Maries liv om allt och inget

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Inte den första påsken

Av Marie - 26 mars 2013 09:09

Jag fick frågan hur det ska bli att fira den första påsken utan mamma, men jag sa direkt att det blir inte den första påsken utan mamma, jag minns inte exakt vilket år det var, men det var nått av åren sen jag flytta hem från Umeå, hon hade brutit lårbenet så hon var på kortidsboendet Kanalen, jag och pappa åt påskmat på altanen på Blåkulla minns jag, det var så fint väder, men vi åkte jue ändå ner till henne varje dag och hälsade på, var jue här i stan hon var. Men nu kan vi inte hälsa på henne ens. Så det kommer nog bli konstigt. Första påsken helt utan mamma.


Blir nog som A-L sa här om veckan, första året blir tuffast, man ska uppleva allt "första gången utan", igår var det en månad sedan hon dog, känns som det gått så fort, mycket har hänt men ändå känns det som tiden stått stilla. Jag minns knappt att jag varit på begravningen. Allt är som i en dimma. Jag förnekar nog fortfarande. Jag kan ärligt säga att jag bara gråtit En gång. Det var förra veckan. Jag grät och låg och slog i en kudde. Ozzy satt breve mig och klappade mig på armen, jag blev arg på honom och sköt bort honom men han vägra flytta sig, min prins vet verkligen när han behövs. SÅ glad att jag har honom, och tjejerna med så klart, men han har varit mitt allt i snart 10 år. Han har upplevt så mycket med mig. Han får aldrig aldrig försvinna. Har sagt åt honom att han ska bli Minst 20 år. Och som Mary säger han tänker på stresshjärtat så det klarar han nog :)


Nej nu ska den dära frukosten i magen, kaffet och morgonciggen på solen i balkongen är avklarat. Men frukosten måste i den oxå.

 
 
mary

mary

26 mars 2013 09:17

ja jisses, ozzy kommer hänga med länge =)

http://maryjaneangel.com

Marie

26 mars 2013 09:38

Ja han har just varit ute i vår solen och fria lite :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 9 april 2015 21:01

På söndagkväll läggs jag in,magen har krånglat som f-n fått byta diet ett par gånger,men på inskrivningen träffade jag en underbar ssk som hållit kontakten med mig och hittar alternativ när magen jävlas. Hon stöttar finns där och gör mig lugn. Förber...

Av Marie - 23 mars 2015 17:38

Idag påbörjade jag mina 3 veckor med modifast inför mag/tarm operationen som blir av den 13 april,ska på inskrivning och info vad som kommer ske nästa vecka. Dock vet dom nog inte själva helt vad som måste göras fören dom öppnar,som jag och B sa idag...

Av Marie - 2 mars 2015 22:22

Jag börjar bla se det positiva i saker ist för det negativa som jag är så "bra" på,A-L har verkligen fått in mig på rätt spår,framförallt tror jag för att vi börjat arbeta med ett material som handlar om känslor,våga känna alla känslor men framföral...

Av Marie - 25 februari 2015 12:42

Idag är det 2 år sedan mamma dog,och jag tror först nu jag kan säga "du var en dryg krävande sur jävla kärring Men jag saknar dig ändå!" Hur jobbigt hon än hade det och hur mycket hon än tärde på mitt mående så saknar jag henne. Hon var ju min ända m...

Av Marie - 14 februari 2015 19:42

I torsdags ringde kirurgen,som jag var inställd på skulle säga att inget är fel och vi gör inget åt att du har ont och svårt att både få i dig och behålla mat. MEN han började typ med att säga att jag måste opereras för jag har en vridning i tunntarm...

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards