Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Permiss i helgen

Av Marie - 28 oktober 2011 19:55

Förra fredagen hamna jag på IVA efter en rejäl överdos, jag minns i princip ingenting av det förutom att jag drack grogg och börja stoppa i mig piller men så hade jag visst pratat med Mary på msn så hon ringde ambulans dom hade varit på plats snabbt men jag hade hunnit tuppa av innan dess så dom fick använda sig av polis och låssmed för att komma in berätta personalen på IVA när jag vakna upp där på lördag eftermiddag, var intuberad och hade massa dropp och grejer. Dom hade hållit mig nedsövd. Kom en psykiatriker fram på eftermiddagen och prata med mig och han sa att jag skulle bli inlagd några dagar, var inget att välja på frivilligt eller LPT så jag tog den frivilliga vägen. Sen fick jag flyttas upp på MAVA till söndag efter lunch då körde dom över mig till psyk. Fick prata med en till läkare där fast det redan var klart att jag skulle bli inlagd. Fick komma till avd 95 skönt nog var inte ens fullt där som det alltid brukar vara. Läkaren där sa på måndagen att jag nog skulle bli kvar 5-7 dagar. Sen idag när vi prata var han inne på utskrivning på tisdag eller onsdag fast jag så sent som igår sa till en SSK att jag ff har tankar på självmord och tom planer. Hon sa då att då är det inte aktuellt att åka hem. Men läkaren skickar hem folkt så fort han inte kan mixtra med medicinerna mera. Jag hade lite ideer idag om att höja topimax så kanske jag slipper dom hära fall groparna men han tyckte jag stod på bra mediciner nu han höjde bara stesolid från 1 till 2 tabletter vid behov om dagen. Sen skulle jag få permiss på söndag men när han är så pissig och vill skicka hem mig nästa vecka fast jag säger att jag ff mår skit så krävde jag permiss från idag och det fick jag. Men mamma vägra låta mig vara ensam hemma så jag sitter hos dom nu och ska sova här. Men imorn ska jag till katterna några timmar och gosa med dom. På söndag ska vi på Järnvägskrogen och äta innan pappa skjutsar tillbaka mig. Imorn är pappa borta på Rally hela dagen så blir själv med tanten men ska se Idol först sen gå till missarna.


Nej nu ska jag kolla på doobidoo sen sova. Orkar inte vara vaken med alla tankar. Trors att ja dopat mig.

 
 
Ingen bild

jessie

28 oktober 2011 21:19

Gör mig ont att läsa, vill ha kvar min fina vän. Skickar massor med kramar till dig <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards