Maries liv om allt och inget

Alla inlägg under december 2011

Av Marie - 31 december 2011 20:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marie - 30 december 2011 10:11

Jahapp, imorn är det nyårsafton, då ska vi vara glada och ha det bra. Men jag ska nog lyckas med det oxå. Även om mitt mående pendlar upp och ner med en jävla fart just nu. Jag vet knappt vart jag har mig själv och hjärnverksamheten funkar inte riktigt sen helgen tankarna går som sirap och jag fattar knappt hur man skriver sms eller på datorn emellan åt får rätta stavfel och grejer hela tiden. Känner mig helt mongo.


Men imorn Måste bli en fin dag då ska vi förlova oss. Även om flickan är sjuk och hängig nu förkylning och kanske nån liten magsjuka eller vad det kan vara. Hoppas jag slipper bli smittad bara. Vore inge kul om vi låg däckade båda två.


Idag ska det mest kompliterings handlas lite om vi orkar annars får det vi har duga. Jag är tung i huvet men försöker bota det med kaffe ska vara försiktig med panodil nu ett tag. Men blir det för jobbigt tar jag till en sån. Var och hämta medicin idag men nu har jag iafall bara till måndag.

På måndag är det FNS igen ska försöka ta mig dit behöver jue bara vara där två timmar åt gången nu.Sen har jag Malin kl 12.


Får se hur den hära helgen går. Ska göra mitt bästa för att klara den utan dikes körning.


Av Marie - 28 december 2011 07:48

Julen blev inte riktigt som tänkt. På julafton var jag och Pelle hemma hos mamma och pappa och åt mat och fikade. Sen skjutsade han hem mig och jag däcka typ direkt. Helt sjukt vad trött jag är numera. På juldagen åkte vi allihopa till Färna och firade jul med dom. Jag fick en jätte fin blomma Fia gjort själv och ett halsband med tre ringar som det stod olika budskap på. En metallskål av nått känt märke som jag inte kommer på nu. Lottpaket vann heeeela 50 kr. Och så hade jag redan fått bidrag till köksmöblerna av mamma.

Vi åt lutfiks Mums och sen fikade vi och åt små plock på kvällen innan vi åkte hem.


När jag kom hem kände jag mig inte helt okej. La mig under bolltäcket och kollade på tv. Sen kom den jävla tanken på att bara ta en överdos och försvinna från allt för ett tag. Jag trodde jag bara tog mina sömntabletter lugnane panodil och en el abilify men när jag kom hem igår såg jag att hela dosetten var tömd. Men jag vet ff inte vem som ringde ambulans men jag antar att det var Linda för jag hade skickat nå sms till henne om vad jag tänkte göra. Men för att återgå till sjukan, vaknade på HIA i Köping på måndag kväll hade sovit hela dagen minns bara att dom stoppat in sugrör i munnen på mig emellanåt för att dricka. Sen framåt 19 tiden var jag så vaken så jag kunde få i mig en macka och kaffe. På natten var droppet slut så doma tog nya prover men fick inge svar fören igår förmiddag när läkaren kom, men proverna såg bra ut. Fick träffa en psykiaktriker i Köping som tyckte jag skulle läggas in tills Linda kom hem för han ansåg att jag inte bör vara själv. Men när jag kom till V-ås fick jag först prata med en underläkare hon var på mitt lag men när hon prata med sin bakjour tyckte inte han att jag behövde läggas in för jag var inte deprimerad eller psykotisk. Jag fick tom prata med honom själv men han bara skrek att det var mitt liv och jag hade ansvar för det själv.


Så det blev hemfärd och idag ska jag till Malin sen imorn kommer Linda hem <3

Nu orkar jag inte skriva mera för min hjärna går på halv fart och jag får ändra stavfel hela jävla tiden.

Av Marie - 22 december 2011 07:16

Jag däcka innan biggest loser var slut igår, så såg inte vem som åkte ut, alltså måste jag se reprisen i eftermiddag. Jag Hatar att jag somnar så tidigt på kvällarna. Hur fan jag ska hålla mig vaken under uppesittarkvällen imorn är en gåta. Men jag ska väl fixa det på nått vis. Kanske lättare när man sitter och smuttar på glögg^^

Vakna halv tre i natt tog en sömntablett för jag tänkte att då kanske jag sover längre och kan hålla mig vaken längre i kväll. Blev väckt efter en halvtimme av att nån katt, jag gissar på Zelda, välte ut vattenkannan så det blev vatten över hela bänken och halva hela golvet. Hon brukar nämligen klättra på vattenkannan fast vi säger åt henne. Så var upp och torka på bänken och slängde en handduk på golvet. Ville soooova. Men nog Fan vakna jag 6 imorse och var klar vaken. men kanske kan somna om en stund senare om jag har tur. Imorn bitti blir det ingen sovmorgon för ska hämta medicin kl 9 ja eller kan jue sova längre än 6 iafall om jag kan. Men kan jag inte vara vaken i ikväll lär jag vakna tidigt imorn oxå. Ska fan sitta på cykel jäveln och trampa från kl 20 till 21 då kan jag inte sova!


Sen är det snart jul nu. Blev inga julklappar inslagna igår för jag låg med magont under bolltäcket så gott som hela dagen utom när jag var ut och gjorde ärenden på eftermiddagen. Skönt att bolltäcket även lättar magvärken. Ska försöka slå in mina julklappar idag. Så det blir gjort. Imorn kväll blir det uppesittarkväll äta ny griljerad skinka som även blir hemkokt för pappa köpte fel:P på blåkulla. Julafton blir oxå på blåkulla tror det skulle bjudas på revbenspjälll då. Sen på juldagen ska vi till Färna och fira "julafton" med dom. Det ser jag mest fram emot. Få träffa busungen alldeles för längesen jag träffade honom nu. Måste börja träffa dom oftare på nått vis! Tänk snart fyller han 4 år! Om exakt en månad faktiskt. Tycker nyss han föddes. Får läsa på Fias FB ibland om hans funderingar här i livet dom är bra intressanta:D

Nej nu ska jag dricka mitt morgon kaffe och kolla på nyhetsmorgon och prata med Herr Mattias på msn som just skrev.


Av Marie - 20 december 2011 08:08

Usch har en rejäl huvudvärk idag, så pass att jag inte orkar med dagens psyk samtal och känner att jag inte har nått vettigt att prata om heller. Så jag ska ringa och ställa in det sen satsa på att bli piggare tills vi ska åka in till V-ås senare idag. Har prepparerat mig med panodil och massa vattten och kaffe. Första gången jag ställer in ett psyk samtal sen jag började hos Malin början på 2009 så det ska nog gå bra. Ställde aldrig in nått när jag gick hos Gunn heller under året Malin var ledig. Så det är ingen vana jag har.


Idag ska det hämtas ringar och köpas dom sista julklapparna, sen imorn eller så ska jag slå in dom julklapparna jag har tur att jag inte har så många. Så ska jag in på media markt och klaga på min jävla dammsugare som inte funkar som den ska. Får se om jag blir utan dammsugare en smärre evighet nu eller om dom löser det på nått annat vis. I så fall om jag blir utan har pappa lagat den jag låna av dom förut så jag kan låna den igen. Men dammsög i söndags så klarar mig ett tag iafall.


Nu ska jag försöka få svar i receptionen på psyk vilket inte verkar vara det enklaste, tutar bara upptaget. Sen hälla i mig mera vatten och lite mera kaffe. Och fundera ut vad jag ska ha på mig idag. Hoppas det inte är allt för hemskt väglag ute. Får ta det försikigt då.


Av Marie - 18 december 2011 08:36

Ja nu är det mindre än en vecka kvar till julafton. Men en vecka kvar tills vi ska fira jul. Vi firar på juldan i år för brorsan och Fia firar med hennes familj på julafton. Men det gör mig inte så mkt julafton paserar ändå. Blir väl mat på blåkulla. Uppesittar kvällen vet jag inte riktigt hur jag ska ta mig igen så tidigt som jag däckar. Men igår höll jag mig vaken till 21.15 typ somna sista kvarten av Så mycket bättre, då kunde jag bara inte hålla mig vaken längre.Men vaken längre på länge:P

Får dricka mkt starkglögg på fredag så tar jag mig kanske igen uppesittar kvällen. Jag ska jue bli rik då ffs:P


Det är riktigt drygt och somna tidigt och vakna tidigt. I natt vakna jag 1 tog ett bra tag att somna om käka en macka och drack äppeljuice sen löste lite sökord så somna jag om. Så vakna jag 4 igen men lyckades somna om så vakna jag 7 och då var det okej att gå upp kändes det som. Så gick upp och gjorde kaffe sen käka jag frukost. Nu är det nyhetsmorgon på tv. Ska dricka en mugg kaffe till och se det ett tag sen ska jag ta och dammsuga för det behövs. Sen är nog tvätten klar att hängas. Var fullt i tvättstugan både idag och imorn så blev att tvätta i egna maskinen denna gång.


Imorn är det sista FNS innan juluppehållet Men är jag lika hängig imorn som idag och snorar och svettas och fryser om vart annat så blir jag nog hemma. Känner mig inte direkt jätte pepp på att gå dit men efter ledigheten har jag nya tider då kommer det nog gå lättare. 8.30-10.30 måndag och torsdag. Nej nu ska jag ägna mig åt mitt kaffe och klia på Ozzy som ligger breve mig och sussar. Ska ta en panodil oxå döda begynnande huvudvärk och feber känningar fast tempen inte visa nån feber.


Just ja, på tisdag blir det V-ås och fixa sista julklapparna. Vet vad jag ska köpa så det blir enkelt=)


Av Marie - 16 december 2011 04:11

Jahapp idag skulle jag visst inte få sova längre än till 3.30 vakna och gick på toa sen var det tji att få somna om så strax fören 4 gav jag upp och gick upp och gjorde en mugg kaffe och satte mig med musik. Sitter och tok gäspar men så fort jag lägger mig i soffan blir jag klar vaken igen. Så tänkte dricka den hära muggen kaffe sen slänga i färgen i håret jag köpte igår så jag blir ordentlgt röd igen. Trött på den hära dassiga urtvättade färgen.


Tror fan jag somna före 20 igår tom. Förstår inte varför jag ska däcka så tidigt, ja eller när jag vaknar såhära tidigt är det jue inte så konstigt. Men igår kväll försökte jag med både starka koffein tablett och gingseng för att hålla mig vaken längre och få sova längre men inte fan funka det inte. Jag vaknar mellan 3-6 varje morgon. Vakna 6 är väl okej och då kan jag kaaanske hålla mig vaken till 21 på kvällen det känns okej men somna innan 20 känns ganska trist. Och jag går inte på så tunga mediciner nu så dom slår ut mig. Men kan jue säga som så att det är ytterst sällan jag behöver ta sömn tablett. Men hade jag inte haft medicin hämtning kl 9 hade jag tagit en nu och somnat om och sovit bort halva dagen. Men tar jag en sån nu vill jag nog inte alls upp när klockan ringer. Får testa den metoden i helgen ist om jag vaknar såhära tidigt.


På tisdag ska vi in till V-ås och hämta förlovningsringar och jag ska fixa dom två sista julklapparna. Fy redan jul nästa helg vart tar tiden vägen? Måste slå in dom julklapparna jag har redan oxå eller om jag tar alla på engång sen. Men kan vara kul och göra och slå in dom jag har nu oxå eller inte exakt nu men nån dag i helgen.


Nej nu blir det bara massa trams trött babbel här så jag avslutar och dricker mitt kaffe och kollar om nån är vaken:P


Av Marie - 15 december 2011 17:08

Ultraljudet igår gick bra. Läkaren hittade inga fel magen eller några gallstenar. Som hon sa till mig iafall:p hon skulle skicka resultatet både till kirurgen i V-ås och till läkaren här i Fagersta för dom slog ihop båda remisserna så jag slipper göra samma sak två gånger. Men Fan vad gott det var och äta efteråt efter att ha fastat hela dagen. Blev lövbit och pommes i cafeterian på sjukan det är rikigt gott där. Jag åt nästan mer än pappa:P


Jag däcka före 21 igår skulle se bonde bröllopet på fyran men somna innan det var slut. Sen vakna jag 5.30 imorse pigg och så nästan. Gick upp och gjorde kaffe och satte mig vid datorn och tvn. kl 10 hade jag möte med Malin och en från FNS. Vi prata om hur jag tycker det funkar där och vart jag vill komma. På måndag är sista gången innan jul och nyår sen efter nyår ska jag gå måndag och torsdag mellan 8.30-10.30 för att inte ha sån press på mig att klara av hela förmiddan. Tror det kommer gå lättare då. Även om jag måste resa mig mitt i allt och gå men jag Får jue vara kvar längre om jag vill. Men dom är med och sätter gränser så jag inte får rusa på i min egen takt om jag får för mig och börja arbetsträna massor direkt och så. Det känns bra. Vi prata lite om att jag får mina dippar och kan bli borta ibland men det räknas som giltig frånvaro bara jag ringer eller mailar om jag mår för dåligt för att komma eller är inlagd. Men jag sa det att det blivit lite mycket folk där på slutet för mig. Men efter nyår ska dom tydligen dela upp det i för och eftermiddags grupper det låter bra.



För att byta ämne.Helt sjukt att det är jul nästa helg. Jag tycker det känns flera veckor bort. Men på tisdag ska vi in till V-ås och fixa lite och jag ska fixa sista julklapparna. Vi firar jul på juldan i år för brorsan och Fia firar med hennes familj på julafton. Så  själva julafton kommer mest bara pasera. Blir mera kul den 23 med julskinka och uppe sittar kväll med bingolotto. Jag bara SKA orka vara vaken då. Får väl proppa mig full i koffein och gingseng tabletter:P Dricka kaffe hjälper jue inte. Men jag blir väl skit trött tidigt ändå. LITE less på att somna före 21 nu. Speciellt när man VILL vara vaken men bara inte kan hålla ögonen öppna.


Nej nu ska jag lugna nerverna med en mugg kaffe och slöa framför tvn. Är lite orolig och krypig i kroppen.

Om Marie


Här bloggar jag om mitt liv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards