Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under juli 2012

Av Marie - 31 juli 2012 16:13

Ibland undrar jag hur folk är funtade...säger en sak och gör en annan, tror att dom vet bäst och är bäst och aldrig gör fel. När sanningen serveras blånekar dom eller byter ämne. Man kanske skulle hålla sig undan människor?


Men finns vissa jag inte klarar mig utan<3

Av Marie - 23 juli 2012 15:16

Jag förstår inte att jag varit så extremt trött sista dagarna,sovit bra senaste två nätterna ändå är jag tung i huvet och känner mig halvt borta. Hinkar energidryck och blir lite piggare. Och inte blir jag piggare av att vara uttråkad...blev en tur till Blåkulla idag och dricka kaffe och gosa med Ozzy som bestämt sig för att vara där. Sen åkte jag ner och handlade, coop hade munkar för 1kr st! Man fick bara köpa 4 så det gjorde jag^^ Inte jätte förtjust i det iofs men gott med nått till kaffet ibland=) Men sällskap till kaffet och munkarna hade varit ännu trevligare^^


Hade planerat att åka till Dollar i Ludvika idag med frugan men nu är det hennes tur och vara sjuk=( Krya på dig fort gumman!<3


Borstade Stella ordentligt för en stund sedan fick ur Massor med hår innan jag gav upp för jag fick så ont i händerna av att borsta. Hon har mjäll oxå den lilla fisen, får borsta mer mer mer så det försvinner=) Är glad att jag har mina fina tokiga missar<3 Ozzykorven snodde min prinskorv jag åt på Blåkulla, han kallas jue Prinskorven så passade jue bra...:P


Nej dags och göra kaffe inför TopModel=) Kom och drick om ni vill ha;)

Av Marie - 20 juli 2012 16:55

Dagarna går och jag fyller dom med liv och roligheter. I onsdags fick jag lite uppgifter på jobbet som jag ska ansvara för så länge jag är kvar där. Inga stora saker kanske men känns kul att få ett förtroende och nått och tänka på att hålla koll på.

Igår var det full fart hela dagen, när jag vaknade åt jag frukost och gjorde mig i ordning sen drog jag över till Avesta för att stor handla och köpa ny mobil. Min var helt cp trots ny servad och uppdaterad. Hittade en Xperia X8 på elgiganten för 777 kr. Mycket bättre än den gamla på alla vis och den gamla var mer än dubbelt så dyr för ett år sen, teknik sjunker verkligen fort i pris. Men lika glad är jag för det=) Var in på Lindex en sväng och skulle leta smala jeans, i benen alltså:p jag hade Riktig tur var tag 2 betala för 1 på all damrea. Så fick två par jeans för 200 kr:D ett par smala och ett par baggy=) Sen blev det ÖB och Willys och fyllde upp med massa mat och kattsand. Hem packa in allt ta med Ozzy och åka till mamma med honom och hennes grejer. Vidare till Sara och fira Aras som fyllde 1 år igår=) söööt ungen är så stor och nu går han eller springer kanske jag ska säga:p Vi fikade ute med grannar och deras familj. När det var klart vart det Lidl och Coop och komplettera handlingen. Bestämde att mamma ville ha mat oxå så köpte kebab men det var inte direkt gott:p Jag är inte alls för skräpmat längre. Men det är bara bra=)


Idag har jag jobbat, så ville Sara och Alex äta mat så vi gick till China och åt sen fixade lite grejer innan jag gick till mamma och fikade och gosade med Ozzy. När jag skulle gå hem bestämde Ozzy sig för att han oxå ville hem redan så han gick med mig:p Bar honom över en väg där bilarna ibland inte tänker på farten. Sen gick han hela vägen och kom när jag ropade och gick fint på sidan. Min knasprins<3 Ringde mamma när vi kom hem och berättade så hon visste vart han var, hon sa bara "dummerjöns" och vart orolig att han skulle börja gå till dom själv när jag släppte ut honom så lovade att ringa om han var ute länge och inte kom när jag ropa så hon kunde kolla om han satt där utanför:p


Nu håller jag på bleker håret och ska färga det chokladbrunt, svart är så trist, och som Sara säger så har jag självskadebeteende när det gäller att färga håret, kan inte ha samma färg för länge:P Fast hade rött nästan två år med kortare avbrott för brunt men återgick till det igen. Nu har jag haft svart en månad;)


Imorn blir det att upp före tuppen, ska följa med pappa och köra service åt Leffe sista dagen på Midnattsolsrallyt. Såg lite rallybilar när jag åkte hem från Avesta igår, nästan orgasm varning på gammla rallybilar;) Dom får inte vara nyare än 81 i detta rally så finns en del fint och titta på=) Saknar verkligen tiden mamma åkte rally med Maj och vi åkte runt i halva sverige på sommrarna på tävlingar=)


Näää nu ska jag göra nått bus^^

Av Marie - 17 juli 2012 11:47

Förra veckan berättade Malin att hon ska sluta på psyk här i höst, ja eller till och börja med vara tjänstledig ett år, hon har fått ett annat jobb under en tid. Men till skillnad från när hon gick på föräldraledighet tog jag det inte så hårt och vart ledsen. Jag sa som jag kände till henne att det känns okej och nästan bra, vi har gått igenom så mycket svårt och tufft genom åren, och nu hade vi redan pratat förut om att dra ner på samtalen och det samt att jag då får gå hos en annan känns lite som ett avslut på alla dåliga år och en ny start. Jag kommer givetvis sakna henne för med henne kan jag prata på ett helt annat sätt än med nån annan jag träffat inom psykiatrin.


Men om jag ff skulle behöva gå där när hon kommer tillbaka vill jag nog börja hos henne igen. Och man vet jue inte vad som händer i framtiden. Jag tänker dock inte på att det ska gå åt helvete igen så mkt numera. Det känns Bra och jag känner mig stark. Men att helt avsluta nu är nog inte så bra ifall det är nånting som behövs pratas om ibland. Men glesare med samtal och kanske slippa hämta medicin så småning om, med tanke på att jag bara har en sort. Är planen. Förstår dock oxå att dom inte vill släppa mig helt redan, är "bara" tre månader medicin fri nu, ja eller igår var det. Det är inte så lång tid men för mig känns det som en jätte lång period. Bara att det gått 4 månader sedan sista intoxen känns som flera år med tanke på hur ofta det var förut. Men jag har bara bevisat för mig själv, och andra att allt kan ändras bara man själv vill det=)

Av Marie - 17 juli 2012 11:33

Det är jävla tur att jag har frikort på sjukvård ett tag till, om ett par timmar ska jag återigen till FLE, ringde upp för att fråga om huvudvärken ovanför ögat och ner i ögat med suddig syn kunde ha nått med förkylningen eller influensa eller vad fan det är. Hon var inte säker men eftersom jag bara har ont på en punkt i huve och ner runt ögat och ser suddigt och haft feber några dagar tyckte hon en läkare skulle få undersöka mig så det inte är nått annat. Men denna gång tänker jag INTE låta dom bara skriva ut nå medicin utan att göra undersökning och veta vad det är. Men man kan fundera på om dom har proviton från landstinget på det dära stället baserat på hur mkt medicin dom skriver ut för dom skriver fan ut hej vilt utan att ens undersöka.... men denna gång är det jag som står på mig. Tänker inte ta nått mera som jag kanske inte tål bara för att dom TROR att det kan hjälpa.

Av Marie - 16 juli 2012 20:41

..i badrummet! Skulle kliva ur badkaret när jag hade duschat nyss, ser att hela jävla golvet är täckt av flera cm vatten, blev fundersam på hur golvbrunnen kunnat gegga igen Så rejält sen sist jag duschade, tog bort gaveln och kände efter i brunnen...vad hittar jag? en jävla kattboll! sån i skumgummi så den svällde jue oxå av allt vatten...gissar på att Sessan haft dit den för det är bara hon som leker med bollar. Hur sur jag än var först kunde jag inte låta bli och skratta när jag såg vad stoppet bestod av:P

Av Marie - 16 juli 2012 15:22

Nu har jag legat däckad sen i lördags, riktigt less på att inte orka göra något. Så blir kraftansträngning idag, snart hoppas jag, och följa med pappa till apoteket och försöka hitta nå värk och febernedsättande tabletter jag kanske tål. Ibuprofen funkar inte heller=( klåda,svullnar i ansiktet och näsan rinner. Men allt verkar innehålla antingen det eller paracetamol eller acetysylesyra eller vad det heter och tål man inte ibuprofen ska man inte ta det heller verkar det som.

Har klätt på mig nu, för första gången sen jag satte på mig pyjamasen i fredags kväll. Men men är jag sjuk lite längre nu kanske jag kan hålla mig frisk längre sen.


Nej dags och göra det sista ifall pappa kommer snart.

Av Marie - 14 juli 2012 19:23

SJUK igen. Förvånade? Det är inte jag....men nu är det inte bara lite feber och huvudvärk som det brukar vara. Vaknade med världens jävla huvudvärk gick upp och tog ipren och åt lite frukost däckade igen några timmar, vaknade och kände mig bättre i huve men med feber och halsen var tjock, ögonen rann och näsan med. För en stund sedan började öronen göra ont oxå. Och febern stiger fast jag tagit ipren för nån timme sen. Tror det är nån influensa för har feber-ont i kroppen oxå. Huvet är sämre igen känns som jag skulle varit på rave eller nått. Men tänker positvit, om jag blir rejält sjuk ett tag nu kanske jag är frisk längre sen, siktar på frisk i 1½ vecka så har jag slagit rekordet för detta år tror jag:P



Ovido - Quiz & Flashcards