Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under juli 2011

Av Marie - 6 juli 2011 16:41

Och som en käftsmäll anlände 3 veckors utebliven ångest i ett svep. Tack för den televerket. Jag kände på mig redan i morse att nått var på gång men fick inte fram det när jag satt hos Gunn för jag kunde inte sätta fingret på vad det var men har känt mig små konstig hela eftermiddagen och inte riktigt kunnat fokusera på CSI och inte orkat ta mig för något. Sen kände jag bara hur det började krypa i hela mig och så sa det pang. Hade så klart glömt ta mina kl 14 mediciner också så petade i mig dom och en oxascand från nödfalls förrådet. Sitter och försöker andas lugnt och fokuserat och hålla mig samlad och tänka bort ångesten och allt som kan göra den värre, typ att FK inte har fattat nått beslut som dom ska för att dom "inte hann med det förra veckan" så det kanske blir denna vecka ist. Att jag ska till V-ås och kolla magen imorn se om jag lär tömmas på vätska eller om det är nån blödning. Så det inte blir nån Umeå resa. När saker inte blir som dom ska vara rasar det lätt för mig och jag tappar fotfästet och måste försöka samla mig igen. Sen börjar jag kanske slappna av mig efter operationen nu när det gått ett tag. Men ska försöka komma igenom denna ångest attack utan några dumheter. Håller mig fast i soffan med vatten och kaffe tills det ger sig.

Eller så går jag och lägger mig under bolltäcket en stund. Kanske en bättre ide.

Av Marie - 5 juli 2011 17:42

V-ås har inte hört av sig idag heller,suck. Och när jag försökte ringa FLE efter lunch för att se om dom kunde hjälpa mig hade dom slut på teletider för idag så får be DSK om hjälp imorn när jag ska dit. Se om dom kan luska fram nånting eller ringa V-ås och få fram en tid.


Låg i pyjamas och kollade på CSI fram till 15 tiden då först klädde jag på mig och gick ut på en 2.2 km promenad inte så långt men iafall en början för att komma tillbaka blev inte speciellt trött ens men ville inte utmana ödet och gå för långt heller när jag inte gått så mycket innan mer än kortare sträckor med pauser. Men det var riktigt skönt och ut och röra på sig. När jag kom hem kollade jag lite mera CSI sen böt jag sängkläder som jag bestämde mig igår för att göra idag så det blev gjort.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe sen värma nån matlåda, bara ätit mackor och druckit en näringsdryck idag, inte varit nå matsugen men lär väl få i mig nå mat också.


Ikväll blir det Allsång på Skansen sen får vi se om jag inte ska sova tidigt lär upp vid 8 imorn ska vara hos Gunn 9 är väl klar där strax före 10 sen har jag tid hos DSK 11.15 så blir en promenad och en fika på sjukhuset emellan orkar inte gå hem och vända.


Om det inte blir nå V-ås och undersökning imorn blir min Umeå resa inställd=/ För vågar inte åka iväg så långt bort utan att veta vad det är som gör magen öm och svälld och varm. Hälsan går trots allt först hur gärna jag än vill träffa flickorna. Jag åker jue inte direkt nestgårds. Men det kommer väl flera tillfällen.

Av Marie - 4 juli 2011 19:57

Happ då var säsong 2 av CSI Las Vegas slut, tur jag har 3an oxå men skulle gärna ha flera och fortsätta med, dom är jue inte så dyra så får köpa när jag får pengar. Ska inte börja på 3an ikväll för nu är det strax Lotta på Liseberg sen ramlar nog jag i sängen feber och trött. Hade ingen prat tid på psyk idag, trodde vi hade det på måndagar men tydligen har den flyttats till fredagar men på fredag har Gunn telefon så vi skulle prata på onsdag.  Vet inte om jag kommer ha så mycket och prata om men jag känner mig lite ned tyngd så kanske är nått som behöver ut efter allt som varit på slutet. Får fundera på det fram till onsdag.


Och inte hörde kirurgen av sig idag heller så får hoppas dom hör av sig imorn och har en tid då eller på onsdag annars är verkligen min Umeå resa körd kanske lite osäkert och åka ändå om jag nu har nå fel på magen men vill verkligen åka och träffa Mary och Saari och Ida ska åka upp också och vore så kul och få träffa henne! Men får se hur allt går, hälsan går jue först så klart det inser tom jag hur envis jag än är.

Av Marie - 4 juli 2011 13:17

Igår kväll blev det en tur till akuten i Avesta efter att jag pratat med 1177, upptäckte på eftermiddan när jag duscha att nedre delen av buken var svälld och öm vilket den inte var tidigare på dagen. Och har jue haft lite feber sen i onsdags och var yr i huvet där frampå kvällen så hon jag prata med på 1177 rekomenderade mig att åka in dit och kolla upp det. Så pappa skjutsade över mig, fick ta snabb sänka sen prata med en läkare som klämde och kände på mig. Han kände att det var varmt och hårt på höger sida men han kunde inte säga så där på rak arm om det pågick nån inre blödning eller var nån vätske ansamling för det var inte hans område, men han kunde lugna mig att det inte pågick nån stor blödning iafall och snabbsänkan var okej. Så han skulle skicka remiss till kirurgen i V-ås att dom skulle höra av sig med en tid dom närmaste dagarna för nogrannare kontroll hos nån som vet hur det ska vara. För höften på höger sida var väldigt varm och röd. Och jag är öm fram på buken och det stramar och drar ut på sidorna till höfterna. Men än idag har inte V-ås hört av sig får se om dom gör det senare.


Sen är det vardag på psyk igen Gunn är tillbaka idag, ska bli skönt, men vi lär väl mest prata om och kring operationen nu, fick jue tiden efter att hon gått på semester så hon vet inte att jag är opererad nu om inte A-L skvallrat tidigare idag för hon är också tillbaka från semestern idag, träffade henne på coop i lördags hon kastade sig om halsen på mig och frågade hur det gått efter att vi pratat dagen efter operationen så berättade hur det blev med komplikationer och så. Hon är så söt och närvarande hon är en bra skötare där hade inte hon ledit gruppen hade jag nog inte fortsatt i höst. Varit tveksam på hur jag ska göra ändå men ska nog ge det en chans får se hur dom lägger upp det.


Får se hur det blir med min Umeå resa också beror jue på när jag får komma in till V-ås på kontroll nu och vad dom säger om magen om jag måste hålla mig hem i kring i fall det händer något eller så.Vore trist och få avboka men hälsan går jue forst och åker jue inte direkt till grann staden=/ Men får väl åka senare annars. Men vore kul och få gå på förlovnings festen.


Nej nu ska jag göra mig klar för psyk och vimsa ner dit yr i huvet och allt.

Av Marie - 2 juli 2011 19:44

Så börjar ännu en dag gå till ända och har tillbringats mest i soffan framför CSI sett nästan halva säsong 2 av CSI Las Vegas idag, typ det ända jag gjort förutom en bil tur ner på coop och köpte hårfärg, bestämde mig för att bli mörkbrun igen ist för att hålla på bleka fnaskranden och färga om det röda. Gillar det röda håret men kände för att bli diskret ett tag igen.Men den röda finns alltid kvar i framtiden när jag känner för att bli röd igen=) Köpte mocca chokladbrun för att matcha min egen hårfärg så jag slipper färga utväxt på ett tag, det blev ganska mörkt precis som mitt hår men en del rött lyser igenom på vissa ställen eftersom den är så intensiv, vet inte om jag ska försöka täcka över det med en omgång färg till om en vecka eller två eller låta det skifta i rött det är ganska snyggt faktiskt=)


Börjar bli ganska less på att bara hänga i soffan så imorn ska jag nog försöka mig på en liten promenad dock kanske bara till och från blåkulla men det blir nog lagom, gick iofs till och från psyk och apoteket igår men bättre och börja lagom. Men jag saknar verkligen mina lång promenader så längtar tills jag orkar börja med dom igen och kan gå med rejält tempo som förr. Idag har det inte varit så varmt så har inte kliat så mycket under gördeln skönt nog. Men längtar verkligen tills jag blir av med den även om den är skönt stöd än så länge. Lite trist att jag ska ha den ff när jag ska till Umeå men kommer nog fuska lite med den då. Är jue sista veckan då så.


Jag hoppas verkligen jag orkar åka bara men till torsdag ska jag väl vara så pigg så jag orkar åka, bara denna feber ger sig, om den inte gett sig på måndag så ringer jag upp igen så får dom ta infektions prov iafall. Har jue lite läckag från ett dränag hål så kan vara bäst och kolla upp. Men är bra att skiten kommer ut iafall och inte samlas där inne. Och verkar blivit av med en hel del vätska ur kroppen gått ner i vikt igen igår vägde jag nått på 68 förra veckan i v-ås vägde jag 74 så var en hel del vätska i kroppen kan man säga. Men springer jue på toa som en galning också. Lite less på att upp minst tre gånger per natt dock. Men det blir väl bättre.


Nej nu ska jag fylla på med vatten och placera mig i bekvämt läge och se Sommarkrysset innan jag rasar i säng.

Av Marie - 1 juli 2011 10:01

Ringde FK för att höra vad beslutet om min förlängning på Aktivitetsersättning blev fö det skulle fattas beslut igår sa dom när jag ringde tidigare i veckan. Men det stod inget i datorn än sa hon jag prata med, så börja hon prata om att jag skulle ta det med min handläggare men det stod att hon var på semester till den 6/7. Det behövs väl för fan inte min privata handläggare för att skicka ut det beslutet? Och ska det ta så lång tid och knappa in ett beslut i datorn? Jag vill veta hur det blir och så jag kan skicka in papprena till Folksam om det förlängdes vilket jag verkligen hoppas på.

Men Fk ska jue alltid krångla till allt och strula mupp på dom.


Idag är det iafall inte så varmt och ingen stekande sol det är skönt! Blir inte lika jobbigt när jag ska ut och vandra till psyk snart då. Får gärna regna med för min del, kom ett regn och åsk oväder igår kväll när jag låg och kolla på CSI. Ska visst vara halv kasst väder ett par dagar nu. Gör mig ingenting värmen är inge kul när man har stor gördel på sig som kliar och blir svettig. Men har iafall börjat bli av med vätskan i kroppen är nere på 68.3 kg nu var jue uppe på 74 kg på sjukan för jag hade så mycket vätska i mig. Men har lite feber till och från och det rinner vätska ur ett dränag hål till och från. Men det verkar ha lugnat ner sig. Hoppas det håller sig så. Har ingen lust med nå mera biverkningar.


Nej nu ska jag göra mera kaffe och hälla i mig innan jag ska gå.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards