Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Marie - 27 september 2013 07:19

Jag är totalt under isen stundvis, men så kommer det stunder när jag känner "nej fan jag klarar det denna gång oxå" Och jag Vet att jag klarar det, men som sagt stundvis känns det riktigt mörkt. Men små ljusglimtar får mig att orka en stund till. Men det blir mycket vila nu och samla energi och kraft. Tror en del av den både fysiska och psykiska tröttheten kan bero på feretin brist igen, så ska snart upp och lämna prover för det, pratade med läkaren igår, först sa han att värdet var på 40 i juli så det jue var bra, ska ligga mellan 10-200 men då sa jag det att det kan sjunka riktigt fort på mig, så kollade han gamla prover och sa att en gång, vet inte inom viken tidsram men det hade sjunkit fort från 225 till 5 så var ingen snack om att jag skulle ta nytt prov. Om deppigheten och all trötthet kan bero på det vore jag själa glad, om inte annars är det nog läge och börja med anti depp medicin igen har jag disskuterat med A-L. För gå på xanor vägrar jag göra nån längre tid så beroende framkallande som det är. Men just nu ger den mig ett andningshål och lite ork att ta tag i livet.


Fick ett leende igår, Anton och Erika tyckte jag skulle följa med och vara matsällskap när dom käka på Tre kronor, så hängde på och när jag kom ut till bilen säger Anton det första han gör "vi glömde jue dig Marie" bara en sån sak värmer enormt just nu. Sen önskade han sig vaniljfudge godis, så jag var in och handla det åt honom för jag ville oxå ha godis, minns inte riktigt vad han sa när han fick godis påsen men nått i stil med "nu var du jätte snäll" Gäller att ta vara på tillfällen när jag orkar umgås med människor som ger mig ljus. Men annars ligger jag mest i soffan och lyssnar på musik eller kollar på CSI när jag orkar.


Igår orkade jag köra ett träningspass hemma, hade ont i axeln så kändes att det behövdes även om jag har tillfälligt träningsförbud för det tydligen kan ge ökad ångest, även om en del säger att träning är bra för ångest? :S Men gjorde det iafall, och en ny övning för ben och mage som jag läste om i en av mina hälsotidningar, så nu känner jag att jag har magmuskler :P Sen gick jag en 30 minuters fjuttig promenad efter att jag hämtat meds hos B, och kom hem helt slut både fysiskt och psykiskt. Men var skönt och ha lite energi att röra på sig.


Nej dags och göra mig klar för att gå och köa på labb och hoppas hinna lämna prover innan psyk, Alla i stan brukar ska lämna prover på morgonen och jag måste köa där på morgonen för mitt prov lär tas före 10.00

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards