Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under september 2014

Av Marie - 30 september 2014 13:16

Har rusat in i väggen, ingen, ångesten är extrem hjärtklappning panik för huset rusar i 110 samtidigt som jag är jätte trött för att jag inte fick en blund i natt trots massa extra medicin. Tog beslutet igår att lägga in mig för hade dagarna fortsatt som helgen var hade det inte slutat bra. Jag borde sökt hjälp redan i helgen, men rädslan att ringa jouren och nån otrevlig svarar (har hänt) gör att jag än inte vågar ta det steget så ringde B igår morse och hon ringde dit.

Blir nog bara några dagar här men väntar på läkarsamtal för att se om nått med mediciner ska skjusteras, eller bara pausa och ladda om.
Hoppas på att få gå ut efter det, behöver solsken promenad och lugna huve och bara andas. Sån fin höstdag idag. Jag uppskattar det men ändå skiner jag i det, satt ute på rökgården efter maten med min rommie i solen var så varmt och skönt.
Man får fånga dom små tillfällena av glädje ibland :)

Av Marie - 24 september 2014 17:11

Mitt mående pendlar hela tiden, sover mycket, får lite ryck och gör en del saker sen går luften ur mig igen. Ibland vill jag göra allt nästa stund inget. Men det vara så sålänge det inte blir för länge eller destruktivt av allt. En hel del strul i kroppen så inte direkt konstigt att orken inte finns. Dock har magen ifall varit snällare sen jag började utesluta det mesta med laktos. Ost på macka funkar men försökte äta pizza igår det gav bara hemsk smärta/kramp...

Och idag var det röntgen av vänster tumme, se om dom ser nått....ont gör den än och när jag råkar använda handen för mycket får jag sota för det sen.

Av Marie - 10 september 2014 19:17

I måndags vart det impuls planerat att jag åker till min skutt Camilla imorn och blir där till måndag, ska bli mys, vi planerar en liten utflykt oxå på fredag, tror det kommer bli underbara dagar även om jag för tillfället har vänster hand fixerad med skena pga ett kajko ledband. Så är lite handikapp men vad gör det^^

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards