Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Operation eller inte operation

Av Marie - 18 augusti 2011 11:22

Har funderat till och från sista dagarna på om jag orkar göra en lår operation, visst låren är inte snygga men vet inte om det är värt prosessen. Har ändå kvar sladder lite på sidorna på magen och ryggen och det är inte helt omöjligt och hitta byxor för jag är så bred över höfterna har jag märkt så kan inte ha jätte små ändå. Och som det är nu orkar jag nog inte gå igenom en operation till.Men det kan jue ändra sig om nån månad. Men jag kommer nog ändå aldrig bli nöjd med kroppen och slänga massa pengar på det då känns lite si så där. Kanske borde åtgärda klart runt magen först? Men i nuläget orkar jag ingen operation alls. Men får se framåt oktober kanske. Vet inte om proforma gör ryggen dock inte sett nått om det på deras hemsida och det är jue bara dit jag kan vända mig. Kanske som sagt ska skita i operationer och låta det vara som det är. Vet jue inte hur länge jag hänger med ändå så varför slösa massa pengar på det?


Kom inte iväg på FNS idag heller, vaknade av klockan och en jävla ångest och kände att jag verkligen inte fixade att gå upp och gå iväg bland massa människor så sov vidare lite halvt tills 8.30 tiden då ringde jag och sjukanmälde mig. Men var inte det lättaste och sova för dom höll på såga i nå järn eller nånting ute från 7.15 tiden, var ett Jävla liv. Jag var inte alls nöjd hade lust och ställa mig på balkongen och skrika åt dom att sluta upp med oväsendet haha.


Har avverkat några CSI avsnitt nu och lite kaffe och frukost men ska nog lägga mig under bolltäcket ett tag för ångesten är på väg tillbaka känner jag får samla mig så jag orkar gå ner till A-L vid 15 eller om jag ställer in det också. Är jue ingen medicin hämtning idag så. Nej bolltäcke och lite läsa eller sökord.Se om nån missetatt vill göra mig sällskap.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards