Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Marie - 9 januari 2012 05:29

I fredags blev det öveslag igen, ville verkligen ta livet av mig då såg bara svart svart svart och att alla skulle ha det bättre utan mig runt sig för jag ställer ändå bara till det hela tiden. Så passade på när Linda sov tog nyckeln till medicin skåpet började med att hälla  mig några nävar panodil sen tog jag all medicin jag hade fram till idag i dosetten sen mera panodil sen hade jag tänkt ge mig på Lindas medicin men hon vaknade och kom på mig och tog av mig allt och låste skåpet och ringde ambulans. Jag hade tom skrivit avskedsbrev denna gång. Jag hamnade i köping vet inte om dom magpumpa mig har inga minnen av det eller att jag fick dricka kol för jag sket då inte svart haha. Blev kvar till söndag lunch då körde dom mig till akut psyk för bedömning men läkaren där sa samma sak som dom sagt dom två senaste gångerna att jag inte är nått och lägga in, dom lägger in djupt deprimerade, maniska och psykotiska människor. Självmordsbenägna männikskor får klara sig med öppenvården. Så nu får jag vänta tills Malin pratat med min läkare imorn så får jag väl besked nästa måndag om vad hon sa och kanske en tid.


Men alla stöttande kommmentarer och peppe och även lite skäll har börjat gå in så nu jävlar ska jag kämpa för att klara det hära utan övedoser på iafall ett bra tag. Jag har Malin som stöd, fina vänner och en underbar flickvän, även om hon för tilllfället valt att flytta hem till sig för att hon inte står ut med mig.Vi funderar på att leta lägenhet tillsammans i V-ås för Linda och hennes mamma tror jag kan få bättre vård där om inte inläggningar så bättre hantering med medicin utdelning. Men att få en lägenhet i V-ås är inte så bara.


Sen ja det hemliga nyårslöftet som inte är så hemligt, jag har bestämt mig för att gå ner dom 10 kg jag gått upp sen jag gjorde bukplastiken om det blir nått kg till klagar jag inte men kommer jag ner på 67-68 är jag nöjd.Redan tapat 1.9kg av dom så ska väl inte bli SÅ förbaskat svårt. Motionscykeln står och glor på mig och kommer Linda och Mini tillbaka blir det hundpromeder. Annars får jag ta mig ut på egna promenader när den värsts isgatan är borta.

 Och Proforma verkar inte få ur V-ås nå vettigt om rygg operationen har då inte hört ett knyst sen jag var där. Men V-s kan jue vara sega med svaret och kirurgen ha mkt och göra. Men vore guld och få bort hänget på sidorna som blev kvar vid förra operationen.


Nej nu har jag spytt ur mig så mkt så nu ska jag krypa längre ner under täcket med mitt kaffe och slå igång nyhetsmorgon.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards