Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under november 2011

Av Marie - 30 november 2011 10:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 29 november 2011 13:03

Var och fick medicin imorse och hade samtal med Malin. Vi prata lite om fredagen och att jag Måste ta det lugnt och inte stressa. Har känt av flera gånger sista dagarna att jag håller på glida iväg in i en annan värld men lyckats stoppa det med medicin och aktiviering. Fick sova ända till 7 imorse kändes lyxigt. Kom in på att prata om min struliga mage och Malin koppla det direkt till concertan för hon hade varit på nån föreläsning om concerta och det var tydligen vanligt att man fick dålig mage av concerta även om man ätit den länge.Så vi plocka ur den ur dosetten så får läkaren säga imorn hur vi ska göra. Om jag ska höja topimaxen på morgonen oxå eller så. Eller om hon har några andra ideer. Malin skulle iafall prata lite med henne innan för hon kan inte vara med på samtalet.


Var och lämna Ozzy på blåkulla på förmiddan han ville åka och gå ut igen och vart så nöjd så. Och pappa laga min adventsstake som hade lagt av  natt.Bra med en händig pappa=)

Vi fick även två fribiljetter av honom på dagsresa till åland men dom går ut 15/12 så vi hinner inte åka. Så om nån vill åka hojta till har fribiljétt för både buss och båt 2 st. Gäller fram till 15/12.


Känner mig lite off idag och inte alls i form så ligger i soffan med Zelda och myser vill inte ens ha kaffe. Fryser gör jag oxå. Tur det finns varma tröjor raggsockor och filt.



Av Marie - 28 november 2011 10:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 28 november 2011 10:44

Jag kommer från och med nu byta lösenord på dom låsta inläggen så om ni vill ha det kontakta mig på nått sätt eller lämna kommentar med mail så hör jag av mig med lösenordet om jag vill att ni ska ha det. Är alldeles för många fel människor som har det nu.

Av Marie - 27 november 2011 13:20

Förut har iafall nutrilett och bananer fått stanna i magen, men nu får jag inte behålla det heller, inte näringsdrycker heller. Har en tid till en "magläkare" på FLE den 5/12 men hon sa förra veckan att blir det sämre innan det skulle jag ringa och få en tidigare tid. Så tror jag ska ringa imorn bitti. Men det sjuka är att jag inte gått Ner i vikt av detta utan upp lite snarare. Min mage är skum.Fast å andra sidan pissar jag nog inte så mkt mot vad jag dricker vatten. Men är helt slut i huve och kropp av både fredagens äventyr och att inte kunna behålla det jag äter eller dricker. Imorn bitti blir det jag som ringer FLE. Får se vad dom säger.

Av Marie - 27 november 2011 07:10

Idag åker jag och hjärtat hem till mig, hon tar med sig sin lilla misse Zelda får se vad mina odjur säger om det, men jag har Bestämt att det ska gå bra. Får se hur länge dom stannar. Hjärtat vill ha koll på mig och mina mediciner ett tag efter händelsen i fredag.Så vi ska lägga in allt i medicinskåpet så tar hon nyckeln och ger mig medicin när jag behöver. En lösning ist för att bli inlagd som jag tycker är helt okej eller mycket bättre tom. Hellre hemma än psyk säger jag bara! Och på tisdag ska Stella steriliseras får se hur ynklig hon blir. Hon lär jue få ha tratt på sig ett tag:P


Nej nu ska jag dricka vidare mitt kaffe pussa på mitt fina hjärta och göra en shake snart så jag får i mig mera frukost än en brun prickig banan.

Av Marie - 26 november 2011 13:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 25 november 2011 12:54

Det känns som jag håller på tapper greppet om verkligheten, har tagit av båda vid behovs medicinerna och om en timme får jag ta kl 14 medicinerna med en högre dos cicordinol jag hoppas det ska hjälpa. Detta har jag inte tid eller lust med. Men har kanske varit lite mycket och intensivt på slutet. Men jag trivs ändå jag har ingen lust med nått bakslag nu. Ska till psyk läkaren på onsdag får se vad hon säger.

Jag vill bara vara glad och lycklig nu inte dras med massa problem. Men jag kan kanske inte begära för mycket av mig själv heller när jag vet hur stress känslig jag är. Men jag försöker alltid klara mer än jag gör.När jag ska lära mig att inte göra mera än jag klarar av? Jag måste varva ner och inte stressa på. Inga gränspsykoser nu tack! Det "lilla" kan jag väl få begära?

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards