Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Marie - 10 augusti 2011 10:24

Det går upp och ner men för det mesta har jag ingen ork och göra något så när orken att ta tag i saker för jag haffa den direkt och sätta fart så saker blir gjorda. Igår förmiddag tog jag mig ner till labb och lämnade leverprovet psyk skulle ha, hon där fick blod på första försöket,men hon sa att mina kärl låg djupt, det gjorde fan tom ONT när hon stack men det är skit samma för hon fick blod på första försöket. Sen var jag upp till mamma en sväng med tidningen och satt där en liten stund innan jag åkte över till Avesta och Willys och köpte kattsand och fick även köpa en muslibar där för jag fick blodsockerfall i bilen på väg över och fick tugga i mig lite dextrosol. Sen åkte jag över till jysk och kollade om dom hade min tv-bänk jag sett i reklambladet på måndagen, hittade ingen i butiken så trodde den var slut men frågade iafall och dom hade den! Så blev den och två uppsättningar påslakan för mina favoriter börjar gå sönder sen har jag bara stela obekväma. Dessa var i microfiber jätte mjuka och sköna.

Pappa ska komma idag och släpa upp tv-bänken åt mig och hjälpa mig skruva ihop den så det blir rätt. Skruva jysk möbler är fan inte lätt. Byrån jag köpte när jag flytta hit tog fan en hel dag!


Sen igår låg jag mest i soffan helt tömd på energi efter det äventyret men framåt kvällen tog jag mig ut på promenad förbi blåkulla och skrevut ett papper nu ska jag bara vänta på personbevis så kan jag skicka in papper till PRV och betala och få igenom min namn ändring så heter jag Marie på riktigt igen, men man får ff kalla mig Mariesan om man vill. Sen gick jag ner på apoteket, i ösregn som kom, och hämta katt p-piller vidare till ICA och hämta paket med massa DVD boxar, säsong 8 av CSI Las Vegas och 5 säsonger NCIS har redan 1an så köpte 2-6 blir det och titta på när CSI är slut ville inte köpa dyra CSI boxar köper mera av dom när dom går ner i pris. På vägen tillbaka gick jag in på franzens och kika hitta ett par mjukisbyxor i M som jag trodde skulle bli bra fanns inga mindre och jag tänket att tjej M borde passa när Herr M är stort. men jo tjena kom hem och satte på mig dom och dom är som HipHop byxor haha, tur det finns snöre i dom. Men dom var mjuka och sköna och helt klart vära 80 kr=)


i eftermiddag ska jag släpa iväg med Ozzy och Sessan och vaccinera dom, får se om jag försöker få in båda i samma bur eller konkar på två. blir jue tungt med 10.5 kg katt i en bur men så jävla bökigt och släpa på två när man är själv. Har varnat Sessan för att veterinären kommer säga att hon är tjock:P


I eftermiddag kommer även mamma hem, får se hur det går, när hon inte kommer äta lika bra och regelbundet och får ta mediciner i sin egen utsträckning. Och pappa åker på race imorn förmiddag och blir borta till lördag kväll så jag har fått på min lott och titta till henne. Får vä gå dit efter FNS imorn förmiddag.


Nu ska jag hinka vidare med mitt kaffe och säkert se lite CSI snart klar med säsong 6 sen har jag 7 och 8 kvar. Tur att NCIS är rätt bra det också så jag fortsättningsvis har nått och avleda ångest med och slå ihjäl tid med.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards