Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Marie - 5 mars 2014 19:01

Idag var det dags för det sedan veckor bokade läkarbesöket för att prata om min drastiska viktuppgång senaste 2-2½ åren, det fanns möjlighet att få remiss till kirurgen för att ev krympa magsäcken mera eftersom dom sparade mycket mera av den när jag gjorde min operation än dom gör nu. Men det gjorde den fina läkaren klart för mig att jag var för psykiskt skör för, efte att ha kollat min medicinlista och jag sagt att jag har borderline. Hon sa att psyk ska gå igenom mina mediciner och hjälpa mig med matbiten, när det är gjort var jag välkommen tillbaka för en remiss.


Hennes andra råd var att sluta med ALLT vad kolhydrater heter, även i frukt, bara äta grönsaker,fisk,kyckling och lite kött, ÄVEN sluta med Alla mjölkprodukter för det var minsann inte bra. Jag skulle äta mycket lax, talade om för henne senaste maghistorierna och att jag av bla lax tok spyr. Då skulle jag utesluta det med. Näringsdryckerna går man upp i vikt av så det var bättre jag åt yoghurt, nån som förstår hur jag ska kunna äta yoghurt ist för dricka näringsdrycker om jag ska utesluta Alla mjölkprodukter?


Ända bra var väl att hon böt ut diklofenak mot orudis retard som jag bad om, så kanske knäna sluta göra så ont så jag kan börja ut och gå lite igen nu när lunginflammationen börjat lägga sig. Men alltså...hennes mat ide...jag kan i prinop inte äta nånting förutom en del kolhydrat och mjölk saker men ska sluta med det...tror jag tar ett snack med smärtläkaren den 19/3 ist..


Men som tack från den fisförnäma doktorn har jag mega ångest över att jag ens tänker på att äta saker med kolhydrater men tvingar mig och göra det ändå för att inte bli som när "hår i öronen läkaren" innan min operation sa "såna som dig opererar man inte du ska sluta äta" den gången åt jag inte på flera dagar...

Ovido - Quiz & Flashcards