Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 30 januari 2014

Av Marie - 30 januari 2014 20:27

I måndags blev det kirurgakuten igen, inte fått behålla i princip nån ting på hela helgen. Blev inlagd, fick dropp dom tog prover, fick försöka äta men kräktes för det mesta, sen igår skulle dom skicka hem mig men kräktes Och fick diarre, så blev kvar till idag, samma visa ff, får ta primperan för att kunna äta och oxynorm för att inte få Ännu ondare..men så kom det nån ny hemsk läkare idag, han stövla in i rummet, sa varken hej eller fråga hur det var, bara att "ja du skulle jue åkt hem igår men vart kvar så idag åker du hem" i frågasatte hur fan jag ska kunna åka hem när jag inte kan äta, men enligt mina prover fick jag i mig tillräckligt med näring för att kunna åka hem, och med näringsdrycker skulle det gå bra, så fick med mig två förp såna. Sen har jag jue tid på smärtmottagningen imorn bitti. Så fråga om jag inte lika gärna kunde stanna ist för åka fram och tillbaka, men ICKET för jag kunde jue ha nån segdragen magsjuka eftersom dom inte hittar felet och då ville dom inte ha mig där..


Så imorn bitti är snällaste pappan uppe och skjutsar mig för hade jag tagit sjuktaxi hade jag fått åka så jag var där redan vid 7.15, och med snöovädret som ska dra in i natt vill jag helst åka med nån jag litar på på vägarna. Så nu sätter jag mitt hopp till att smärtläkaren kan hjälpa mig, men han kan väl bara hjälpa med smärtan inte mot att kaffet ska vända upp och spruta ut genom näsan...och så måste jag få tag i dietisten för att få mera näringsdrycker utskrivna för det kunde dom aaabsolut inte ordna i v-ås...och får jag mera problem ska jag vända mig till FLE kirurgen kan inget göra..snacka om att avsäga sig ansvaret!!



Ovido - Quiz & Flashcards