Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under maj 2012

Av Marie - 21 maj 2012 19:32

Mötet gick kanon:D Börjar jobba nästa onsdag, så ska jag jobba onsdsag och fredag i två månader sen ska vi se om jag vill och orkar öka.Känns kanon! Ville börja denna vecka men L måste skriva beslut och skicka det till min handläggare på FK som ska ändra i min handlingsplan innan jag kan börja så hon vågade inte lova att det skulle bli klart denna vecka.


Innan mötet satt jag och kollade utbildningar, trodde det var försent att söka till höstens start av Vård utbildningen på komvux men man kunde söka till 4/6 men Sara vill oxå läsa det men kan bli knöligt för henne och börja i augusti när hon ska skola in Aras på dagis också. Och jag kanske ska testa jobba ett tag först. Men får se hur det blir=) Bör jue inte kasta mig ut i allting på engång men jag vill jue göra allt när jag kommer på det:P Men får se hur det blir=)


Efter mötet åkte jag till Tre Kr och mötte upp Sara och käkade lite sen åkte vi hem till henne och satt ute och fikade i det fina vädret innan jag skulle åka försökte Aras hångla med mig (eller äta upp min piercing) men jag tyckte han var för liten för det:P


Nu ska jag blanda en shake och slå igång ett avsnitt CSI Miami i väntan på CSI på tv kl 21:P

Av Marie - 21 maj 2012 19:32

Mötet gick kanon:D Börjar jobba nästa onsdag, så ska jag jobba onsdsag och fredag i två månader sen ska vi se om jag vill och orkar öka.Känns kanon! Ville börja denna vecka men L måste skriva beslut och skicka det till min handläggare på FK som ska ändra i min handlingsplan innan jag kan börja så hon vågade inte lova att det skulle bli klart denna vecka.


Innan mötet satt jag och kollade utbildningar, trodde det var försent att söka till höstens start av Vård utbildningen på komvux men man kunde söka till 4/6 men Sara vill oxå läsa det men kan bli knöligt för henne och börja i augusti när hon ska skola in Aras på dagis också. Och jag kanske ska testa jobba ett tag först. Men får se hur det blir=) Bör jue inte kasta mig ut i allting på engång men jag vill jue göra allt när jag kommer på det:P Men får se hur det blir=)


Efter mötet åkte jag till Tre Kr och mötte upp Sara och käkade lite sen åkte vi hem till henne och satt ute och fikade i det fina vädret innan jag skulle åka försökte Aras hångla med mig (eller äta upp min piercing) men jag tyckte han var för liten för det:P


Nu ska jag blanda en shake och slå igång ett avsnitt CSI Miami i väntan på CSI på tv kl 21:P

Av Marie - 21 maj 2012 19:32

Mötet gick kanon:D Börjar jobba nästa onsdag, så ska jag jobba onsdsag och fredag i två månader sen ska vi se om jag vill och orkar öka.Känns kanon! Ville börja denna vecka men L måste skriva beslut och skicka det till min handläggare på FK som ska ändra i min handlingsplan innan jag kan börja så hon vågade inte lova att det skulle bli klart denna vecka.


Innan mötet satt jag och kollade utbildningar, trodde det var försent att söka till höstens start av Vård utbildningen på komvux men man kunde söka till 4/6 men Sara vill oxå läsa det men kan bli knöligt för henne och börja i augusti när hon ska skola in Aras på dagis också. Och jag kanske ska testa jobba ett tag först. Men får se hur det blir=) Bör jue inte kasta mig ut i allting på engång men jag vill jue göra allt när jag kommer på det:P Men får se hur det blir=)


Efter mötet åkte jag till Tre Kr och mötte upp Sara och käkade lite sen åkte vi hem till henne och satt ute och fikade i det fina vädret innan jag skulle åka försökte Aras hångla med mig (eller äta upp min piercing) men jag tyckte han var för liten för det:P


Nu ska jag blanda en shake och slå igång ett avsnitt CSI Miami i väntan på CSI på tv kl 21:P

Av Marie - 21 maj 2012 14:43

Jag har i princip bott vid tvn när jag inte umgåts med Sara och när jag hade besök av  Crisse i lördags. Kollat färdigt på CSI jag fick av Sara i onsdags:P Sen började jag om med säsong 7 av CSI Miami igår i väntan på att säsong 8 kommer=) Men efter 3 avsnitt imorse begav jag mig ut för en rask promenad som slutade med att jag sprang vissa sträckor, jag har inte sprungit sen högstadiet tror jag så får se hur benen mår imorn:P


Sen blev det lunch på Charlies med Sara och Aras=) Vi gick in på Franzens och Pickaboo sen och avslutade med en fika på Vallonen ute i det härliga vädret. Sen gick jag till Blåkulla och hämtade min bil åkte och fick medicin och tillbaka till Blåkulla här sitter jag nu och är social med mamma i väntan på att åka till Ok på mötet =) Efter det ska jag möta upp Sara på Tre Kronor och äta nånting.


Nu blir det mellis, försöker börja äta regelbundet igen och inte så mkt skräp måste gå ner lite igen. Sara säger att jag inte få gå ner till den vikten jag hade förra året för jag såg för smal ut men en del måste bort trivs inte alls nu och gått upp ca 20 kg sen i höstas. INTE okej. Så nu blir det mera motion igen och äta bättre. Har jag klarat det förut borde jag klara det igen.

Av Marie - 17 maj 2012 20:42

Igår fick jag en lite tidig födelsedagspresent av Sara. Säsong 10 av CSI Las Vegas. GLAD Marie:D brände av 4 avsnitt igår kväll och 4 imorse sen ett på eftermiddagen. Hade det inte varit hockey nu hade jag sett mera:p Finns Ingen serie som är så bra som alla tre olika CSI!


Idag har vi varit i Ludvika med barnen ätit på Mc D lekt i lekparken där och ett besök på DollarStore. Sen en mjukglass på Sibylla innan vi åkte hem. Dom har SÅ god mjukglass=) När vi kom hem lämnade jag av Sara och barnen åkte hem och vilade med ett avsnitt CSI innan jag dammsög. Sen gick jag  hem till mamma med hennes aftonblad innan jag gick ner på stan och mötte upp Sara och barnen dom hade deras grannflicka med sig också. Vi kollade lite på raggarbilarna när dom stod i Vilehlminaparken sen kollade vi lite när dom börja glida runt innan vi gick till Vallonen och tog en fika, efter det blev det lite mera bil span. Fick se Andrea så vi pratade lite med henne innan vi gick vidare och hemåt varsit håll.


Imorn ska jag,Sara och Aras åka till V-ås, in till stan och gå på New Yorker super längesen jag var där nu så det ska bli kul, hoppas dom har rea som vanligt;) Så ska vi äta på Jensens dom har så sjukt god mat. Vi ska på rusta och köpa tapeter oxå, jag ska göra om vid matplatsen för jag gillar verkligen inte den tapeten. Och Sara ska göra om kök och hall. Vi kommer få det fint=) Blir en tur på Erikslund oxå, in på Elgiganten och köpa matberedare åt mig som blir present från mamma,pappa och mormor. Sen Ikea och affärerna där, Diiiiiiiiiischmann:D


Nä nu måste jag koncentrera mig på hockeyn;)

Av Marie - 14 maj 2012 18:26

Nu är det grejer på gång här, hade möte med hon från AF idag vi bestämde att hon skulle kolla med Ok om jag fick vara där och arbetsträna för hon sa att facket inte tillät Coop Nära att ha praktikanter/arbetsträning under sommaren för dom skulle dom anställa semestervikarier. Men det blir nog bra ändå. Några timmar efter jag varit där så ringde hon och berätta att R sagt ja så vi har möte med honom på måndag eftermiddag för att bestämma dagar och när jag ska börja:D

Så jag är förhoppningsvis igång snart=)


Efter mötet gick jag till mamma och fikade och läste tidningen, så kom Hillevi och vi rensade mammas garderob och organiserade, fick tillbaka några tröjor som mamma fått av mig förut men inte ville ha. Ibland är det bra och ge henne saker så får man tillbaka dom senare;) Vi hittade mycket kul saker  garderoben och skåpet ovanpå:P


Nu sitter jag med färg i huvet för att bättra på den urtvättade moppen. Köpte Loreal Preference intensiv koppar röd på Pickaboo här om veckan som dom sålde för 20 kr. Färgen blev blodröd när jag blandade i ordningen den och håret ser ut att bli riktigt rött=) Får se sen hur det blir när det är ursköljt och torrt.



Av Marie - 13 maj 2012 19:15

Fanken vad jag längtar till mitt möte med hon från AF imorn hoppas verkligen det blir nått spikat och klart då med praktik så jag kan börja Snart. Vill inte gå och vänta i hundra år på att komma igång. Återkommer med rapport imorn efter mötet hur det gick=)

Av Marie - 12 maj 2012 22:26

Funderar på att gå och lägga mig men vet inte om jag är trött. Men vet inte riktigt vad jag ska göra vaken heller. Okej film på fyran kl 23 kanske somnar till den i min sköna säng. Men den är alldeles för tom=( Saknar nån och kramas med och somna breve och vakna breve. Helt wierd jag som brukar vilja vara ensam. Men sen allt vände har jag börjat sakna en tillvaro med någon som betyder det dära lilla extra och ger mig pirr i magen bara genom att le mot mig eller finnas där breve. Men jag tänker inte ge mig ut på nån jakt för det. Kommer det nån så gör det. Ska nog fokusera på att komma igång och jobba nu först och främst. Det är prio ett på min lista. Har inte saknat att ha en sysselsättning såhära mycket sen innan jag blev sjukskriven och hela karusellen. Förut trodde jag att jag aldrig skulle fixa och jobba mera och hade ingen som helst lust att göra något vettigt av mina dagar heller. Nu känns det som att inget är roligare och viktigare än att ha ett jobb och gå till och få känna sig behövd och göra nån nytta. Tänk så allt kan ändra sig ibland=)

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards