Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under januari 2013

Av Marie - 30 januari 2013 14:48

Jahapp när jag vakna imorse var det dags att vara förkyld igen, ont i halsen och snorig,så blev att hämta medicin och till lidl och köpa kattpinnar som jag skickat till finis damer, sen massa energidryck och paprika^^ Blev inget gym, tror inte jag varken orkat eller varit välkommen för annat folk där :P


Blev lunch med pappa, paltbröd,fläsk och vitsås. Sååååå gott :D sen hem och parkera mig i soffan med skype samtal med finisen. Sitter här och sitter, lär inte orka mkt idag. Men får ta nya tag när jag är piggare, DU gör mig iafall glad när vi pratar <3



Av Marie - 28 januari 2013 06:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 28 januari 2013 05:34

Usch vilken huvudvärk jag vaknade med redan vid 4, men låg kvar i sängen till 5, Det dära med att sova utan alimemazin var nog ingen bra ide, känner igen mönstre sen jag gjorde det förut. Så får börja knapra dom igen. Men vad gör det, satt uppe igår kväll och prata med en riktig Finis som börjar få mig att fnittra och le =) <3


Var dags för vågen idag, och nu har jag bevisat för mig själv att jag inte går ner så mkt om jag knappt äter, 0.6kg på två jävla veckor...nu blir det att tvinga i mig mat, midjemåtte har förvisso minskat men vill se det på vågen, den dumma vågen stannade ett ynka hg över det jag hade blivit glad för, kanske skulle vägt mig senare på morgonen men nu har jag hinkat vatten och kaffe, så får ta nya tag och väga mig igenom om två veckor. Eller så börjar jag väga mig varje vecka igen för att ha bättre koll på hur det går. Får deala med A-L om det, men hon kommer nog säga "en gång i månaden" igen :P


Har snöat massa i natt så får se hur kul det blir och gå till psyk...sen om jag vågar ut på vägarna och åka till mamma eller om det får sparas till imorn när pappa är hemma. Får reka läget när jag ska till psyk. Får jue gå heeela vägen dit eftersom Betty står på Blåkulla. Tur det inte är långt, mera otur att det mest nedför=( på vintern föredrar jag uppförs backar eller plan mark :P


Nej nu ska jag dricka vidare på mitt kaffe och kanske klia en katt under hakan.

Av Marie - 26 januari 2013 21:27

Har bytt lösen på dom låsta inläggen då jag tappat kollen på vilka som har det. Om ni vill ha det igen, och tror att ni kan få det får ni säga till.

Av Marie - 26 januari 2013 21:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 25 januari 2013 17:56

Har haft några otroligt fina dagar i dalarna hos min B2, var så skönt och komma iväg och byta miljö och bara umgås, åkte dit efter lunch i onsdags efter att mamma kommit iväg till sjukhuset, blev lite sent där men gick bra. På onsdagen tog vi en promenad och handla lite, KALLT där uppe, sen färga vi hår Ja jag färgade mitt hår men inte mkt färg fastna :P inte meningen att jag ska färga det mera ;)


Igår var vi på stan och strosa var så skönt för det var inte mkt folk alls. Hitta en stor lång bylsig tröja på Gina som jag blev kär i, var jue rea oxå så ^^ sen en fin skjorta på rea på HM mina ända inköp faktiskt ^^ men fick en hel del kläder av b2 oxå som hon krympt ur, så fick hon lite som jag växt ur och inte kände att jag ville ha om jag går ner igen heller. Om jag ångrar mig vet jag vart dom finns ;)


Inte tränat sen i tisdags och det kändes i kroppen dom hära dagarna ,fick ondare och behövde mera värkisar. Men kom hem, och landade sen körde ett pass och blev mkt bättre =) Unnade mig själv att äta godis när jag hade "semester" men det var fan inte ens gott, hemma och tillbaka till rutinerna igen känns bra =) Får se vad vågen säger på måndag, vill veta men samtidigt nervös. Men kläderna börjar bli lösare iafall =) ska mäta midja och lår då oxå.


Ikväll blir det lugnt med gos med mina muppar som är glada att jag är hemma igen, se gladiatorerna. Imorn en tur till Köping och mamma.  Nu kräver Ozzy uppmärksamhet så bäst han får det <3

Av Marie - 23 januari 2013 07:09

Jag blev väckt av Ozzman 5.30 då bestämde han att vi skulle gosa, men vaknade pigg trots lite sen sänggång igår. Så vi gosa lite, sen tog jag ett bad för att jag frös så jävligt, efter det kaffe, mera Ozzy gos och plockat ihop en hel Ullareds påse med kläder som b2 ska kolla på =)


Ska hämta meds vi 10 sen till Blåkulla och städa ur min "soptipp" till bil, Några ungar skräpar ner väldigt när dom åker i min bil ;) Kommer ev en människa i dagarna och köper bilen^^ Så jag får låna starwars bilen till Falun, ska blir såååååååå underbart och få krama på och umgås med "min" B2 igen, alldeles för längesen. Men nu löser vi det^^


Har knappt kört styrketräning på två dagar men kört kondition iafall, A-L önskade jue att jag skulle dra ner träningen till 4 dagar i veckan, styrkan kan jag försöka dra ner på men kondisen vill jag köra. För det går jue åt rätt håll! Testade ett par baggy byxor i går, för några veckor sen fic jag upp dom på halva låren, nu fattades det bara liite i midjan för att kunna stänga dom ^^ blir så sugen på att väga mig när det syns på kläderna men SKA hålla mig till måndag så det blir varannan vecka, vet att jag stirrar mig blind på vägen annars.


Nä fan dags för mera kaffe sen packa lite stuff jag måste ha med mig ^^

Av Marie - 21 januari 2013 18:41

Imorse var det A-L time, tiden flöt på fort, vi fick en del "utbenat" och hon var glad att jag kämpat i mig så gott som all mat jag ska, lite för lite varje dag nästan men ändå hyfsat. Så önskade hon att jag skulle kunna hålla mig till att träna 4 dagar i veckan, men jag får smått panik av att ha mer än en vilo dag. Men lyckats ganska bra idag, antagligen för att jag varit så trött så jag knappt kan stå upp, men fått en halvtimme cykling avklarad och en styrke övningar. Tror jag har nå virus eller skit i kroppen för pulsen stiger bra mkt mer än den brukar göra när jag cyklar och jag blir ostadig på benen. Så måste verkligen lära mig att lyssna på kroppen men idag har jag ätit "så mycket" att jag var tvungen och aktivera mig lite, gick en rund promenad hem efter samtalet oxå, var skönt ute fast lite kallt. Imorn ska det bli sol, då ska jag fan ut och gå om inte väglaget blir sämre. Broddar löser de mesta^^ utom när det är ny snö på isen. Det är väl Det jag ogillar mest med vintern..är det bara snö på backen som "sitter fast" går det bra =)


Är så trött nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen, försöker med en mugg kaffe men risk är jue att jag blir tröttare..som vanligt när jag dricker kaffe på kvällen. Men vill se Outsiders om tvångstankar kl 20 sen CSI NY efter det.


Kollade på lokal nyheterna för ett tag sedan, dom berätta om en man som tänt eld på sig själv utanför polishuset i V-ås, polisen släckte honom och körde honom till psyk akuten, där ansågs han FRISK och skickades iväg, han gjorde om samma sak några gånger till och polisen fortsatte köra honom till akutpsyk utan att han fick hjälp. HUR FAN kan dom ha sån dålig akut vård i detta län? Man blir jue mörkrädd...nog för att jag själv erfarat att dom inte är nå vidare bra men såhär illa? -ruskar på huve-tror ingen vård funkar i detta jävla län...


Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards