Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under september 2013

Av Marie - 15 september 2013 18:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 15 september 2013 10:39

I onsdags hade jag vårdplanering med A-L jag har en del krav på mig om hur "jag ska sköta mig" och jag vet att dom är för mitt eget bästa, men ibland vill jag bara sparka bakut och göra tvärt om. Men jag vet jag vet att det inte blir bra. Men ibland måste man jue chansa för att vinna, right?

Dock kanske inte just nu. Det händer en del saker framöver och jag måste hålla mig stadig, jag vill så mycket och för att orka måste jag vara stabil, mellan allt roligt måste jag vila för att orka och för att just stå stabil. Jag Måste inse att jag inte orkar springa på i 110 hela tiden "som alla andra" jag vill vill vill men jag kan inte, jag orkar inte,jag fixar det inte. Jag har börjat inse det och oftast går det bra men så ibland vill jag mer än jag orkar. Att säga nej är inte elakt eller egoistiskt, det är att ta hand om mig själv i långa loppet och för stunden.

Av Marie - 13 september 2013 07:55

Har inte blivit nå bloggande på hela veckan, föööör vad har jag gjort?

Inte mycket några besök på psyk, ett besök på gymmet, promenad. Sen vilat,sovit,vilat, jag är konstant trött, var på FLE i tisdags, tror jag det var, och kolla för UVI pga tröttheten och konstant spring på toa, men det var inga tecken på det, den dsk jag träffa trodde det berodde på p-sprutan, men jag vet inte...sen tyckte hon jag skulle äta behepan ett längre tag innan jag träffade en läkare för mera utredning. Så jag får helt enkelt finna mig i att inte ha nån ork och energi att göra saker för det mesta. Känns bara så löjligt att behöva vila och sova utan att göra så mycket på dagarna. Men jag får väl helt enkelt acceptera att det är så det är just nu.


Små förkyld oxå, var på gymmet i måndags och då kände jag hur bihålorna svällde upp så har kört med nasonex hela veckan, avstod gymmet i onsdags men idag tänker jag testa igen, blir en 24 timmars bilresa till Tyskland och hem ikväll så behöver stärka kroppen för att orka. Men känner jag av bihålorna eller halsen idag igen tänker jag inte vara dum som i måndags och köra på hela passet. Som den kloka Lammiz skrev på fb, då kan alla symptom vara tillbaka imorn igen.


Viktresan går sakta men säkert neråt. Jag märker nu att dom dagarna jag äter som vanligt har portionerna krympt ner till mera "normal" för en gbp opererad igen när jag kört faste dagar i några veckor nu. 5:2 dieten är nog en som passar mig bra, sen får folk ha vilka åsikter dom vill om hur vida den är bra eller inte, jag tycker inte LCHF är så dära jätte bra men jag klankar inte ner på folk som äter efter den för det, alla gör sina egna val hur dom äter eller inte äter!


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och göra mig klar för medicin hämtning sen gymmet innan jag åker ner på stan och hämtar ett paket med min nya snygga tröja!Mina vinterskor som var huvudbeställningen kommer först runt 25/10 så inte jätte kallt innan dess tack!

Av Marie - 7 september 2013 19:00

Just nu känns det som att jag och livet kommer överens, men jag försöker tänka att det kanske är för att jag är små förkyld med lite feber, ont i halsen och snorar, psyket tar alltid en paus när det fysiska strular. Men samtidigt Vill jag tänka att det har lugnat ner sig och vi är överens. Jo,ja,kanske, kanske kanske har hjärnan slutat fucka sig och jag får bestämma mera igen, ja eller jag har bestämt hela tiden,nästan, ett litet missöde men mest har Jag haft makten, och gjort som jag vill. Och det ska jag banne mig vara stolt över! Jag kommer framåt hela tiden och uppåt, lär mig nya vägar och hantera det negativa på och som A-L sa, kanske det blir så när jag får en negativ period att jag behöver sova i 2-3 dygn och stänga av allt för att komma igen, men fine, då får det vara så, bättre det än destruktiva saker. Och det är tammefane mig bättre! Jag hantera saker på mitt vis och så länge det inte är negativa saker är det Bra!


Så nu ska jag vara snäll mot mig själv och hoppas hjärnan är det oxå. Annars får vi gå en match mot varann.



Av Marie - 6 september 2013 20:38

Har haft några dagar fyllda med positiv B2 energi, och dom tänker jag leva vidare på ett bra tag, man märker direkt när man umgås med folk som fyller på det positiva energikontot som gör att man mår bättre och blir lugnare och gladare själv oxå. Sen att jag är konstant tok trött och knappt orkar göra nånting är en annan femma, men har mina aningar var det beror på så får se om det blir bättre nu.


Att få umgås med nån som förstår saker utan att man säger dom, knappt behöver tänka dom och det ändå klickar det är b1 och b2 energi det. Varit så skönt, nu får vi fortsätta ses lite oftare hörru b2! <3


Orkar inte blogga så mycket mera nu. Men kan tala om att jag inte ger upp nu, den påfyllda positiva energin och fina vänner jag har runt mig i vardagen lever jag på!

Av Marie - 2 september 2013 16:16

Jag orkar inte riktigt existera hela tiden, men jag kämpar på, för jag vet att det går över, men emellanåt får jag energikickar och dampar igång och gör massa saker och känner mig pepp och uppåt, men så säger det Pang och jag ligger under kedjetäcket och vill inte ens andas. Men det går över, jag vet, det går över. Så jag kämpar på. Jag eliminerar alla risker för snedsteg för mig själv. Tar bort sånt som triggar och fokuserar på bra snälla saker, för A-L tjatar hela tiden om att jag ska vara snäll mot mig själv. Men det är fan inte alltid så lätt!


Men nu ska jag ta det lugnt, riktigt lugnt resten av denna dag och imorn, sen på onsdag morgon efter att jag hämtat meds tar jag och sätter mig i min lilla Doris och gasar upp till Falun och B2 för några dagar B1 och B2 positiv energi och bara umgås. Det kommer göra kanon för själen det är jag säker på! <3

Men jag vet oxå att både nu innan och efter behövs det vila. Som A-L så fint rita om hjärnan och reptil hjärnan idag behöver jag all återhämtning jag kan få, så jag vilar och sover mycket. Det får vara så nu. Men även fylla på med snälla goda och positiva saker för själen. Så är jag tråkigt och går och lägger mig kl 20 får det vara så. Men icke i kväll inte, för det är CSI:NY på tv! Men just nu orkar jag inte ens kolla på det på box..jag ska nog ta ett bad och bara vara sen dricka en hallon och citronyoghurt smoothie, det är tydligen och vara snäll mot sig själv.


För att uppdatera om viktresan och 5:2 dieten så var det 0.4 kg mindre denna vecka. Det går inte fort men det går neråt! Så jag är nöjd, lite mera saker kan jag förändra så går nog vågen fortare neråt men långsamt och neråt är bättre än fort och sen upp igen iafall. Detta är något jag känner att jag kan hålla iafall!

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards