Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Marie - 1 augusti 2011 18:24

Vaknade strax före halv tio imorse en stund senare ringde telefonen, då var det en av sekreterarna nere på psyk som undrade om jag kunde komma och träffa läkaren kl 10 eller kl 11 eftersom jag och Gunn hade pratat om på fredagen att jag borde träffa en läkare för att ev få anti depp insatt igen. Jag valde kl 11 för att slippa stressa ner.

Var en läkare jag aldrig träffat och han var mest intresserad av hur vida jag hade bipolär 2 eller inte och gick igenom kriterierna för det och skulle ha mig att minnas om jag varit hypo man mer än 4 dagar i sträck nångång osv. Så prata vi om mina depp perioder lite och så. Så gick vi igenom div olika anti depp, jag har jue testa det mesta och några tål jag inte. Han hade även förslag på några som jag aldrig hört talas om, och blev en av dom valet föll på en som heter Valdoxan för den skulle tydligen hjälpa till på sömnen också så jag inte behöver ta nitrazepam så ofta om jag har tur, den skulle visst vara som circadin fast med anti depp effekt, får hoppas jag tål den bara för circadin tålde jag inte blev sjukt illa mående av den men sov inte mycket bättre. Gunn skulle hämta ut den om den fanns sen höra av sig men inte hört nått idag så den fanns väl inte. Får se om hon hör av sig imorn. Sen tar det jue några veckor innan sån medicin ger effekt denna kunde dock visa viss effekt redan efter 2 veckor, det vore jue skönt, och hoppas att jag inte faller innan dess igen.


Efter läkar besöket åkte jag till Blåkulla och tvättade bilen, grattis mig äntligen gjort det efter flera månader minst som jag sagt att jag skulle gjort det, men nu hade pappa tvättat Barracudan innan och lämnat alla grejer framme så var bara och ställa dit bilen och sätta igång. Så nu är den ren och,fin, tror jag:P Ren iafall:P Sen har jag bara varit hemma och kollat lite CSI och suttit mycket vid datorn. Innan ångesten från helvetet boxade in sig i min mage och slog ut mig helt med andnings svårigheter och yrsel och hela kittet. Tog medicin en cigg och la mig och kollade på ett CSI avsnitt, det gav sig det värsta men inte helt så flyttade in i sovrummet under bolltäcket så nu känns det lite lugnare. Ska nog köpa en liten tv till sovrummet på onsdag, då kan jag ligga under bolltäcket och titta på tv. Det vore bra för täcket funkar inge bra i soffan det omsluter inte kroppen på samma vis.


Ska väl försöka mig på att laga lite mat snart och äta lite. Inte lyckats sköta maten idag heller, fail on me. Jag VET jue att jag mår bättre psykiskt om jag får i mig näring med jämna mellan rum men när man mår illa bara vid tanken på att äta är det svårt. Men går oftast lite lättare på kvällen men idag känns det inte så. Men behöver skiva upp den dära karre biten som ligger i kylen så kan väl steka på en liten bit och svampen som är kvar om den är ätlig ff. Så får vi se vad jag får i mig. Men ska nog ligga kvar under täcket en stund till för säkerhetsskull sen ta en till cicordinol. Lotta på Liseberg kl 20 men inte så bra artister ikväll men något och kika på iafall.


Imorn eftermiddag ska jag ut och fota med Andrea hoppas verkligen jag mår mera okej då så det blir en kul grej. Fota lack kläderna sen ska jag ta ett par jeans och några olika toppar tänkte jag. Får se vad det blir.


Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards