Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under juli 2011

Av Marie - 29 juli 2011 19:19

Fy fan både igår kväll och idag på eftermiddagen och nu ikväll har jag fått en djävulsk magvärk vet inte vart den kommer ifrån men idag har jag iafall satt den i samband med att jag ätit men igår tror jag inte jag åt nått innan den kom. Har tagit norgesic när det inte vill ge med sig efter ett tag och det hjälper.Får vara glad att jag missade den asken när jag lämnade in mediciner förra fredagen. Om det inte gett sig med det magonda på måndag får jag väl ringa FLE. Inte för att jag vet vad dom kan göra men nått kanske, funderat på om det kan blivit nå strul när dom magpumpa mig eftersom man inte får magpumpas när man är GBP opererad men då borde det väl visat sig tidigare än igår kan jag tycka. Kämpat med maten hela dagen idag, allt vill vända i halsen redan så inte fått i mig mycket, men för ett tag sedan fick jag ner en näringsdryck iafall. Knappt så kaffe gått ner i dag!


Legat och kollat på CSI och bara glott på ingenting på tvn idag inte haft mycket ork. Men på eftermiddagen tog jag mig och hämtade saker och handlade godis och åkte upp till mamma med nu när hon är på sjukan här ist. Blir betydligt enklare och hälsa på henne då.Nu pratar dom om att hon ska ligga där uppe tills hon är stark nog att åka hem. Pappa blev lika chockad som mig när jag ringde och berätta det. Vi trodde inte hon skulle hem nå mera. Men det får pappa ta tag i nästa vecka jag lägger mig inte i det. Är han som får sköta det mesta jobbet.


När jag kom hem från mamma kollade jag kontot, var en glad upptäckt på tisdag ramlar försäkringspengarna i som jag får för att aktivitetsersättningen förlängs. Då ska jag betala bort det som är kvar på skulden till pappa efter att han betala min kronofogds räkning, sen har jag visst nån skuld ligger kvar hos Gothia ska ringa dom på måndag och höra lika bra och betala bort det också. Sen ska en stor summa sparas till lår operationen. Men på onsdag ska jag unna mig en ny bra dammsugare och en mp3 spelare så jag slipper min pajsiga med kass ljud och spricka i displayen och utan skydd för laddnings uttaget. Ska även träffa Oscar i V-ås då på kvällen=) Tror inte vi träffats sen 2003 om jag minns rätt så det ska bli kul, vet att vi satt för ett ganska bra tag sen och försökte komma på hur länge vi känt varann och kom fram till att det nog var 2000 eller nått sånt. Vi pratar inte alltid så ofta men vi vet vart den andra finns. Ska bli super duper kul och träffa honom. Så även om jag inte är på topp just nu har jag något och se fram emot=)


Nu ska jag lägga mig och sträcka ut magen eller om jag rullar ihop mig till en boll vet inte i vilket läge magen gör minst ont. Men värktabletten borde göra sitt jobb snart.

Av Marie - 29 juli 2011 12:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 29 juli 2011 12:22

Igår kväll gjorde jag något jävligt dumt. Det kändes bra först men sen urartade det totalt. Jag hade en jävla ångest fortfarande idag när jag vaknade men vad jag gjorde tar vi i ett låst inlägg inget jag vill skylta med för vem som helst som jag inte vet vem som läser. Jag hade tänkt prata med Gunn om det idag men jag fick inte ur mig det bara en del av det men vi pratade om mycket annat bla om att jag inte har så mycket minnen från när jag var liten och vad det kan bero på men jag vet inte. Om jag stängt ute det eller om jag har nån "störning " som gör att jag inte minns saker längre tillbaka i tiden än ett par år. Hon hade iafall gjort som jag bad om och hämtat ut dom mediciner jag hade tillgång till så jag inte kan hämta ut dom och intoxa på dom. Det kändes skönt att hon tog den varnings signalen på allvar här om dagen. Glömde dock be om att få dosett delad tre dagar i veckan igen. Får maila om det så hon inte delar på måndag ända till fredag. Det gick jue bra denna vecka men känner mig osäker på mig själv. Hon skulle försöka få fram en läkar tid nästa vecka också för att disskutera att sätta in anti depp igen nu när jag känner hur det gå neråt så jag kanske hinner fångas upp innan jag slår rakt ner i botten. Visst det var väl ett slag i botten förra veckan men innan det sker igen. Dom skulle få ny läkare vecka 34 men jag sa att det är alldeles för lång tid och vänta. Hon kollade läkar boken innan jag gick men hittade ingen tid men hon skulle kolla med sekreterarana tills på måndag.


Nu blir det ett låst inlägg om gårdagen för er som är intresserade och har tillgång.

Av Marie - 28 juli 2011 20:22

Jag blev lite snurrig i huve men jag är glad i hatten och fnissar och ler åt ingenting. Det är en skön känsla. Jag känner mig stark och modig att våga föreslå saker till dom jag vill. Måste bara få svar också.  Känner för att göra något riktigt busigt^^

Av Marie - 28 juli 2011 14:15

Jag har ingen ork att ta mig för något och ingen koncentration att kolla på CSI, avverkat två avsnitt med mera paus en tittande. Trött men kan inte slappna av och vila heller. Så jag hamna i sängen med datorn och lite små prat på qx. Ska vila ett tag sen gå till Hillevi med kassen med Allas tidningar. Får se om jag orkar ta en rund promenad hem, blev jue ingen promenad igår. Psyket hänger inte riktigt med men på vilket sätt vet jag inte riktigt själv. Ska bli skönt och gå till Gunn och prata imorn se om jag får ur mig nått vettigt dock. Vet iafall att jag ska be om medicin hämtning tre dagar i veckan igen ett tag. Känns för risky och ha medicin ända från måndag-fredag hemma även om det gått bra denna vecka. Bad henne i mail i går att ta ut dom recept jag kan plocka ut men hon svarade att jag skulle använda mig av mina strategier. Det blir svårt om jag får infall och hämta det som går...Får se om jag kan få henne och fatta imorn.


Nej nu ska jag nog göra en mugg kaffe bara druckit två idag faktiskt.

Av Marie - 28 juli 2011 10:27

I går morse var det Wilma som väckte mig, imorse var det Ozzys tur, han börja klampa runt på mig strax före 10. Då ville han gosa, men jag antar att det var dags och gå upp även om jag inte sömna fören strax efter midnatt. Så han fick lite gos och även Wilma kom och ville bli lite kliad. Så nu sitter jag här med ett litet glas saftsoppa för att få i mig något och en mugg kaffe. Funderar på att börja med säsong 5 av CSI Las Vegas men har ingen riktig lust och tror inte jag kan koncentrera mig.


Nu kom posten med tradera paket till mig:D ett armband och en klänning sen en post avi det är nog min betty boop munktröja som var för stor och dela ut. Ska visa bild på klänningen och armbandet nedan för er:

   

Klänningen vann jag för 7 kr det kallar jag okej pris^^

Armbandet var helt nytt och jag köpte det på köp nu för 45 kr blev helt kär i det och var bara tvungen och ha det. Munk jackan hade människan laddat upp bilden på fel ledd på så den vägrar jag sno, tar en egen bild när jag hämtat den. Hade en sån munktröja förut men den är puts väck så när jag hitta en ny för typ 25 kr slog jag till:D

Armbandet var så stort så jag kan dra a det utan att knäppa upp det tyvärr så måste fixa det på något vis. Får fläska på min hand led endast haha.

Nej nu ska jag läsa reklamen som oxå kom.

Av Marie - 27 juli 2011 23:25

Dagen började med ett sms 6.30 från Mary med nått i stil med "pigg och glad kexchocklad" jag svarade nått mordiskt om att jag fan skulle sova vidare. Somnade också om som tur var, vaknade igen runt 9.30 av att Wilma satt på stolen breve sängen och rå stirra på mig. Åter ett mindre trevligt uppvaknande. Men då somnade jag iafall inte om, låg och drog mig ett tag och gosade med Ozzy som låg breve mig sen gick jag upp och gjorde kaffe och drack ett glas saftsoppa på rent tvång. Min aptit är verkligen som bort blåst. Satte mig med datorn och tv eller om det var musik skit samma. Sen framåt lunch slet jag fram dammsugaren och dammsög sovrum,kök hallar och vardagsrum, orkade inte ta matrum och gästrum, är jue typ aldrig där ändå, går igenom matrummet när jag rensar kattlådorna och in i gästrummet när jag hänger tvätt. Kändes viktigast att få det andra dammsuget. Sen slog jag igång CSI och försökte koncentrera mig men det gick sådär,efter ett tag pausa jag och värmde en matlåda bara för att jag borde äta. Men spagettin blev en hård klump så åt bara köttfärssåsen. Så ringde pappa och vi bestämde att vi skulle åka vid 13.30 mot Köping och fika innan vi gick upp till mamma. Där käkade jag en räkmacka så fick i mig nånting ordentligt. När vi varit hos tanten ett tag åkte vi hem och böt star wars bilen mot barracudan åkte till blåkulla och koka kaffe sen for vi iväg mot Falun på crusing. Var ganska mycket bilar där, vi åkte ett varv på crusing rundan sen satte vi oss med fika och kollade på bilarna som åkte. Efter ett tag var jag så pissnödig av allt vatten och grogg flaskan jag druckit så vi åkte bort till Mc D så jag fick gå på toa så köpte jag en lilla menyn för det var timmar sen jag borde ätit. Vi åkte tillbaka där vi satt innan så kom Ove och Hillevi efter en stund så vi satt med dom och tittade och pratade. Vid 21.30 packade vi ihop och åkte hemåt.


Jag kom hem strax före 23 trött men inte sov trött så nu sitter jag med en mugg kaffe och slappar och lyssnar på musik ska väl försöka sova snart. Hoppas på att få sova länge imorn. Var jobbigt och vara iväg hela eftermiddagen och kvällen men ändå bättre än att sitta hemma och gömma mig.  Men följer nog inte med till Rättvik på barracuda träffen på söndag som pappa bjudit med mig på, en hel dag blir för mycket. Nöjer mig med att ev åka in till V-ås på lördag kväll och träffa Oscar det skulle vara mycket roligare:D Kanske få Micke och träffas innan det=) Om han nu skulle våga det han har ju så mycket konstiga ideer om mig:P


Imorn blir det slapp start på dagen sen gå till Hillevi på eftermiddagen med kassen med Allas tidningar hon ville ha läsning till Rättviks veckan=)Nu ska jag msna vidare med Micke banka in lite sanningar i hans porrskadade huve och dricka mitt kaffe=)

Av Marie - 27 juli 2011 10:25

Jag stoppade i mig en sömntablett ändå igår fast jag tänkt försöka sova utan. Jag orkade bara inte vara vaken, och somnade ganska direkt jag lagt mig. Tror jag var uppe en sväng i natt men minns inte. Men vaknade 6.30 av sms från Mary grymtade lite svarade på det och somnade om. Vaknade vid 9.30 av att Wilma satt på stolen breve sängen och rå stirra på mig, låg och drog mig ett tag med Ozzy innan jag gick upp och drog igång vattenkokaren så jag fick kaffe. Vägde mig, inge angenämt såhär i p-sprute tider. Men jag hoppas det vänt tills nästa vecka. Har ingen aptit men tvingat i mig ett glas saft soppa. Tänker nog inte kliva ur pyjamasen fören jag ska klä på mig och vi ska iväg till Köping och hälsa på mamma. Men skulle tro att vi inte åker fören framåt 14 eftersom besökstiden börjar först 15. Så kan ta det lugnt flera timmar till. Har ingen lust med nånting men borde dammsuga.Kanske får ihop energi så jag kan göra det. Men min ork och energi just nu är som bort blåst. Orkar knappt kolla på CSI Skrev ett låst inlägg igår lite mera om läget.


Nej nu ska jag göra mera kaffe och försöka samla kraft att dammsuga iafall sovrum kök hallar och vardagsrum, dom rum jag vistas i matrum och gästrum känns mindre viktiga just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards