Maries liv om allt och inget

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Marie - 11 maj 2011 13:53

Jag glömde visst viktblogga förra veckan men var jue i Uppsala då så var lite fullt upp i huve. Men kan tala om att vågen hade skenat uppåt förra veckan 71.6 men idag var jag nere på 70.8 igen. Tror förra veckan var lite medicin och lite dags för p-spruta. Vilken jag fick just förra onsdagen. Så nu börjar jag komma ner på min vanliga vikt igen när kroppen vant sig vid högre cicordinol dos och fått sin dos depo-provera.


Inte mycket att säga om det, jag har varit dålig på lång promenader ett tag men ränner runt ganska mycket ändå så rör på mig gör jag. Imorse blev det en liten extra runda efter psyk men inte så långt som jag tänkt mig för jag längtade hem till kaffet och var torr i munnen och tjafs. Men ska snart ut på en promenad till ner på stan och köpa Helosan salva och hämta meds på apoteket.


Hej för denna vecka på viktbloggen.

Av Marie - 11 maj 2011 10:02

Även fast jag inte gör speciellt stressande saker och inte saker jag inte vill göra så börjar psyket kräva sig en paus för att inte klappa ihop. Så idag tänker jag hålla mig hemma och skrota runt i mjukis kläder mest hela dagen. Baka en citronkaka på mina ägg som börjar bli till åldern och stoppa den i frysen tills jag fyller för jag har inte varken ork eller ro och stå och klicka muffins som jag tänkt. Och tror dessutom inte jag har kakao så det räcker. Kan låtsas att jag inte har det.


Var och hämta medicin på morgonen och tänkte dra av en långpromenad efter det men orkade inte ens det så blev en 20 minuters runda får kanske gå en sväng till senare. Har suttit på balkongen med kaffe och en Sessan som hicka så hela hon hoppa, första gången under alla år med katt jag sett en katt hicka faktiskt:P


Pratade med Uppsala imorse också min kirurg var borta hela denna vecka men hon notera att jag fått brev från V-ås igår där dom gick med på att betala hela operationen på Akademikliniken så då borde dom lika gärna kunna betala den där. Men kirurugen hade oxå skickat brev till dom så får se om han fått svar på det till nästa vecka. Och hoppas han ringer mig på måndag med besked=)


Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ge mig på den dära kakan eller vila lite först, nej fan först äta min banan jag skulle ätit sen jag kom hem! Jag är så disträ i huvet så jag tom glömmer det. Mat och sovklocke dags igen tror jag. Märks att jag börjar bli trött i huvet oxå av att jag sover längre på mornarna. Men idag var jag iafall uppe 7.30 bättre än 9 tycker inte om att sova så länge känner mig dålig när jag sover länge. Vaknar heller 6-7 även om jag bara sitter vid datorn och nyhetsmorgon och dricker kaffe.

Ovido - Quiz & Flashcards