Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Marie - 11 juli 2011 18:06

Känns som att den hära dagen har gått utan att jag gjort ett skit, är nog för att jag sov så länge, sen var jag hos Gunn kl 13 vi prata om hur jag hanterat dom senaste dagarnas upp och ned gång, fick beröm för att jag hanterat dom destruktiva impulserna bra och inte fallit för dom. Sen prata vi lite kring medicinerna och hon ska prata med nån läkare på onsdag om att höja vb cicordinolen eftersom jag ibland behöver ta den mer än en gång om dagen. Får hoppas det verkligen kommer nån läkare dit på onsdag nu så hon kan göra det då.


Sen gick jag hem och så bara gick timmarna och så smsa Daniel och fråga om jag var hemma så han kunde komma förbi och dricka kaffe och det var jag jue så han kom vid 17 tiden,tror jag? Sen åkte han för kanske en halvtimme sen, vi satt på balkongen och prata och drack kaffe. Var trevligt och prata lite strunt bara sådär och umgås.

Nu ligger jag i soffan och slöar, har precis tvingat i mig en näringsdryck för jag hade ingen aptit alls för nån mat. Men nått måste jag jue ha i mig. Måste komma ihåg och köpa saftsoppa imorn! Skrivit handlingslista, ska göra min potatis och köttfärsgratäng på torsdag eller fredag åt Mary så hon får smaka den=)


Ska kolla på en lägenhet på onsdag som jag hitta på blocket, hyreslägenhet, trött på bostadsrätt den ligger på första våningen men Sara säger att den är utan balkong så då är det kört då kan jag ändå inte ha katterna ute och skulle känna mig instängd utan balkong men nu har jag redan bokat in visningen så ska gå på den iafall. Vill bo så Ozzman kan få gå ute, Sessan är jue inte så mycket för det. Sen vore lite mindre skönt börjar kännas stort och dyrt det hära om ekonomin skulle bli förändrad. Men har bott här 2 år längsta jag bott i nån lägenhet tror jag;) Funderat på om jag ska flytta tillbaka till det stället jag bodde på förut men dom har inte så fräscha lägenheter om dom inte renoverar ska kanske ringa och kolla med dom imorn om dom har nån lägenhet på första våningen med balkong ledig som är större än den förra jag hade för den var lite liten annars hade jag bott kvar där.


Nu ska jag krypa ihop i soffan och glo på tv orkar inte tänka.

Av Marie - 11 juli 2011 10:39

Jag tog en rejäl sovmorgon idag, vaknade inte fören strax före 10 när mamma ringde, vaknat några gånger tidigare under morgonen men bara somnat om.Det var skönt och sova länge. La mig ganska tidigt igår också men när man sover känner man inte hur man mår iafall. Men idag känns det ganska okej än så länge förutom att jag inte hade någon som helst aptit på frukost och hade ingen saftsoppa hemma, måste köpa det idag, så blev en näringsdryck som jag kämpar med. För att få i mig ihop med morgon kaffet. Borde kanske börja med vanlit socker i kaffet ist för sucketter så jag får i mig lite socker fast kanske inte i alla koppar om dagen skulle nog bli lite mycket socker haha, men kanske inte bra med sucket i alla kommar heller. Kompromissa lite. Men vanligt socker smackar så sliskigt tycker jag. Men svart kaffe är inte gott heller så suckett är bra lösning. Men kan nog överleva en skvätt socker i nån mugg om dagen. Ska nog köpa rå socker det är godare.


Ska till Gunn kl 13 medicin och samtal och idag har jag faktiskt lite och prata om, får se om det räcker alla 45 minuterna eller om vi blir sittandes och försöka komma på något och prata om också som det brukar bli ibland. Sen ska jag ner på stan och fixa lite, får se om det blir i sällskap med Sara och Shero eller inte, inte hört av Sara nå om hon fick barnvakt till den tiden eller inte.


Igår kväll var jag så uttråkad och orolig samtidigt så jag dammade överallt här hemma där det behövde dammas och skurade badrummet, borde nog skura andra badrummet också fast jag aldrig använder det, men ska ta och byta blandaren där nästa vecka när jag får pengar så jag slipper duscha i badkaret. Så då blir det använt igen.Ska dammsuga också men får se om det blir idag eller imorn. Måste jue ha städat och fint när jag får Umeåååå besök. Ska flytta upp kattmaten på bänken också så inte Puff hetsar i sig all den. Får lära katterna några dagar att hoppa upp där igen. Sessan brukar hoppa upp där när hon ska tigga mat ur kylen men Ozzy har blivit lat så får se om han orkar hoppa upp haha. Ska bli kul och ha Sessi tjejorna här ett tag blir det lite mera liv. Stella och Sessan kommer väl äta i kapp haha och Wilma ska väl sova på dom mest udda platserna och gosa. Och så får dom mera sällskap hela tiden än att vara själva en hel del. Får se hur Ozzy beter sig om han minns dom sen flera år eller om han ska vara morrig och fräsig mot dom först, men har lovat honom att om han uppför sig duktig får han åka på semester sen, fast om han inte kommer överens med dom hamnar han väl på blåkulla ändå:p Då blir hans mormor glad iafall;) Sessan kommer nog gilla att få mera sällskap=)

Och jag kommer gilla att få kramas på UffePuffe igen och hans mamma med så klart=) Ska bli mys och få nån och dela promenader med i några dagar. Jag kanske behåller Puff oxå när Maria åker hem^^ Fast det får jag nog inte:P


Nej mera kaffe till mig nu.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards