Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Marie - 2 maj 2011 16:28

Kirurgen ringde mig för en 45 minuter sedan och talade om att dom vägrar operera mig. IFALL jag skulle må dåligt under dom dagarna jag måste stanna på kliniken så har dom inte dom resurserna som krävs för det. Så han hänvisade tillbaka mig till Uppsala, jag sa att då får jag jue ingen cirkulär bukplastik "jodå säg att vi i privat vården inte har resurser för dina psykiska problem så får dom fixa det" Jag sa att kirurgen i Uppsala sa när jag var där att dom inte har resurerna för cirkulär buk. Men han vägra lyssna på det örat. Så nu sitter jag här gråtandes nyss pratat med Gunn om att stå ut tills imorn bitti när jag kan ringa Uppsala och höra om dom kan operera ändå utan att göra något dumt. Piller och rakblad lockar. Men jag vet att jag bara förstör mina chanser. Men när inte ens privat vården vill operera mig kommer aldrig landstinget vilja göra det. Och jag kommer aldrig få mina armar och lår opererade om inte privat vården vill göra det. Eller ska jag muta landstinget med pengar och få det gjort?


Crapy CRAPY CRAPY Crapy shit. Allt för att man har ett taskigt psyke. Hjälpte inte att säga att jag skulle må bättre av operationen heller. Jävla skit kirurg. Han sa att jag jue kunde testa nån av dom mindre privata klinikerna. Men tror han att jag har råd och springa och lägga konsultations avgifter på hur många som helst och bli lovad massa sen ner kastad i svarta hålet?


Nej fan nu ska jag försöka att inte ta fram rakblad och inte trycka i mig mina 17 tramadol och dosett innehållet.

Av Marie - 2 maj 2011 10:48

Kirurgen från Akademikliniken skulle ringa i fredags men det gjorde han inte så nu går jag och väntar på att han ska ringa idag. Se om han gör det. Annars ringer jag imorn igen till operationskordinatorn och frågar varför han inte ringt. Och berättar att jag pratat med V-ås om pengarna. Känns som det kommer bli som mamma säger att det inte blir nån operation förens till hösten.


Och min arm bara strular och gör sjukt ont men tramadolen från mamma hjälper iafall även om det inte håller i sig så länge när man tar dom. Men den stunden smärtan är mindre plågsam är guld värd.


Och nu har jag en 5 mg stesolid och klara mig på till onsdag då borde jag få besked om jag får börja med 2 mg cicordinol vid behov ist. Eftersom läkaren inte vill att jag äter stesolid ihop med concertan. Fick även veta att akineton är eftertraktat på svarta marknaden, var Gunn som sa det haha. Bara för att jag sa att jag fått veta på nätet att man kan bli uppåt av dom så jag tar dom lite tidigare på kvällen och därför har sovit bättre. Jag märker inte av nån uppåt effekt men det kan jue bli det i kroppen ändå.


Ska och få järn om två timmar sen får vi se vad som händer. Kanske en lugn hemma dag i dag oxå. Hade det igår och det var skönt kollade klart på säsong 5 av Greys Anatomy nu vill jag ha säsong 6 slutade så sjukt spännande!


Nej nu ska jag avsluta mitt ord bajsande.

Ovido - Quiz & Flashcards