Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

En dryg vecka sen en underbar dag=)

Av Marie - 19 juni 2012 08:28

Ja det har hänt mycket den gånga veckan. Förra måndagen blev jag dålig och kunde inte äta och dricka utan att det kom upp. Fick åka till kirurgakuten på tisdagen för att kolla så inget var fel iom att jag är GBP opererad. Dom tog lite prover klämde och kände och gav mig en gastric coctail som jag fick ner det mesta av sen fick jag åka hem och skulle äta flytande så gott jag kunde var jag inte bättre på Onsdagen skulle jag återkomma. Men då kände jag mig lite bättre och fick i mig lite grann så jag avvaktade. På natten till torsdag blev jag sämre igen och allt rann rakt igenom. Ringde FLE igen på torsdagen eftersom man måste ha remiss från dom till akuten. Dom skickade tillbaka mig till kirurgakuten denna gång klämde dom mera gav mig en liter vätska i dropp sen fick jag åka hem och vart jag ff inte bättre skulle jag till medicin i Köping på fredagen för tarmvila. Med min tur vart jag så klart inte bättre. Så blev Köping där tog dom ännu mera prover och bestämde att jag skulle läggas in. Fick ligga med dropp och inte äta eller dricka nånting alls till lördag eftermiddag då fick jag lite flytande. Först gick det bra sen vart jag dålig igen, men på söndagen gick det bra igen så då fick jag åka hem:D Gick ner lite över 6 kg på denna vecka men det skadar jue inte^^


Igår skulle jag och frugan (Sara) baara fika och ta igen lite efter hela veckan vi inte sets. Slutade med lunch sen impulstur till Ludvika och gick på Dollar Store och stan, sen åkte vi hem och böt om på Aras,"nån" dvs jag lät han äta en halv hamburgare på egen hand;) När det var gjort åkte vi över till Norberg en sväng och träffade Mathias. Det var trevligt^^ När vi kom hem därifrån var Sara tvungen och ladda mobilen lite och eftersom hon är halvt barnledig ville vi göra nått mera kul så vi åkte till V-ås på kvällen och fikade med Sofie och bara åkte runt på massa konstiga ställen i Vås. Kom hem vid midnatt:P Betalade räkningar sov lite och nu MÅSTE jag göra mig i ordning innan jag ska till Malin sen till Sara och fixa lite^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards