Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Fullt upp idag

Av Marie - 27 juli 2011 23:25

Dagen började med ett sms 6.30 från Mary med nått i stil med "pigg och glad kexchocklad" jag svarade nått mordiskt om att jag fan skulle sova vidare. Somnade också om som tur var, vaknade igen runt 9.30 av att Wilma satt på stolen breve sängen och rå stirra på mig. Åter ett mindre trevligt uppvaknande. Men då somnade jag iafall inte om, låg och drog mig ett tag och gosade med Ozzy som låg breve mig sen gick jag upp och gjorde kaffe och drack ett glas saftsoppa på rent tvång. Min aptit är verkligen som bort blåst. Satte mig med datorn och tv eller om det var musik skit samma. Sen framåt lunch slet jag fram dammsugaren och dammsög sovrum,kök hallar och vardagsrum, orkade inte ta matrum och gästrum, är jue typ aldrig där ändå, går igenom matrummet när jag rensar kattlådorna och in i gästrummet när jag hänger tvätt. Kändes viktigast att få det andra dammsuget. Sen slog jag igång CSI och försökte koncentrera mig men det gick sådär,efter ett tag pausa jag och värmde en matlåda bara för att jag borde äta. Men spagettin blev en hård klump så åt bara köttfärssåsen. Så ringde pappa och vi bestämde att vi skulle åka vid 13.30 mot Köping och fika innan vi gick upp till mamma. Där käkade jag en räkmacka så fick i mig nånting ordentligt. När vi varit hos tanten ett tag åkte vi hem och böt star wars bilen mot barracudan åkte till blåkulla och koka kaffe sen for vi iväg mot Falun på crusing. Var ganska mycket bilar där, vi åkte ett varv på crusing rundan sen satte vi oss med fika och kollade på bilarna som åkte. Efter ett tag var jag så pissnödig av allt vatten och grogg flaskan jag druckit så vi åkte bort till Mc D så jag fick gå på toa så köpte jag en lilla menyn för det var timmar sen jag borde ätit. Vi åkte tillbaka där vi satt innan så kom Ove och Hillevi efter en stund så vi satt med dom och tittade och pratade. Vid 21.30 packade vi ihop och åkte hemåt.


Jag kom hem strax före 23 trött men inte sov trött så nu sitter jag med en mugg kaffe och slappar och lyssnar på musik ska väl försöka sova snart. Hoppas på att få sova länge imorn. Var jobbigt och vara iväg hela eftermiddagen och kvällen men ändå bättre än att sitta hemma och gömma mig.  Men följer nog inte med till Rättvik på barracuda träffen på söndag som pappa bjudit med mig på, en hel dag blir för mycket. Nöjer mig med att ev åka in till V-ås på lördag kväll och träffa Oscar det skulle vara mycket roligare:D Kanske få Micke och träffas innan det=) Om han nu skulle våga det han har ju så mycket konstiga ideer om mig:P


Imorn blir det slapp start på dagen sen gå till Hillevi på eftermiddagen med kassen med Allas tidningar hon ville ha läsning till Rättviks veckan=)Nu ska jag msna vidare med Micke banka in lite sanningar i hans porrskadade huve och dricka mitt kaffe=)

 
 
mary

mary

30 juli 2011 16:12

tur att jag missade att skicka när jag faktiskt skrev det en timme tidigare

http://janemary.blogg.se

Marie

30 juli 2011 16:18

Eller synd, då kanske jag sov så djupt att jag inte hade vaknat av det:P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards