Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Den förbannade vikten

Av Marie - 16 januari 2012 09:40

Happ gått upp ett par hg till nu. Ska fan sluta med creonet, det står inget på fass om att man kan gå upp i vikt av den men det säger sig väl självt att om kroppen behåller mera fett så går man upp?

Okej att jag vill ha en fungernade mage men inte till vlket pris som helst. då springer jag hellre på toa och käkar imodium. Men ska till magläkaren på onsdag så ska fråga honom då om det kan bero på den har jue gått upp 8 kg på typ 1½ månad sedan jag började med den. Äter ganska nyttigt och regelbundet och rör på mig så vet inte vad det kan bero på. Eller om jag samlar på mig vätska eftersom ja dricker 3-5 liter om dagen för att jag är törstig hela tiden. Men mitt blodsocker är bra för det kollade dom i köping. Så är inga diabetes grejer.

Men nu får det bli mera promenader och hoppa upp på cykeln igen. Jag är Så inte nöjd jag vägrar komma över 80 kg sträcket igen och är äckligt nära 79.9 idag. Blir mkt bananer och shakes närmaste tiden. Men åt toast till frukost men den är inte speciellt onyttig lite ost en skink skiva en svampinjon och vitlöks krydda.


Men resten av dagen blir det banan och shake. Nått Måste göras nu. Jag får panik att jag ska bli sådära äckligt fet igen. Så får kämpa nu.

 
 
mary

mary

17 januari 2012 20:17

jag tror inte du behöver oroa dig för att nånsin bli "äckligt fet" men jag känner till känslan när vågen pekar stadigt uppåt. Hoppas du kan hitta orsaken och ändra det. Vore bättre om du kunde hålla en stabil trivselvikt

http://janemary.blogg.se

Marie

18 januari 2012 06:19

Jag tror det beror på creone för har gått ner 1.2 kg sen i måndags när jag sluta ta dom.Står inte på fass att man går upp i vikt av dom men tror man samlar på sig vätska för annars skulle jag inte gå ner så fort.Men får se vad farbror doktorn säger idag.

 
Ingen bild

David

18 januari 2012 19:39

Jag äter också Creon och har också gått upp i vikt, är det någon biverkning men det står inget om det i fass..trist är det i alla fall

Marie

19 januari 2012 07:07

Nej det står jue inget om det i fass men läkaren sa att det är så att man går upp i vikt när kroppen beåller mera fett från maten tyvärr.

 
Ingen bild

David

22 januari 2012 21:41

Ajdå det var ju inge bra det lär man nästan prata med läkaren om men det finns väl ingen annan medicin heller...

Marie

24 januari 2012 08:14

Jag pratade med min läkare om det igår, han sa att man kan gå upp i början men sen borde man gå ner igen men sen gäller det att hålla igen på maten lite oxå eftersom tarmarna funkar bättre med medicinen och tar upp fett bättre än innan man började med medicinen. Men jag iafall tycker inte jag äter mera än innan så jag skulle få komma till en dietist,vad det nu hjälper för jag vet jue vad jag ska och inte ska äta..gäller bara att göra det oxå.

 
Ingen bild

David

24 januari 2012 19:31

Jag äter creon för jag har brist på matspjälkningsenzymer, har något bukskottskörteln att göra. Sen har jag en tarmsjukdom också. Vad äter du dina för? Creon har hjälpt mig mycket har inte nå mycket diarre och så nu. Men det är ju det att man gått upp lite vikt.

Marie

26 januari 2012 07:17

Jag äter det för att jag inte tar upp fett i maten har nå fel på det efter min GBP operation tror läkaren. Men jag har samma som dig mindre darrer men man går jue upp i vikt tyvärr. Vet inte vad det är värt mest slippa diarrer eller gå upp i vikt. Jag har även imodium så det stoppar jue diarrerna men hjälper jue inte kroppen på samma vis.

 
Ingen bild

David

14 oktober 2012 22:45

Hejsan äter du fortfarande creon jag äter det ännu har märkt av viktuppgång men det lär man väl ta...ha det bra!!

Marie

15 oktober 2012 19:13

hej, jag tar dom emellan åt men orkar inte med hela tiden just pga av vikten=/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards