dom skulle planera en möhippa med några till men jag gick innan dom andra tanterna kom för jag fick sån jävla huvudvärk för att jag ätit dåligt. Så gick hem och hällde i mig vatten och en näringsdryck och en norgesic. Hade ingen som helst aptit för mat. Men nu har C hotat mig på face chatten med att komma och ta mig i örat om jag inte äter mat snart också så bäst jag gör det;)


Ska bara slappa ikväll och kolla på Greys och kanske ta en promenad senare så skönt och ut och gå på kvällarna. Ska posta iväg mina lurv lurar till Mary oxå som hon köpt för hennes har gått sönder och jag gillar inte mina, dåligt ljud och dom är stora och klumpiga. Ska vara in plug för min del synd bara att mina älsklingar gick sönder idag måste på MediaMarkt och köpa nya nästa gång jag är i V-ås.


Nej nu dricka upp kaffet sen värma nån mat då!=)

Av Marie - 2 juni 2011 08:26

Jag hade tänkt mig sovmorgon idag, röd dag och inga planer. Men självklart vaknade jag 7.20 klar vaken.Gick och la mig närmare 23.30 igår tog bara en halv nitrazepam för jag ville se om jag klarade mig på det, kände inte direkt av att jag tagit den men somnade efter ett tag i sängen med gos på Sessan och vändande och vridande, men jag sov djupt och bra, vaknade en gång och gick på toa men har inte drömt massa vad jag kommer ihåg iafall. Och kände mig för en gång skull riktigt utvilad när jag vaknade. Det var skönt. Så nu sitter jag här med kaffe och nyhetsmorgon på i bakrunden. Har inga som helst planer för idag.Det känns otroligt skönt.Enligt vädret på tv ska det bli sol och runt 20 grader så ska nog ta en promenad senare och gå förbi och gosa på min prinskorv så är på semester och se om jag hittar några gravljus på blåkulla. Sen om jag går ner på coop idag eller imorn och kollar efter nån blomma att plantera vid systers grav imorn får vi se. Gick förbi kyrkogården på min kvälls promenad igår det stod bara året hon dog på stenen men kom på att jag kollade upp datum förra året i minnes albumet så hade det uppskrivet hemma, och imorn är det 18 år sen hon dog, så Rikard bad mig sätta en blomma där eftersom det inte fanns en ända ynka blomma. Mamma och pappa verkar ha tagit bort sån grav skötsel. Så ska fixa det, går jue vägen förbi kyrkogården minst ett par gånger i veckan så då kan jag gå förbi och vattna.


Sitter med kaffe och en näringsdryck nu för jag hade ingen aptit på frukost knappt sugen på kaffe men måste få igång huvet även om jag känner mig utvilad så är inte hjärnan riktigt med:P Den måste få några muggar kaffe på morgonen för att kicka igång. Funderar på att bädda ner mig i soffan och kolla lite mera Greys men vet inte om jag är så sugen bara slöa runt på nätet är också soft.Eller kanske ta tag i och platta mitt näst intill afro krull. Innan jag klippte bort allt slitet hade det nästan slutat lock sig, det var väl så slitet så det inte orkade men nu är det hemskt igen. Jag är glad att plattången finns! När jag var ung fanns inget sånt ifall inte så man hade egen, frissa hade ingen heller dom fönade håret så rakt det gick. Minns när jag var hos frissan och hon sa åt mig att sätta upp håret med massa toffsar i en rad när det var blött för att dra ut det:p Tack den som kom på plattången! den gör mitt liv lättare haha Ska gå och värma upp den nu och få nån ordning på busket så jag slipper få panik varje gång jag ser mig i spegeln.

Ovido - Quiz & Flashcards