Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Marie - 5 augusti 2011 19:57

Varit lugnt på bloggandet från mig i några dagar. För jag har varit på mini semester hos min systerson Rikard och hans sambo Caroline och alla deras djur, två hundar och tre katter. Blev bestämt i onsdags morse drog på onsdag kväll skulle stannat till imorn eller söndag men det gick så dåligt med tåg då och var långa väntetider vid bytena så åkte hem i eftermiddags redan ist. Tråkigt och behöva lämna dom så tidigt men fick ett tag där och umgås och njuta av lant livet och gosa med vovvar och misse bäbisar på 6 veckor. Imorse vakna jag av att ena hunden Nelly kom och tok pussa mig i hela ansiktet. Det är ett ganska mysigt sätt och vakna på=) Och den andra hunden Nero är nästan jämt väldigt snål med pussarna men mig pussar han ganska frikostigt på hihi.


Igår jobbade Caroline och jag och Rikard var inne i Skövde en sväng för planen var en ny mobil åt mig och mp3 spelare eftersom båda håller på ger upp. Efter lite flängande runt och fram och tillbaka kom jag hem med en LG P500 en toutch telefon till mig! Jag som absolut inte skulle ha en sån, men när en sån kostade bara ett par hundra mer än en walkman och alla snart kommer ha smarta telefoner så tänkte jag att jag väl får lära mig det också, det går sådär men det går och jag har facebooka i den;) Men inte försökt mig på nå annat internet än:P Skriva sms går sådär, inte fattat hur man lägger till ord eller smileysar så gör det med inmatning haha och råkade ringa Linda igår när jag försökte mig på nått så hon ringde upp sen så vi prata lite det var trevligt=)

Sen skulle jag ringa pappa idag och tog ett tag innan jag kom fram i telefonboken. Får se hur det går när jag ska sätta ett simpelt alarm imorn haha. Ska försöka lägga in lite ringsignaler och bilder i den när den laddat klart. Måste bara ladda ner program från LGs hemsida lärde jag och Rikard oss igår för att datakabeln ska funka.  Mp3 spelare blev det ingen för dom har blivit så sjukt jävla dyra, men Caroline hade en Ipod låg hon inte använder som jag skulle få men Rikard hitta inte den idag och hon jobbade så dom ska leta på den sen och skick=) Jag ska bli så modern så jag öveger hederlig mp3 för Ipod XD


Idag slappa vi med kaffe och glodde på tv sen åt vi frukost innan vi börja kolla på nån film kommer inte ihåg vad den hette nått med "Dag och natt" tror jag, men såg inte klart den för vi käka mat som Rikard gjorde, nått flygande jakob likande fast med kassler, aldrig ätit det förut men det var gott=)
Sen åkte vi in till Skövde och fikade hos Elvy och Pär hans "föräldrar" innan mitt tåg gick. Resan hem gick snabbt och smidigt, hittade ny Sökord tidning på pressbyrån så hade nått och göra och läste lite i min bok jag läste på ner vägen.


Nu sitter jag och gosar med katter i omgångar och slö kikar på postkodkampen funderar på mera CSI eller sova tidigt men är inte så trött trots att jag börjat med nya medicinen i onsdags kväll men den tar jag innan jag går och lägger mig. Somnat lätt dom två kvällarna jag tagit den men har varit trött också. Men min mage verkar inte uppskatta den så bra. Men kanske vänjer sig.


Fick sms idag om att mitt paket med väskan från Bluefox kommit oxå så ska gå ner på Ica imorn och hämta det=) Hade velat åka på pride paraden men har ingen och åka med så får bli nästa år kanske. Nu ska jag klia på Ozzy och dricka kaffe och slö glo på tvn.


Ovido - Quiz & Flashcards