Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Marie - 14 augusti 2012 18:59

Vet inte om det beror på allt fysiskt strul eller att jag bara verkar springa på rötägg till folk, men känner mig nere och less på saker. Jag försöker bli bättre på att inte lita blint på folk men en del fångar mig och får mig att tro att dom är bättre än andra som jag insett inte är bra, men om och om igen verkar folk bara visa att dom ljuger,luras och gör saker för egen vinnings sak...


Men jag tänker INTE låta saker dra ner mig igen, jag är starkare nu och tar mig igenom det.Kanske bara behöver drutta ner några steg på stegen igen för att se hur långt upp jag kommit? Varit äckligt trött sista dagarna på ett sätt jag inte känner igen, huvet är inte sov trött men kroppen väger bly, och jag tappar inte bara hår på huve längre ögonbrynen och ögonfransarna har börjat falla av..får nästan hoppas allt beror på sköldkörteln så jag kan få hjälp med det och bli piggare och orka mera.


Besöket hos sjukgymnasten gick väl bra, hon undersökte min axel som strulat länge nogrannare nu och klämde och drog hit och dit. Axel kulan ligger på nått vis breve kapseln eller vad hon pratade om, fattade inte riktigt. Men ska få börja med vattengymnastik för både axeln och hela bålen nästa vecka, samt att hon skulle få läkaren att skicka remiss till röntgen idag. Hon trodde jag skulle få komma på röntgen inom 2-3 veckor.


Har dock något ROLIGT och se fram emot:D Den 31 drar jag och frugan till Ullared sen vidare för en helg i GBG med fina vänner. Det ska bli grymt kul! Bara vi och ta hand om oss själva=)



Av Marie - 14 augusti 2012 08:10

Igår var jag hos läkaren på FLE och prata om mina magproblem, han ville börja med att ta lite prover på bla sköldkörten innan vi går vidare och ser vad vi ska göra, så skrev han ut primperan mot illamåendet. När dom skulle ta proverna fick dom "bara" sticka 4 ggå innan det kom nå blod:P Skulle troligen få svar på proverna i slutet av veckan.


Sen åkte jag till jobbet och orkade faktiskt jobba mina timmar=) Men hostade en del och halsen raspade på slutet av allt prat med kunderna. Men kaffe och halstabletter så går det bra;)


Idag blir det ett besök hos sjukgymnasten, följa upp hur det blivit med inlägget i skon jag fick sist och se om hon fått tag i ortopeden och fixat remiss för röntgen. Vill verkligen komma igång och träna upp kroppen så jag slipper ha ont!Hon varnade mig för att det kommer bli mkt jobb och säkert göra ont i början men hellre det än äta tabletter, som jag kanske plötsligt får svår allergi av:S


Nej dags för nån sorts frukost...sen på med kläder och gå iväg.

Ovido - Quiz & Flashcards