Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Marie - 2 mars 2012 18:08

Läkarmötet idag gick bra vi prata igenom lite ditten och datten sen satte läkaren in theralen på morgonen och eftermiddagen stående sen har jag två ynka tabletter till övers och spela med under dagen. Men känner jag att jag inte behöver hela dosen på morgonen eller eftermiddagen kan jag ta mindre men jag ska helst ta dom doserna ett tag för att se om vi får ordning på ångesten med regelbundet lugnande.


Innan psyk hann jag ner på apotekt coop och lidl hem med det jag handlat men fick ta bilen ner till psyk sen för jag skulle inte hunnit om jag parkerat den och gått ner. Men sen åkte jag hem invänta pappa som skulle komma med kattrappa till balkongen, men han hade mätt tokigt igår så han fick åka hem och hämta en bräda till. Men nu är det bra och Ozzy har gått ut två gånger men ska in genom porten dryg som han är. Tjejerna har inte vågat sig på brädan än men det kanske kommer.


Sen efter lunch gick jag till mamma och satt där en stund men hon var helt borta idag och prata massa konstigt så jag fixade inte att sitta där så länge men när jag var på väg därifrån kom mormor och pappa så hon fick mera besök. Efter jag varit där gick jag en lång promenad på nästan en timme i blåsten. Så typiskt att det slutat blåsa nu när det är kväll och jag snart ska gå och lägga mig för ikväll är ingen bra kväll för er med lösen kan ni läsa det låsta inlägget före detta.

Av Marie - 2 mars 2012 18:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 2 mars 2012 07:00

Jag höll mig knappt vaken genom hela biggest loser igår kväll det går ändå mellan 18-19 men så hade jag oxå varit vaken sen 4.30 När det var slut däcka jag direkt. Således vaknade jag 5 imorse. Så idag blir det en liten tupplur på dagen så jag inte somnar så tidigt ikväll orkar inte vakna lika tidigt imorn igen.


När jag vakna och skulle ta med dosetten ut till soffan såg jag att jag nångång i natt stoppat i mig dagens morgon medicin, har Inget som helst minne av det och hade inte tagit nå av lugnande eller sömnpiller:S Känns lite skumt att inte minnas det och tagit det. Får se hur jag kommer må idag utan medicin på morgonen. Får väl ta lite theralen om det blir jobbigt. Har läkarsamtal 10.15 får se om det blir nån medicin ändring. Jag gissar på att hon sätter tillbaka cicordinolen på eftermiddagen eftersom jag mått rejält sämre sen vi tog bort den. Men då måste jag nog börja med akinetonet på eftermiddagen igen oxå, kom på imorse att det kanske är därför mina knän strejkar för att jag tagit bort den eftermiddags dosen även om knäna börja strejka ganska långt efter att jag sluta med den men kan ta ett tag för kroppen och reagera oxå. Ska prata med läkaren om det iafall och höra vad hon tror.


Har hunnit med x antal muggar kaffe en frukost, snart dags för en andra frukost. Har diskat min monster disk som inte var så stor när jag väl tog tag i den. Skönt.

Idag måste jag laga min potatis och köttfärsgratäng innan köttfärsen blir dålig. Sen tänkte jag mig ut och gå så mkt mina benhinnor tillåter om vädret blir lika fint som dom sista dagarna. Gå ner och handla lite efter psyk iafall. Här tar vi inte bilen mer än nödvändigt=)


Nej nu ska jag dricka mitt kaffe och fundera på vad nästa frukost blir.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards