Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Marie - 23 februari 2012 17:30

Tog mig inte till FNS idag heller, ångesten höll mig kvar i soffan med sina klor och talade om att jag ändå är för värdelös för att klara av det. Funderar på att hoppa av det går jue ändå aldrig dit nästan. Ska ta upp det med Malin på onsdag när vi har nästa terapi samtal. Ångesten har kommit och gått idag när jag insåg att det var Imorn jag bokat tvättstuga och inte idag höll jag på börja gråta över en sån banal sak. Jag har jue inget och göra den tiden imorn eller så det spelar ingen roll men när det inte går som planerat rasar allt.

Men tog mig samman med lite hjälp och satt vid datorn och framför tvn. Åt lunch sen tog jag och Erika,Anton och Ida en promenad i det härliga slaskiga vår vädret innan jag skulle till dietisten. Då tog dom en fika på sjukhuset ist.

Fick sitta och vänta över en kvart hos dietisten innan jag fick komma in för hon var seg med patienten innan.

Väl inne gick hon igenom vad Dr Östberg skrivit i remissen, han ville att jag skulle göra en vecka med "Hälsovakten" ett program på näte man fyller i allt man äter. Men dietisten hade ingen ny tid fören 15/3 så ska fylla i det tills dess. Blir mkt vägande av allting och i fyllning men det ska nog gå. Och det gör det mycket lättare att inte små äta och äta för mycket onyttigt när man måste redovisa det. Hon sa att jag nog inte skulle få inloggningsuppgifter fören måndag tisdag för hon hade så mycket och göra men har redan fått det så börjar imorn.


Ringde FLE i morse om mina onda knän och axel eftersom naproxen dosen och alvedon läkaren satte in i tisdags inte hjälper har svin ont varje gång jag ska böja och räta ut benen ändå och axel är inte helt okej. Så vid 16.30 ringde läkaren upp. Han sa att jag skulle ta naproxen tre ggå dagligen ist sen skulle han skriva ut nått starkare än alvedon men han sa inte vad jag och frågade inte tänkte att det blir väl tramadol eller nått. Så när jag kolla på apoteket.se hade han skrivit ut citodon! Var nyss ner på apoteket och hämta dom får se om dom hjälper. HOPPAS verkligen det. Egentligen tycker jag inte om att ta så starka saker men smärtan är så pass jävlig att det är värt det.


Nej nu ska jag fixa en middags macka, rostad macka med ost och kallrökt lax^^

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards