Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under februari 2013

Av Marie - 27 februari 2013 18:26

Det händer mycket nu, allt på engång på gott och ont. Har till och börja med haft en super fin dag i V-ås med min bambina-Crisse Stadium outletet, hitta en tränings tröja och en sån dära suuuper mjuk lurvig tröja som bara brukar finnas för barn. Älskar den redan, knall lila med ill rosa dragkedja :P

Så gick vi runt på dom andra affärerna på hälla för att ha lite lugn ist för hetsen på erikslund, kollade på en mc-skinnjacka på hm som jag såg i Falun förut, provad den men den kändes lite för kort, men så ångra jag mig och beställde den när jag kom hem, och lite leggings mina börjar bli utslitna. Hade rabatt så var bara och passa på =)

Köpte lite grejs på Ica Maxi och Rusta oxå, sen åt vi lunch på Panganini eller vad det heter, åt där på power meet och var lika gott nu =)


Sen lämna jag Crisse innan jag åkte till sjukan för att få andra paret skoinlägg från Orto, en jävla tur att dom hjälper mig så mkt med tanke på att dom kostar skjortan..

När jag satt där och vänta välde massa tankar upp när jag satt i lugn och ro. Flera gånger har jag tänkt "det måste jag ringa mamma och säga, det måste jag berätta, måste fråga hur hon mår" tror det börjar krypa in sakta men säkert att hon är borta Borta. Men jag har sagt att jag inte får krascha fören efter begravningen nästa vecka. Så mycket som måste fixas och grejas med. På lördag ska jag till Färna och umgås med Fia och planera blom arangemang till begravningen. Känns skönt att ha henne där som stöd och göra något.


A-L ringde imorse när jag vänta på sjukgymnasten, (hade mailat "nyheten" till henne) hon ville kolla så det var okej och så. Ska träffa henne imorn Em men först ska jag och pappa träffa prästen efter lunch. Blir iafall en Jerry Williams låt på begravningen, hennes favorit artist. Vi vill ha en "lättsam" begravning. Blir nog bra.



Av Marie - 26 februari 2013 07:00

Det är svårt och förstå att mamma faktiskt är borta,död. Men det sjunker nog in så småning om när man inser att hon inte "bara" ligger på sjukhus och snart kommer hem igen. Vi har väntat i många år på det som hände igår, hon har blivit sämre och sämre men hon höll sig kvar. Hon han inte vara många timmar på sjukhuset innan hon somnade in men den SSK jag prata med sa att hon inte verkade ha smärtor och lida, hon låg som i dvala sen somna hon bara in. Vi hann inte dit, men när jag skulle gå in i rummet och säga hej då så fixade jag det inte, jag sprang gråtandes ut direkt, jag kan jue säga som så, en död människa i verkligheten är allt annat än lik en död i CSI om man får göra sån jämförelse. Jag hann se lite och kommer minnas det, men försöker välja att minnas henne som levande.


Nu är det mycket som ska fixas, begravningsbryån idag med pappa, sen begravning nästa vecka. Jag är lite i en chock ff helt klart, tänker på allt praktiskt som måste fixas. Men det är nog så innan det smälter in. Jag var jue ganska ung både när syster och morfar dog så har inte så mycket minnen av det. På så vis har jag varit skonad från begravningar i släkten. Men alla blir äldre så är väntat. Dock har jag, iafall i nu läget, en stark känsla för att jag inte vill utsätta dom runt mig för detta och även när tankarna är mörka känns inte ett slut på livet som ett alternativ.


Du kommer alltid finnas i mig mamma <3

<3

Av Marie - 25 februari 2013 18:57

Vila i frid, mamma, nu slipper du lida längre <3

Av Marie - 24 februari 2013 18:15

Jag är fortfarande inte helt van vid det nya sättet jag hanterar saker på, och tankar framför allt, MEN jag är jävligt stolt över att jag börjat lära mig hantera negativa känslor/tankar på ett Bra sätt, inte handla destrutkivt direkt tankarna kommer, jag fångar upp dom och benar ut dom lite, eller som sista tiden bara pausar världen och tar hand om mig själv. Bara för att det går upp och ner behöver jag inte handla instinktivt, destruktivt, jag står ut tills det går över för jag vet att det går över. Som A-L kallar det, jag har en psykisk skörhet, Men inte för det sagt att jag skyller Nånting jag gör på den psykiska diagnos jag har, den får mig att förstå hur jag funkar bättre, visst, men jag är inte min diagnos. Jag är Marie.punkt


Åter fått igång träningen, känns bra, dom hära dagarna (nästan en vecka) som jag inte orkat göra så mycket har verkligen fått mig mera nere, men att rycka tag i min egen tröja och räta upp mig och sätta mig på cykeln, köra mina styrke övningar, eller iafall några av dom, har gjort mig piggare. Dock flyger energin jojo med "jag ska göra allt nu" pang "jag orkar inte lyfta en arm" Men det får vara så nu, det är okej.

Av Marie - 22 februari 2013 18:20

Igår var jag helt utan kontakt med omvärlden i princip, kände redan i förrgår kväll att jag behövde pausa och hämta kraft och inte fokusera på internet och telefon, igår låg jag länge i sängen och halv kolla på tv innan jag flytta mig till soffan och kolla mera tv och csi. Var skönt och göra ingenting, för energin går upp och ner krafigt, får infall att göra saker men innan jag är ur soffan har jag klappat ihop igen. Men jag finner mig i läget, för jag har inga destruktiva tankar och jag känner verkligen att jag måste vila och avskärma, mig, och som A-L sa idag, är det mitt sätt att hantera tillvaron just nu,så får det vara så för det är inte detruktivt, jag har vissa tankar i huve men dom äger inte mig, jag äger dom. Som i boken "ett bipolärt hjärta" Skriver författaren i inledning "Jag äger sjukdomen nu, den äger inte mig" och lite så känner jag oxå, jag handlar inte destruktivt så fort det blir jobbigt eller jag får panik. Jag väntar ut det, fokuserar på något annat och peppar mig själv med hur långt jag har kommit. Fick Massa pepp av A-L idag, och en björnkram när jag sa att jag inte tänker destruktivt det första jag gör utan vilar ut det. Sen fick jag styrke kramar för helgen. Hon är så bra och omtänksam, och nått som gör att vi klickar tror jag är att vi båda kan komma in på sido spår, men som ändå hör till och skratta mitt i allt allvar. och jag ser inte henne som mindre bra på sitt jobb för att allt inte är blodigt allvar hela tiden. Det är något jag nog bokstavligen Älskar med henne. Hon är rak och ärlig men får ur mig sanningen oxå.


Nu blir det fortsätta äta på min sallad jag lyxa med från ica, jag skulle kunna leva på deras vitlökskrutonger, men inte så mkt näring ;)


Så klia lite katter och dricka cola, alkohol har jag paus ifrån för sist gick det inte så bra, och bara där har jag lärt mig nått om mig själv, jag har vetat det förut men inte handlat efter vetandet utan känslorna.

Av Marie - 20 februari 2013 17:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 18 februari 2013 17:45

Jag vet inte vad jag ska säga om denna dag, men den går framåt och snart är kl 21 om ca 3 timmar iofs haha men ändå, CSI Dubbel avsnitt ikväll med. Sett massa CSI idag, men nu blir det nått helt nytt^^


Var och hämta meds efter lunch,B bad mig att iafall ta haldol på kvällen, när det "ändå inte gör nytt om du blir yr för du ska sova" tills jag fått en läkartid och pratat igenom allt. Och hon har nog rätt, jag ska kanske ha en liten dos, för även om jag är klarar i huvet stundvis så flyter jag oxå bort mera och starkare till och från.

Efter medicin var det lite samtal med A-L innan vi skulle på möte med FNS och FK, fick en stor kram det första jag fick för att jag fixade helgen utan nått destruktivt, så prata vi lite fram och tillbaka innan vi gick på mötet, dock var hon från FK hemma med vabb. Det som hade varit så bra och kolla läget med henne, men A-L ska boka en tid med henne och så ska B vara med så vi kan diskutera upplägget in för ny aktivitetsersättnings ansökan.

Jag talade om för A-L hur bra jag tycker om henne och att jag gjort så mycket framsteg, igen, sen vi började träffas. Hon fick en tår i ögat, hon är så fantastisk, hon talar om för mig varje gång att jag är stark och kommer framåt och at hon tror på mig och framför allt Litar på mig, det förtroendet vill jag inte förstöra.


Vi bokad en ny Dejt på fredag, hon som kallade det för dejt :P Får att se hur veckan gått och hur jag ska lägga upp helgen. Hon är så bra den dära A-L så det finns inte ord för det. Nästan så jag skulle söka mig till jouren om det blev riktigt illa när dom har stängt här, och det är inte lite framsteg. Men jag föredrar att tänka att jag klarar mig ändå, jag måste tro på mina egna förmågor för att komma framåt. Men ändå inte vara envis och säga att jag klarar mig utan hjälp.


Tacka alla fina runt mig som stöttar mig <3 det värmer i hjärtat, och att ni stannar även om jag säger sanningen.

Av Marie - 18 februari 2013 12:10

Ska snart iväg på möte, ett möte jag inte ens riktigt vet vad det ska vara bra för :S Men men bara gå dit, ska dock hämta meds först, prata lite med A-L sen ska hon och jag gå på det dära mötet. Känner inte alls för att ut bland folk..knappt så jag vill träffa A-L...men det blir säkert bra när det är gjort. Sen hem och bädda ner mig i soffan med massa CSI.Nästa box borde komma imorn^^ sen  rååka jag köpa nästa säsgong av Greys på tradera igår oxå så den kommer väl i veckan. Då har jag en bra flykt. Helgen har gått bra utan några snedsteg. Använt strategierna jag och A-L la upp i fredags.

Ovido - Quiz & Flashcards