Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Marie - 7 juni 2011 16:47

Har inte blivit nå bloggande på några dagar för jag har inte orkat med det eller haft tid. I söndags morse blev jag väckt av telefonen när pappa ringde och berätta att mamma låg på sjukhuset i V-ås för hon hade ramla i golvet på natten. Hon hade fått fult sår på vänster arm och hela den armen var blå men inget brutet och vänster ben hade fått sig ett fult sår. Och när hon slår sig blir det oftast illa för hon har så skör och tunn hud. Så hon ligger ff kvar på sjukan för att dom ska se så såren börjar läka. Så när han ringt och väckt mig med det beskedet var det att upp ur sängen och kasta på sig kläder så åkte vi dit med grejer. Sen på vägen hem lunchade vi på Ikea på pappas intiativ, han har börjat gilla maten där han som hatade Ikea förut:P Han är barnsligt förtjust i att man får ta hur mycket dricka man vill;)


När vi kom hem och jag varvat ner kom världens ångest så jag la mig under bolltäcket i soffan och kollade några avsnitt Greys Anatomy tills det gav sig.


Igår var jag och pappa på Fornaboda utanför Lindesberg på trav.Satt ute i solen hela eftermiddagen och tittade på folk och spelade på nån häst i nått lopp men inga stora summor och vann en ända gång och då 17 kr:P Men det var trevligt men jag var trött när jag kom hem, var på blåkulla först innan jag fick landa hemma också och grillade revbenspjäll med pappa, och så tog jag hem Ozzy för han envisas med att väcka pappa på mornarna nu när inte mamma är hemma:P


Imorse var det att kliva upp kl 5.33 och göra sig klar för 6.30 åkte jag mot Örebro med Shero för han skulle skriva teori provet. Kom hem därifrån vid 12.30 hann gå på toa och fylla på vattenflaskan så bar det av mot V-ås med pappa för att hälsa på mamma. När vi kom fram dit ringde dom upp från Uppsala hade pratat med en därifrån på morgonen men då hade hon inga besked så hon skulle luska i det och återkomma, hon hade ingen tid åt mig ff när hon ringde men jag bar inlagd i datorn nu iafall och hon visste att fram till midsommar var det mest akuta operationer för dom hade många såna, men om det blev nått återbud eller nån lucka så skulle dom ringa mig med kortvarsel. Annars siktade dom på att få tid efter midsommar, men när visste hon inte men sa att jag skulle inte planera in något så dom kan ringa med kort varsel. Så nu är det bara att vänta vänta och vänta på att dom ringer och säger "kom hit" och jag kan sätta mig i taxin på studs fan. Blev små depp över att inte få nån tid men som Sara sa, det är snart midsommar så det kanske inte behöver dröja så länge. Men vore så mycket skönare och ha ett datum och sikta på.


Nej fan nu ska jag dricka mitt kaffe och sätta mig på balkongen en stund. Helt mör i huvet.

Ovido - Quiz & Flashcards