Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 30 september 2013

Av Marie - 30 september 2013 17:48

Min lördag slutade på akuten och HIA i Köping. Kom hem idag, upptätad kontakt med A-L efter behov och göra strategi lista för kvällar och helger, sen ska hon även göra en notering i cosmic så om jag behöver faktiskt ringer akutpsyk och får prata med nån som kan gå in där och kolla läget och bara prata lite med mig utan att jag behöver dra hela historien utan dom ser vad som gäller just nu och vad jag har det jobbigt med, kanske det gör det lättare och ringa dit. Och vet att dom inte kräver att jag kommer dit bara för att jag ringer.


Även tighta upp mitt nätverk runt mig privat, våga "störa" folk och just det inte tro att jag stör och är i vägen, våga be om sällskap eller få komma till nån och bara vara och inte sitta själv med den värsta paniken och ångesten. Dom flesta bor jue tyvärr långt bort men finns lite folk nära mig, men det är jue dom dära förbaskade tankarna som säger mig att jag stör och är i vägen...tar upp folks tid och Inte Ska Inte Får störa. Måste Måste lära mig det, be om hjälp.


Nu är jag hemma iafall, en lugn kväll med mupparna och tv, chokladpudding till middag efter att ha provsmakat isterband och dillstuvad potatis till lunch innan jag åkte hem, har vägrat äta det i många många år för jag varit säker på att jag inte tycker om det, och inte var det speciellt gott inte men inte Lika hemskt som jag föreställt mig.


Men B sa faktiskt åt mig efter att hon och A-L pressat mig och ställt mig mot väggen att jag skulle hem och tröstäta chokladpudding HAHA.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards