Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av Marie - 24 januari 2012 08:14

Jahapp då var man en sjukling då fast man inte riktigt känner av det, ringde FLE igår för min andning har varit rejält ansträngd senaste dagarna nästan veckan. Fick en tid senare under dagen hos min magläkare tack och lov honom litar jag på och han är bra. Vi träffades jue så sent som i onsdags så han kollade i öronen halsen och näsan, jag hade halsfluss, öroninflammation och infektion i näsan, så blev en pencillin kur. Och så bestämde vi att jag ska börja med creon igen fast jag gått upp i vikt. Jag ska fortsätta med den till vecka 12 när han är tillbaka då ska jag boka en tid till honom igen så ska vi följa upp har jag gått upp mera i vikt då ska jag få en tid till dietisten, vad det nu hjälper jag Vet jue vad jag ska och inte ska äta gäller bara och göra det. Men jag tycker inte jag äter så mycket fel. äter bara lite för ofta ibland men ska försöka dra ner på det. Gått upp nästan 10 kg på två månader så det är inte så kul när byxorna sitter tight som man nästan tappade förut. Men får börja röra mig mycket mera promenader när vädret tillåter och cykla när jag är piggare. Jag känner det som att jag orkar cykla bara jag dricker mycket nu men både läkaren och mamma sa åt mig att hålla mig lugn pencillin kuren ut.


Läkaren och jag kom in på överdoserna för jag sa att dom hade svårt och tyda medicinlistorna, han förstod inte hur en så smart tjej som jag kunde hamnat i den skiten för han påpekade både sist jag var där och igår hur smart jag är och intelligent och rapp i huvet. Men jag sa att det inte alltid hjälper. Men han sa att jag skulle tillbaka till honom vecka 12 och då ska jag sitta livs levande framför honom. Så får försöka hålla det.


Var hos Malin innan jag var till läkaren vi pratade lite om senste tiden och hon förstod inte riktigt hur jag kunnat ge mig in i ett förhållande på dom grunderna och hon tyckte det var starkt av mig att stå upp för vad jag kände och tyckte och avsluta det hela när jag kände att det inte funka. Så prata vi en del om hembesöket hos mamma förra veckan. Hon har jue hört mig berätta att mamma är dålig men nu såg hon själv hur tafflig hon är. Hon hoppades att det hade gett oss båda nånting och jag sa att det tror jag det gjorde.


Är tänkt att jag ska till V-ås på lördag och festa med Crisse borde väl avstå när jag går på pencillin men jag kan jue festa nyktert eller väldigt sparsmakat är ja inte tok förkyld så blir det av. Känner för att gå ut och ha lite kul med min darling=)


Nej nu är kaffet slut så måste göra mera sånt.

Ovido - Quiz & Flashcards