Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

En slapp dag med konstigt huve

Av Marie - 23 augusti 2011 17:58

Idag har jag inte gjort många knop, sov till 9.20 var fortfarande trött när jag gick upp men när jag vakna kändes det som att jag inte skulle kunna sova mera och kändes dumt att sova mera när klockan ändå var så mycket. Så gjorde kaffe och slog mig ner i soffan och såg slutet på nyhetsmorgon och babbla lite med Mattias på msn innan jag började kika på NCIS var några avsnitt jag sett på tv redan så kollade inte så noga, vid 12 gjorde jag makaroner,kötbullar och stekta champinjoner. Sen när mat och en mugg kaffe slunkit ner ringde jag mamma och fråga om hon skulle ha nå från domus, behövde åka ner och köpa kattmat, hade ingen ork och åka till nån Willys idag för att köpa stor säck med kattmat så fick bli en liten 4 kg påse tills vidare, blir antagligen Ludvika och Dollar Store med Sara på torsdag då kan jag köpa mat på Willys då och sand. När jag var ner och handla hade dom banan bakelser på domus så köpte det och fikade med mamma, hon blev glad när jag kom med dom=) Så vi fikade och Ozzy fick en burk gold mat sån dära mini burk med blöt mat råkade ta annan än det stod på hyllkanten så han fick oxkött med tomatsås men han älskade den hela morrhåren fulla i mat sen haha. Jag började prata om att ta hem honom igen, han har jue varit där en vecka nu men mamma tyckte han kunde stanna för han tycker jue om att vara ute och han var inte det minsta ivägen sa hon. Så han fick stanna för när jag åkte låg han ute i gräset och såg Så nöjd ut så har inte hjärta och stänga in honom fören det behövs av ena eller andra anledningen. Jag har jue tre tjejer som gosar med mig så=)


När jag kom hem löste jag lite korsord i min tidning jag köpte eftersom min prenumeration är slut på "Buslätta" men ska nog beställa en ny. Sen dammsög jag,ny dammsugarn är riktigt bra men sladden kunde varit ytterligare lite längre om jag fått bestämma:p Men den suger bra mycket bättre än den andra.


Men mitt huve har inte riktigt varit med idag heller, känner mig disträ och trögtänkt och nu framåt kvällen kom oron smygande så åt en toast sen kröp jag ner under bolltäcket och har nyheterna på skönt när man kan ha tvn på som sällskap även om jag har datorn i sovrummet så blir det lite trist efter en stund med bara den.

Hoppas jag är piggare imorn när jag ska med pappa till sthlm på begravning för hans syster, ja min faster då men tycker inte om att kalla henne det för det låter som jag kände henne då och det gjorde jag då rakt inte tror inte jag träffat henne sen jag var kanske 10 år och pappa hade inte heller kontakt med henne men verkar jue skumt om han inte kommer på begravningen för dom var jue inte osams eller så bara ingen kontakt mer än att det skickades julkort. Men jag följer bara med för att pappa ska få sällskap, men är jue aldrig kul att gå på begravningar. Får träffa min kusin men jag lär inte känna igen henne. Men blir väl presenterad. Men tror inte det kommer bli nån mera kontakt oss emellan nu. Ingen i min släkt har speciellt bra kontakt med nån, tyvärr.


Nej nu ska jag och min huvudvärk vila lite inför fångarna på fortet:p


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards