Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Marie - 18 augusti 2011 16:50

Var ner på psyk på eftermiddagen och hade samtal med A-L eftersom Gunn är på semester. Hon kan konsten att se igenom en även om man sätter upp fasad med både kroppen och ett leende. Hon påpeka det att jag såg "strong" ut i kroppen och hade klistrat på ett leende men det syndes  mina ögon att det bara var en fasad att jag egentligen inte mår så bra. Så vi pratat lite runt det och att jag inte alltid behöver vara så stark och jag borde ta till mig av mina råd jag ger andra och ställa upp lite för mig själv och inte alltid bara för andra. Men det är jue sju resor lättare att ställa upp för andra än för sig själv! Sen prata hon om att man ska se nått bra hos sig själv varje dag och berömma sig själv. Något jag tycker är sjukt svårt. Lättare och se allt negativt, eller hur? Eller vad säger ni?

Men det var ett skönt samtal och hon ställer alltid dom rätta frågorna.

Av Marie - 18 augusti 2011 11:22

Har funderat till och från sista dagarna på om jag orkar göra en lår operation, visst låren är inte snygga men vet inte om det är värt prosessen. Har ändå kvar sladder lite på sidorna på magen och ryggen och det är inte helt omöjligt och hitta byxor för jag är så bred över höfterna har jag märkt så kan inte ha jätte små ändå. Och som det är nu orkar jag nog inte gå igenom en operation till.Men det kan jue ändra sig om nån månad. Men jag kommer nog ändå aldrig bli nöjd med kroppen och slänga massa pengar på det då känns lite si så där. Kanske borde åtgärda klart runt magen först? Men i nuläget orkar jag ingen operation alls. Men får se framåt oktober kanske. Vet inte om proforma gör ryggen dock inte sett nått om det på deras hemsida och det är jue bara dit jag kan vända mig. Kanske som sagt ska skita i operationer och låta det vara som det är. Vet jue inte hur länge jag hänger med ändå så varför slösa massa pengar på det?


Kom inte iväg på FNS idag heller, vaknade av klockan och en jävla ångest och kände att jag verkligen inte fixade att gå upp och gå iväg bland massa människor så sov vidare lite halvt tills 8.30 tiden då ringde jag och sjukanmälde mig. Men var inte det lättaste och sova för dom höll på såga i nå järn eller nånting ute från 7.15 tiden, var ett Jävla liv. Jag var inte alls nöjd hade lust och ställa mig på balkongen och skrika åt dom att sluta upp med oväsendet haha.


Har avverkat några CSI avsnitt nu och lite kaffe och frukost men ska nog lägga mig under bolltäcket ett tag för ångesten är på väg tillbaka känner jag får samla mig så jag orkar gå ner till A-L vid 15 eller om jag ställer in det också. Är jue ingen medicin hämtning idag så. Nej bolltäcke och lite läsa eller sökord.Se om nån missetatt vill göra mig sällskap.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards