Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Marie - 24 juli 2011 20:25

På förmiddan blev jag uppbjuden till Erika och Antonpanton på fika så duschade och drog på mig kläder och åkte upp dit på dom två veckorna sen jag var där sist har Anton lärt sig gå. Det går undan i svängarna med små barn. Han var grinig och kinkig först och sur för att han inte fick dra ur disken ur diskmaskinen när Erika plocka ur den, sen satte vi oss i soffan med varsin kaffe mugg Anton fick smaka kaffe av Erika han gillar det, ska läras i tid^^

Sen fick han tag i skeden i min mugg och röck till så jag fick kaffe i hela knät såg ut som jag pissat på mig:P Vi kollade på IgglePiggle tror jag det hette Antons favorit barnrpogram så fort den figuren dök upp sken han upp som en sol och skrattade såååå sött. Åkte hem därifrån strax efter 12 och käkade lunch och käkade mat och pratade med Micke andra Erika och Jessie på msn, sen när Micke drog iväg och skulle rida satte jag mig framför CSI men blev inte så många avsnitt idag. På kvälls kvisten smsa Sara att dom var ute i lekparken om jag ville komma ut och kolla på lill prinsen. Så gick ut och träffade dom en sväng och kollade på Aras, dom hade lott dragning om namnet igår för dom kunde inte enas och ett av Sheros namn vann:P Han var såååå liten och söt fast han vägde hela 4208 vid födseln.Dom fick presenten jag köpt och Sara tyckte om den=)


När vi satt där ute ringde pappa och talade om att hans syster dött i fredags hennes dotter hade ringt idag och berättat det. Jag kan inte påstå att jag sörjer träffade människan för ap många år sen, var ingen vi hade kontakt med på nå vis i princip.Men pappa skulle väl åka på begravningen. Lite trist att man inte har kontakt med släkten men mamma och pappa fick julkort varje år det var väl typ allt.


Jag har bäddat ner mig i sängen med datorn nu för det var bara skit på tv och jag orkade inte se mera CSI idag, Chock för omvärlden jag förstår det men även jag kan tröttna på att lösa mord;) Får se om jag somnar snart eller om jag hittar nått och göra. Kikat lite på tradera men tröttna på det med. Tröttnar på allt idag. Och ingen kul finns det på msn heller. Kanske får lägga mig och pilla navel ludd eller klia mig mellan tårna. Imorn ska jag inte hämta medicin fören 13.30 så behöver inte ställa klockan och gå upp iafall. Sen när jag gjort det ska vi åka till mamma en sväng. Hon ringde mig när jag var på väg upp till Erika och trodde vi skulle komma idag igen, vi var där igår. För hon ville ha aftonbladet. Sa det att vi kan inte sitta och åka varje dag bara för att hon vill ha tidningen är jue ändå en bit så att vi kommer varannan dag får hon nöja sig med. Hennes ben hade tydligen sett bättre ut idag men fortfarande luktat illa. Dom kanske amputerar det med på henne. Men då lär hon inte klara sig så bra så skröplig som hon redan är.Nej nu ska jag inte vara så elak.


Nu ska jag sluta skriva massa onödigt trams och prata med Maria på msn hon anlände just där.

Av Marie - 24 juli 2011 14:48

I natt fick jag sova, la mig redan strax efter 21 igår tog inte så lång tid innan jag somna skönt nog. Tror jag var uppe en gång i natt på toa men minns inte säkert. Sov till strax efter halv nio imorse. Låg och drog mig ett tag med gos Ozzy och gos Wilma innan jag gick upp och drog i gång vattenkokaren för att få mitt kaffe.Satte på fyran för att se nyhetsmorgon men det handlade mest om Norge idag med. Visst det är hemskt det som hänt där men måste Allt på tv handla om det bara för det? Kalla mig okänslig och kall om ni vill men jag tycker det går  till överdrift när allt ska handla om det.


Satt och drack kaffe ett tag sen bjöd Erika upp mig på kaffe och lite skit snack så jag tog en dusch och drog på mig lite kläder och åkte upp dit. Anton går nu det gjorde han inte när jag var där för typ två veckor sen. Han var även så snäll så han slet tag i skeden i min kaffemugg så jag fick kaffe i hela knät:P Han gillar kaffe den unge herrn, Det ska börjas i tid;) Vi kollade på Antons favorit barnprogram IgglePiggle han sken som en sol så fort den figuren kom på tv så gulligt=)

Sen åkte jag hem och åt lunch och satt på msn med Micke,andra Erika och Jessie ett tag, nu kollar jag på reprisen av Sommarkrysset för pappa kom upp igår kväll när det var och satte på magnet lås på mina två köksskåp luckor som inte gått och stänga, men dom låsen funkade inge bra katterna får ff upp sopskåps dörren så i natt vicka Wilma ut kompostpåse -morr- annars brukar hon ta vanliga soppåsen minst en gång om dagen. Nån ful ide hon har.


Skulle till Sara och fika idag och titta på lilla Aras men inte hört nått av henne så får se om det blir nått senare.


Jag vägde mig igår morse gått upp 1.5 kg på en och en halv vecka:S Vet att man kan gå upp i vikt av att öka dosen cicordinol men känns inte som man borde gå upp i vikt av en hög engångs dos:P Eller så har jag samlat på mig vätska igen. Inte ätit massa extra iafall vad jag tänkt på. Men får börja ha bättre koll på maten igen. Och verkligen börja ut och gå mera helt tappat bort det dära med promenaderna sista tiden, visst blev lite promenader med Puffen när han och Maria var här men inga rejäla promenader som jag brukar gå. Kanske borde ge mig ut på en promenad direkt. Fast ska se klart reprisen av sommarkrysset först. Sen får det fan bli en promenad!

Ovido - Quiz & Flashcards