Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Marie - 17 april 2013 10:35

I måndags var det ett år sen jag slutade med alla psyk mediciner. Okej att jag står på tre st igen, men inga häst doser och långt ifrån lika många. Jag känner mig mer med i huvet, det vart en rejäl svacka i höstas igen och medicin insatt. Men som jag och A-L prata om igår, hon har fått mig och inse att jag behöver något i lagom dos som skydd för att fungera. Och från igår börja jag trappa ner Haldolen. B ska prata med läkaren om hur vi ska göra med Topimaxen om jag ska upp mera i dos med den, men vi kom fram till att Haldol ska ner i dos först så det inte blir för mycket.


I fredags när jag var hos A-L mådde jag riktigt jävla dåligt, var nära att det vart V-ås och psyk där men vi byggde upp strategier och jag fick gå hem. Jag tog det lugnt i helgen och tog mig igenom den, i söndags kändes det som att trycka på en lysknapp och det vände, jag är ff lite ostabil men det känns ljusare och jag känner mig starkare igen. Jag kör inte på med mantrat "det är bara att stå ut för det går över" bara för att köra med det för jag Vet att det är så. Och med stöd av A-L och fina vänner runt mig vet jag att jag klarar detta.


Måndag och tisdag hämtade jag Anton på dagis och vi umgicks så Erika kunde jobba lite längre, det gick bara fin fint. Igår åt vi mat och kollade på Bamse och gungade, han var trött på slutet men nöjd. Underbara unge det dära! Ketchup i hela ansikte och på hela benen men vad gör väl det^^ Sen att han nog åt tre ggå så mkt som mig är en annan femma ;)


Nu ska jag snart följa med Erika till Skinnsberg hon ska få sommarskor på bilen :)

Förbi psyk och hämta alimemazin åt mig oxå, jag fick som vanligt sista tiden dela min dosett själv igår och jag missade dela dom så fick ringa B idag så hon skulle fixa en påse jag kunde hämta i receptionen :) Blåser typ storm ute idag så får se om det blir nån promenad sen =/ men blev både gym och promenad igår så får vila idag annars, eller träna hemma, kom två säsonger CM till i lådan igår oxå ;) och har lite kvar på första så har och göra jag :D

Ovido - Quiz & Flashcards