Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Full rulle idag

Av Marie - 18 januari 2012 06:44

Den hära förmiddan blir det full fart minst sagt. Ska hämta medicin kl 8 sen hem en sväng och kl 10 har jag tid hos magläkaren och kl 11 hos DSK för b12 och p-spruta. Hoppas bara inte läkaren är lika sen som han brukar vara och drar ut på tiden så jag missar DSK tiden. Hade glömt att jag hade den när jag tacka ja till tiden hos magläkaren idag ist för imorn. Men jag ska nog hinna med båda. Funderar på att gå en promenad efter medicin delningen och förbi Blåkulla och läsa tidningen ist för hem och vända.  Se om mamma ff behöver mjölk får ringa henne om ett tag när klockan är lite mera human:P


Jag vakna flera gånger i natt och ´vid 3 var jag jätte pigg och börja se ett program på trean om transexuella människor men självklart somna jag då:P Sen vakna jag 4.15 igen när jag fick sms av Mary tänkte svara på det att jag sov väldigt gott tills dess men orkade inte. Men ska nog skicka ett till henne nu;)


Från idag dras stesolid dosen ner till 10 mg dag och 10 mg ersätts med 40 mg theralen får se hur det går Hoppas jag slipper dom utslagen på tungan jag fick av alimemazin här om året. Men flytande theralen gick bra men det kan dom inte dela ut så blir dom små ill rosa tabletterna.Tankarna har varit ganska snälla sista dagarna och det känns skönt. Kanske är det på uppåt gående igen. Tror fan jag bara mådde sämre av den extra tabletten topimax dom satte in sist jag var inlagd har känts bättre denna vecka jag varit utan den. Så nu blir det en vecka med theralen ist för mera stes och nästa fredag stämmer Malin av med läkaren och ser vad nästa steg blir i medicin rensningen dom är ganska inne på att jag är över medicinerad och behöver mindre mediciner för att funka och ha kontakt med mina känslor och det är jag beredd att hålla med om jag kan behöva komma i kontakt med mina känslor och lära mig hantera dom.


Beställde två böcker efter att ha sett ett repotage om borderline på Fråga doktorn i måndags tog dom på mammas konto jag har på bokus för jag kunde inte regga ett till med min mail adress. Sa att jag skulle betala när böckerna kommer men det sa hon att det skulle jag inte alls för hon ville oxå läsa dom efter att ha pratat med Malin i måndags om diagnos och hur jag funkar och så. Böckerna heter  "Hon går genom tavlan ut ur bilden" och " Gå din väg men stanna" En tjej som mådde dåligt när hon växte upp men inte fick veta för en i vuxen ålder att hon hade borderline hon behandlades för många olika problem innan det.


Nej nu får det bli slut på det hära och släppa in Prinskorven som är ute.

 
 
Jackie - Livet med mina egna ord

Jackie - Livet med mina egna ord

18 januari 2012 09:16

sv; åhå. en sådan skulle jag vilja ha. ^^ men tyvärr finns det ingen ur&penn här omkring. och de hade den inte på webshopen heller. men det får bli att köpa en nästa gång jag är i en stad som har ur&penn. tack för tipset! ^^

http://www.sockerkyss.blogg.se

Marie

18 januari 2012 11:46

Jag ska till V-ås imorn dom har Ur&Penn kan kolla där om dom har dom kvar=)

 
mary

mary

18 januari 2012 11:33

den där genaom tavlan boken är ganska magstark. Inte äcklig som så men man kan bi hemskt illa berörd av den, då det är mycket mobbing och sånt vidrigt. men klart värt att läsa

http://janemary.blogg.se

Marie

18 januari 2012 11:47

Okeej good to know innan och vara förberedd.

 
Ingen bild

Thina

18 januari 2012 15:37

Hej! Jag brukar läsa men kommenterar sällan. Men nu kom jag att tänka på en sak. Din medicin, är den inställd på när du vägde mycke mer? för det kan påverka att du är övermedicinerad. om man väger mycke och har en viss dos och sen går ner och fortsätter med samma dos så är det ju stor skillnad. Läkarna brukar inte tänka på det tyvärr...men jag va med om det där jag jobbade innan, vi kom på att kvinnan nog hade allt för mycke medicin mot vad hon behövde..och ja det hade hon ju sen..och hon hade ändrat vikt mycke.

Så det är smart att du får kollat!

Har för mig att jag har läst den ena boken, hon går genom tavlan, och att den är bra! Den andra tror jag inte att jag har läst, men måste helt klart kolla upp den.

Ta hand om dig!
Thina

Marie

19 januari 2012 07:08

Ja där sa du något en del av dem är insatta när jag vägde mera en del när jag låg på ungefär samma vikt som nu. Så det kan vara värt att nämna för läkaren.

De andra boken är helt ny den kom ut här om veckan bara som jag förstod det. Men har bara hört bra om den första även om den är magstark som en del säger.

 
Ingen bild

Thina

19 januari 2012 13:07

Aha då ska jag kolla efter den andra boken :-)

Hoppas det gick bra hos läkaren! Så du får rätt medicin dos och allt sånt!

Och bra att mitt tips va lite till hjälp. Läkarna är inte alltid så bra på att tänka på sånt...det ärväll en typsik sån sak man lär sig genom erfarenhet...hade inte heller tänkt på det innan. men sen inser man ju att det borde va så..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Ovido - Quiz & Flashcards