Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av Marie - 3 januari 2012 07:30

 I söndags kväll var det åtgerigen dag. Jag kände hur självmordstankarna kom smygandes så lika överdos tankarna. Jag bad Linda hämta en stesolid men hon låg så skönt i sängen så hon sa att jag kan väl göra det själv. Så jag gick till medicin skåpet stoppade i mig det lilla som fanns kvar i dosetten och han börja med en karta av hennes abilify innan hon kom och anade orod. Jag skyller Absolut Inte min handling på Linda men vi hade pratat tidigare om mina tankar så hon känner själv att hon skulle hämtat den dära stesoliden och inte låtit mig gå själv till medicin skåpet. Jag blev helt borta och börja skära mig och gick inte och få kontakt med. Linda ringde ambulans och då hade jag kommit till sanns jag hade inte tagit så mycket piller men en del sömn och lugnande så dom tog med mig. När vi var på väg ringde det och sa att det var fullt  köping så hamna i V-ås. Fick ligga på mava över natten och dom höll kontroller men inte mera. Igår morse fick jag svårt och andas och lågt blodtryck men läkaren trodde inte det var nått farligt.


Kom en konsult från psyk, samma jävla överläkare som jag träffa förra veckan. Så han vägra lägga in mig, man ska vara djuuuupt deprimerad eller psykotisk för det enligt honom. Att man har självmordstankar titt som tätt spelar tydligen ingen roll.  Han har väl sitt mantra "ditt liv ditt ansvar" men om man inte kan ta hand om sitt liv då?

Jaja ska till Malin idag och prata igenom saker iafall, fick liten hemläxa när vi prata i tele igår så har skrivit ner massa. Men vet inte om jag minns allt vi prata om. Men fått ner en hel del på papper.


Gunn sa att det ev blir medicin hämtning varje dag men på helgerna går det jue inte, jag tog upp lite om det med hemtjänst med medicin som Lindas mamma prata om men det lät inte som nått alternativ möjligtvis på helgen då.


Nej nu blir det kaffe och tv.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards