Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Marie - 22 juli 2011 21:21

Jag kommer hem från sjukhuset och mamma åker in istället.På förmiddan skickade pappa och distriktan iväg mamma till Köping för nu klarade hon sig inte alls hemma tog sig inte ur sängen själv eller nånting. Och hennes sår på benet hade blivit sämre igen under veckan och nu luktade det tydligen illa tom. Så nu får vi se hur länge hon blir kvar i Köping, men pappa har pratat med kommunen och skickar dom hem henne från Köping får hon komma till Soliden, ett äldre boende som har korttids avdelning också.Vet inte om det är sån plats dom ordnat eller permanent.Men får se om hon återhämtar sig först, hon ringde mig på eftermiddan och var ganska borta och slut. Hon har tydligen ätit och druckit dåligt sista tiden också för att hon har velat undvika att gå upp på toa berätta pappa. Hon ramla jue förra helgen så jag och Maria fick åka dit och försöka hjälpa henne upp men det gick inte så vi fick ringa ambulansen som kom och fick få upp henne från golvet men då tog dom inte med henne för dom trodde inget var fel. Sen rasa hon ihop på toa igår och då körde dom upp henne på lasarette här och röntga men inget var brutet så hon fick åka hem igen trots dåligt allmän tillstånd helt sjukt att dom skickar hem en så dålig person! Men nu får vi se vad dom gör i Köping först sen hur det blir.  Hon är av segt virke iafall men nångång ger väl även det segaste virket upp.


Av Marie - 22 juli 2011 13:15

Ja då var det dags för en sumering av äventyret i tisdags då. Jag minns dock inte så mycket mer än att jag kollade på Allsång på Skansen och satt med datorn, tror jag gick och la mig sen men vet inte, sen nångång under kvällen tidiga natten "vakna jag till" av att jag satt och försökte skära i armen men det inte gick så bra, såg tomma piller burkar på rums bordet och kände mig lätt groggy insåg att det bara var och ringa 112, ringde och dom skicka ambulans, minns att hon jag prata med bad mig gå ner och ställa upp porten så det gjorde jag sen efter en stund kom ambulans männen minns att jag släppte in dom och satte mig på soffan i hallen och försökte förklara läget men hade börjat sluddra sen är det bara totalt svart tills onsdags efter middag när jag vakna och dom tala om att jag var på IVA i V-ås jag hade en tub i halsen för andningen som jag tyckte var jätte hemsk för jag kunde inte andas normalt och det kändes som jag skulle spy men inget kom upp när tuben satt där, försökte dra ut den men en sköterska hindrade mig, dom sa att en läkare skulle komma och dra ut den sen vände sig sköterskan bort och då var jag där och lossa tejpen från kinden och drog ut tuben i alla fall. Det var skönt och bli av med den. Men sen gled jag in och ut ur sömn eller om det var medvetslöshet ff jag vet inte långt in på kvällen dom la mig på sidan emellan ut för att jag inte skulle få ligg sår minns jag sen sent på onsdag kvällen kom en människa från psyk och bedömde mig om jag kunde flyttas till Mava utan vak. Och det kunde jag så dom flyttade mig sent på kvällen men det minns jag inte heller.


Vaknade på Mava på igår morse av att dom skulle ta blodprov eller hade små vakna några gånger för dom kolla tempen hela tiden för jag hade feber tydligen. Men när dom skulle ta blodprov fick jag vakna till för dom fick sticka 8 gånger! innan dom fick sina två rör med blod och var 3 olika som stack. Både i händer och fötter jag har verkligen blivit svår stucken. Gunn funderade på idag om det är nån av alla mina intoxer som gjort kärlena känsliga eftersom jag inte varit svår stucken förut. Fick komma från Mava till psyk på bedömning vid 15 igår och psyk bedömde att jag kunde åka hem för jag var inte psykotisk längre och jag ville inte ta livet av mig även om jag inte visste varför jag gjort intoxen som var rejält allvarlig eftersom jag tagit såna extrema mängder av det jag tagit. Men det är skönt och vara hemma och få ligga i soffan med gosiga missar och kolla på CSI det är vad jag behöver! Jag kanske blev för stressad av allt som hände på några dagar även om det var trevliga saker men jag är stress känslig det vet jag. Men jag har svårt att hantera det ibland och kör på ändå.


Men idag lämnade jag in all kvar varande medicin till Gunn tom mina panodil så jag får be om det från henne om jag behöver. Men som hon sa idag oxå, när jag bestämmer mig för att samla på mig är det svårt och hindra mig men hon skulle se till att läkaren Alltid skriver hämtas och hand has av Ssk på recepten nu så jag inte kan bli frestad att hämta ut något.


Nu ska jag göra mera kaffe och krypa under filten med Wilma och Ozzy som är dom som vill gosa med mig och kolla på mera CSI=)

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards