Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under februari 2014

Av Marie - 6 februari 2014 18:40

Sista dagarna har gått i ett rasande tempo, började i tisdags eftermiddag med att jag börja sortera kläder och packa ner i flyttldådor, sånt som stått i påsar sen från garderoberna sånt jag inte använder, eller inte kan ha, början med det hela var för att distrahera mig från olidliga smärtor och jag var utan oxynorm. Sen i igår efter att jag varit hos smärtläkaren och fått 9(!) sprutor, var jag så speedad och i gasen för att jag inte hade ont, och fått lite info om hur det blir framöver, mera sprutor om 2 veckor, sen ska det glesas ut för musklerna "somnar" med tiden, och sen kanske jag bara behöver fylla på med sprutor om jag får nån infektion eller nått virus sa han. Känns skönt att börja få klarhet i magen. Dock har det börja göra ont på flera ställen=/ men alltid ska väl nått krångla, men inte alls lika hemska smärtor! även om jag ff kräks när jag äter, men Erika påpeka idag att det verkar vara värst när jag äter fet mat,bakverk odylikt, så ska dra ner drastiskt på sånt och se om det blir bättre. äter det jue inte ofta nu heller men dom gånger jag gör det kommer det upp..


Sen igår när jag kom hem börja jag plocka städa och sortera i "skräprummet" där allt bara slängts in för jag inte vet vad jag ska göra med det eller inte orkat ta tag i det. Sen bara fortsatte det imorse med storstädning i badrum,vardagsrum och kök, ALLA skåp är rensade och ordningplockade, det är dammat, och dammsuget golven torkade, micro och ugn skurade. Tvättade idag med och böt sängkläder. Verkligen gått i full fart.

Sen för ett tag sen sa det PANG, kände mig halvt väck i huvet, som väggen börjar närma sig och jag tappar greppet om verkligheten, så gjorde en mugg te, parkera mig med datorn under kedjetäcket i sängen. Men när jag gjort teet hade jag hunnit glömma det och gick och borsta tänderna...förvirrad?jag? mmm en aning.

Av Marie - 3 februari 2014 08:10

Börjar känna mig väldigt instabil, igår kväll var det nära en drutt över kanten med intox men jag höll mig och tog bara lite extra vb medicin sen somnade jag. Men idag är det jag som lämnar in ALLT jag inte behöver ha hemma till B sen hämtar tre dagar i veckan igen.Jag Vet så väl hur jag behöver göra och jag tänker INTE fresta mig själv och fälla krokben på mig själv, jag ska utnyttja all hjälp jag kan få. Dumt och gräva sin egen grop, det har jag gjort alldeles för många ggå.


Bokat taxi till onsdag oxå när jag ska till smärtläkaren och jag HOPPAS, B hinner träffa mig för medicin innan, för jag vet jue inte när jag kommer hem. Inga frestelser här och ha medicin hemma till fredag, hinner hon inte ses innan ska jag be att nån lämnar dosett i brevlådan. Jag är färdig med intox träsket, utnyttja alla resurser du har Marie!!


Snart ner till psyk, har en del och prata med A-L om plus att vi ska uppdatera SASSAM kartan till Petra på FK så hon har den med i allt som ska med för bedömning om sjukersättningen, jag har börjat landa i att jag nog inte kommer kunna jobba. Det känns okej faktiskt. Men jag blir lite less när folk (läkare på kirurgakuten) frågade om det inte var väldigt tråkigt och bara gå hemma och jag borde ha nått och göra, en sån dära som ansåg att sysselsättning löser alla problem...en ung snärtta som jag talade om för att hantera vardagen är ett heltids jobb!

Av Marie - 2 februari 2014 12:41

Idag är verkligen en seg trött dag, vaknade vid 7 gick upp och kollade ett avsnitt CSI ihop med en mugg kaffe och ett glas proviva, såg lite nyhetsmorgon, däckade, vaknade efter nån timme att pappa ringde, däckade igen, vaknade vid 11.30 masade mig upp, ut och sopade av bilen, vilket var vad pappa ringde och sa åt mig att göra eftersom det var töväder. Nu sitter jag här med en mugg kaffe igen efter en skål fil, som verkar vilja stanna,än så länge. Igår ville inget stanna från lunch fram till kvällen... men orkade iafall baka kladdkakemuffins igår framåt kvällen som jag Erika och Anton fikade till melodifestivalen, fick bra beröm för dom av Anton "mmm mums" sa han flera ggå, inte illa beröm från en 3½ åring det inte ;)


Idag tänker jag inte göra nånting, dammsög igår oxå. Har iofs diskat idag, men nu blir det bara soffan,kaffe och skype-flickvännen, ALLA har väl en speciell skype-flickvän? ;)


Av Marie - 1 februari 2014 17:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards