Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Marie - 15 augusti 2011 19:41

Idag har det varit full fart och det känns vill jag lova. Dagen började strax efter 7 när väckarklockan började sjunga sin hurtiga melodi, japps min väckarklocka är hurtig som fan och jag vill nästan slå den när den börjar men den är peppande på nått vis också så jag vaknar och kommer upp. Drog igång kaffe fyllde på kattmat och satte mig vid datorn, efter en stund letade jag fram lite kläder för dagen. Pratade med en människa på msn kollade av alla sidor som ska checkas av innan dagen kan börja. Sminkade mig och fixade håret sen vid 8.30 traskade jag iväg till FNS. Idag var det bra mycket mera folk där än i torsdags. Fick lite panik över att det var så många där men jag fick hjälpa en av ledarna att fixa sconsen så slapp sitta där och känna mig dum när dom andra som redan känner varann pratade. Sen käkade vi frukost och en tjej som jag pratade med lite i torsdags kom så prata lite med henne och ledarna. Sen var det en paus innan vi satte oss i samtalsrummet. Dom prata om vad vi kan tänkas göra framöver och fastnade av nån anledning ganska länge på svamp plockning men det röstades ner som aktivitet. Sen var det paus igen vi håller på till 12 inte 11.30 som chefen sa till mig. Men jag överlever väl en halvtimme till. Blev inte så nå bestämt inför torsdagen förutom att vissa ska gå till gymmet på introduktion jag sa nej till det men ändrade mig sen. Då vet jag iafall vad jag ska göra så det inte blir nått konstigt och kan vara bra och få lära sig maskinerna ordentligt ifall jag kommer igång och träna igen och kanske kan få nån och gå med så det blir lättare att komma dit.

Sen slutade vi och jag stressade hem och käkade lite innan jag skulle till Gunn kl 13 vi hade samtal idag ist för på fredag för hon går på semester i två veckor imorn.

Vi pratade om lite allt möjligt bla att jag inte har nån direkt livslust det kvittar mig om jag är levande eller död och jag gör mest saker för att det kanske är kul just då eller för att det förväntas av mig. Men hon såg det som att det är bättre att bara inte ha nån livslust och vara less på allt än att vara självmordsbenägen och jaga döden iafall. Och det kan jag väl hålla med om. Men ganska trist och bara gå runt och vilja ligga hemma i soffan hela tiden och få fånga tillfällena när man orkar göra saker eller har lite lust direkt dom kommer för att man efter en kvart kanske tappat all lust till att göra något.


Efter det åkte jag på pickaboo en snabbis och köpte godis och mat till missarna, Sessan fyller år idag så dom fick sticks och mumsa på alla gosisarna och burkmat men det får dom nästan varje dag:P Sen hem och drack lite kaffe och kollade igenom reklamen som kommit och kl 15 skulle jag vara på FNS igen och göra handlingsplan, den blev inte så utförlig men ett mål är att jag ska komma ut på arbetsträning inom 3-6 månader får se hur det går.

När jag kom hem därifrån var jag helt slut efter allt flängande idag så jag hoppade i mjukis kläder gjorde kaffe och landade i soffan ett tag sen ställde jag iordning nya tv-bänken och det blev bra=) När det var gjort slappade jag med ett par CSI avsnitt och nu ska jag bara slöa och vänta på att CSI NY börjar på 5an kl 21 tänkte se det innan jag lägger mig så det inte blir så tidig kväll i kväll utan jag kanske kan sova lite längre imorn. Tänkte försöka hitta på något imorn om jag har ork men får se.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards