Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 24 februari 2014

Av Marie - 24 februari 2014 16:01

I dag körde A-L hårt med mig, vi pratade en del kring årsdagen av mammas död imorn, att jag börjat känna ilska för att hon dött men hela tiden "ursäktat" med att hon har det bättre och vi andra har det bättre på flera vis,men hon fick mig och inse allt sånt jag saknar oxå, "hon var din mamma hur hon än mådde och betedde sig du får vara arg och ledsen" Sen prata vi kring missbruk och beroende både utifrån mamma och min syster, jag försvarade mig med att jag alltid lätt kunnat sluta med både piller,både receptbelagt och sånt jag fixat själv, och alkohol samt tobakt rakt av när jag velat så jag då inte går samma väg till mötes som dom, men jag verkar vara den första i släkten med psykiska problem. Då kom A-L med den ära sanningen att dom som själv medicinerar med både medicin och alkohol oftast dövar något. SEN den stora biten, hon sa rakt ut att hon skulle provocera mig, hon frågade om jag inte tyckte alla mina intoxer kunde ses som missbruk eller beronde, först satte jag upp garden och försvarade mig med näbbar och klor, sen kom vi in på nått sidospår sen gick hon tillbaka till ämnet och förklarade på annat vis och då fick jag ge henne rätt, jag Har Börjat tänka en,två, och tre ggå när jag får intox sug, MEN jag insåg att det ÄR ett missbruk det med, missbruk kan vara så mycket kom vi fram till. Först vart jag lite arg och satt och morrade och sparkade med benen, så hon kände sig nöjd med dagen som hon sa :p Men fan alltså vad det fick mig och känna som hon önskade, "jag ska visa att jag inte tänker gå samma väg som mamma och syster" I år börjar mitt trettioende år här i livet och det ska fan skötas bättre!!


Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards