Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Besöket i Uppsala

Av Marie - 26 augusti 2011 17:58

Imorse börja klockan väsnas 6.30 bara och skutta ur sängen och på med kaffet och ramla i kläder och göra nått åt huve och ansikte sen rulla mot Uppsala vid 7.30 stannade i Heby på vägen dit för jag fick akut toa behov så passade jag på och köpa en latte oxå. Var god på vägen. Kom fram och det fanns så klart ingen parkering så fick leta mig ner i parkeringsgaraget och köa till biljett automaten sen rusa på toa igen för min mage var inte på mitt lag. Men hann anmäla mig och sitta och vänta och klockan blev både 10 och 10.15 då kom en sköterska och meddela att kirurgen var sen med patienten innan men dom skulle säga till när han var klar, klockan var närmare halv när dom hämtade mig. Väl inne tog kollen av magen max 2 minuter sen satt vi närmare en kvart och prata om hur vi ska lösa operationen av sidorna och ryggen som han inte fick göra för övriga kirurger i Uppsala men som V-ås hade godkänt, vi kom fram till att jag ska ringa V-ås till veckan och höra om dom godkänner att han opererar mig på sitt nya jobb, Proforma Clinic där han börjar nästa vecka. Dom borde göra det eftersom dom från första början godkände att jag gjorde en full operation på Akademikliniken men dom sen vägra operera mig och Uppsala skulle få göra en full för V-ås men kirurgerna där nekade. Men om V-ås nu inte går med på att betala skulle jag få det till bra pris eller kanske tom gratis för han hade fått nån bra deal med Proforma ang dom patienter han tog med sig. Så det ska nog lösa sig med den jävla bullen som sticker ut på vänster sida och allt på ryggen,då skulle han även fixa till en rumpa på mig, hur han ska lyckas med det med mitt total platta arsel återstår och se:P

Han skulle även kolla låren då och se vad som kunde göras åt det. Får jag det oxå till bra pris är det värt och fundera på.


När jag kom hem från Uppsala stannade jag till på stan och gick upp på Inter Sport för dom har kampanj i helgen på EasyTone skor har velat ha såna sen dom kom men dom har varit så dyra nu kosta dom 590 i helgen så slog till på ett par, kollade efter bikini byxor oxå tänkte att dom kanske hade några bra på rea men var bara knallrosa på rea i sån modell jag vill ha annars kosta dom 300 och det betalar jag inte! Får allt ta mig till Avesta nån dag mycket snart så jag får brallor så jag kan vattengympa när det drar igång.

Gick till psyk sen ner på stan och via blåkulla hem i skorna och dom var sköna men kan inte påstå att jag kände nått i benen. Men det kommer väl efter några turer med skorna blir promenad imorn med. Får man kanske lite extra träning på promenaderna iafall.


Nu ska jag slöa med cola och tv och vänta på Doobidoo är trött efter dagen men känns som jag jämt är trött numera men inte lika depp längre tror jag vet inte vad som är depp och vad som är trötthet känns det som. Har inte direkt lust och göra saker ff kan tänka att jag ska göra något men så blir de ändå inte av. Tappar lusten lika fort som den kommer för att göra saker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards